SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Leksand

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Leksand »

bastis7 skrev:
Leksand skrev:
bastis7 skrev:Officiellt nu? Vet inte hur många omgångar vi har varit 7 poäng bort från kvalet!
Haha, du har säkert rätt. Är väl bara att jag fotfarande har känslan att det är vi som är strecket, men så är det ju inte just nu.
Ni lär klara er! Vi får hoppas att Brynäs forsätter sin usla form!
Oavsett så är sju poäng massor för ett bottengäng. Om Brynäs håller sitt poängsnitt, måste ni ta åtta poäng på de återstående 13 omgångarna för att hålla undan. Och det är ändå snällt räknat för Brynäs del, för under en lång tid har de legat på ett betydligt lägre poängsnitt.

Detta samtidigt som vi har SHL: s tunnaste trupp och kan börja rada upp förluster om det vill sig illa.

Luleå fick ett lyft när de fick in sina nya backar, men har tre raka torsk nu. De kan också bli indragna, även om nog Harju kan bli en injektion.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Skulle jätta gärna höra Säckens förklaring varför Jocke får fortsatt förtroende som 1a center. Vad är det han ser som vi andra inte ser?
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

Benjamin L. Willard skrev:Skulle jätta gärna höra Säckens förklaring varför Jocke får fortsatt förtroende som 1a center. Vad är det han ser som vi andra inte ser?
Blicken för spelet bl.a. förmodligen, men jag håller med dig - dags att låta Ljung få chansen där ett tag.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Don66-2 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Skulle jätta gärna höra Säckens förklaring varför Jocke får fortsatt förtroende som 1a center. Vad är det han ser som vi andra inte ser?
Blicken för spelet bl.a. förmodligen, men jag håller med dig - dags att låta Ljung få chansen där ett tag.
Tycker Ljung också har en väldigt bra blick för spelet plus att han gör ett otroligt bra jobb i spelet utan puck. Tror det skulle gynna samme och sören att få spela med ljung matcherna som kommer nu.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ett tips om ni har möjlighet att titta på redan spelade matcher i repris är att strunta i puckförande spelare och göra en specialstudie av Jocke.
Det är väldigt enkelt att se de misstag han gör i närheten av pucken men han är inte den typen av spelare som SYNS när han gör vad han skall vilket är väldigt ofta. Han snittar fortfarande lite mer än en halv poäng per match och då har vi ändå gått knackigt.

Däremot kan jag tycka att han får lite för mycket speltid men det är ju inte så att vi har centrar som kan kliva in istället. Kortare byten för Jockes del skulle nog vara fördelaktigt för när han storknar är han pucktvåa mot skickliga SHL forwards i hemjobbet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Ett tips om ni har möjlighet att titta på redan spelade matcher i repris är att strunta i puckförande spelare och göra en specialstudie av Jocke.
Det är väldigt enkelt att se de misstag han gör i närheten av pucken men han är inte den typen av spelare som SYNS när han gör vad han skall vilket är väldigt ofta. Han snittar fortfarande lite mer än en halv poäng per match och då har vi ändå gått knackigt.

Däremot kan jag tycka att han får lite för mycket speltid men det är ju inte så att vi har centrar som kan kliva in istället. Kortare byten för Jockes del skulle nog vara fördelaktigt för när han storknar är han pucktvåa mot skickliga SHL forwards i hemjobbet.
Tycker vi kan köra Nilson som förstacenter mellan Sören och Fleury. Tror det blir vassare offensivt. Ljungh och Samme kör vidare . Jocke är en perfekt tredjecenter. Ingen tvivlar väl på att han är en smart hockeyspelare. Då kan alla de tre ligga på runt 16-18 min. Skulle vara mycket vettigare.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Tycker vi kan köra Nilson som förstacenter mellan Sören och Fleury. Tror det blir vassare offensivt. Ljungh och Samme kör vidare . Jocke är en perfekt tredjecenter. Ingen tvivlar väl på att han är en smart hockeyspelare. Då kan alla de tre ligga på runt 16-18 min. Skulle vara mycket vettigare.
Precis. Att lira Nilson som center mellan dessa två kaoslirare tror jag kan luckra upp även disciplinerade försvar. Däremot skulle jag nog hellre se Jocke med Ahlén och Hank alternativt att man flyttar på Nordlund/Englund eftersom de och Jocke inte bör vara på isen samtidigt offensivt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Djurgårdare86

Inlägg av Djurgårdare86 »

Jag tror på denna uppställningen, när de är tillgängliga förstås:

Sören-Nilson-Fleury (Nilson p.g.a puckkontroll, bättre styrka än ljungh, snabbare än jocke)
Savve-Ljungh-Samme (har funkat bra tidigare)
Runken/Alvarez-Jocke-Fällström (Tror Alvarez skulle kunna lyfta sig något med dessa herrar)
Hank-Honken-Hage/Ahlen

Extra: Heinerö

Backar:

Arnesson-Norell (Arnesson borde kunna bära upp Norell något)
Högström-Englund/AOM (svårt att välja då de är så lika i stil och kvalite)
Holm-Falk

Ställer mig tveksam till Nordlund då han känns kladdig runt linjerna och vägrar spela fysiskt.
Då menar jag inte att han ska tackla konstant, utan mer att han ALDRIG använder sin tyngd.

Kommentarer?
Rix

Inlägg av Rix »

Djurgårdare86 skrev:Jag tror på denna uppställningen, när de är tillgängliga förstås:

Sören-Nilson-Fleury (Nilson p.g.a puckkontroll, bättre styrka än ljungh, snabbare än jocke)
Savve-Ljungh-Samme (har funkat bra tidigare)
Runken/Alvarez-Jocke-Fällström (Tror Alvarez skulle kunna lyfta sig något med dessa herrar)
Hank-Honken-Hage/Ahlen

Extra: Heinerö

Backar:

Arnesson-Norell (Arnesson borde kunna bära upp Norell något)
Högström-Englund/AOM (svårt att välja då de är så lika i stil och kvalite)
Holm-Falk

Ställer mig tveksam till Nordlund då han känns kladdig runt linjerna och vägrar spela fysiskt.
Då menar jag inte att han ska tackla konstant, utan mer att han ALDRIG använder sin tyngd.

Kommentarer?
Jag är skeptiskt till Mackan som center. Gör hellre Ljungh i första då och Nilsson i andra kedjan som forward nu när Samme är borta.

Sören - Ljungh - Fleury
Saviano - Jocke - Nilson
Heinerö/Hage - Rundqvist - Fällström/Lauritzen/Alvarez (eftersom både Fällström och Lauritzen verkar vara borta får Alvarez spela där)
Hank - Honken - Ahlén

Funkar även att flytta ner någon i fjärdekedjan och ersätta Ahlén som jag inte tycker håller SHL nivå.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Nilson spelade jättebra med Jocke-Sörensen i de två första matcherna. Sen flyttades han ner till tredje. Stor omställning såklart.
Man ändrar ju om i linorna "bara för att" istället för att fortsätta köra det som fungerar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Nilson spelade jättebra med Jocke-Sörensen i de två första matcherna. Sen flyttades han ner till tredje. Stor omställning såklart.
Man ändrar ju om i linorna "bara för att" istället för att fortsätta köra det som fungerar.
Nilson spelade faktiskt mer än Fleury senast. Fleury fick visserligen spela med Sören... men samtidigt är ingen av Nilsons två kedjekamrater sämre än Jocke.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

MODO HAR EN FORWARD SKADAD EFTER ATT DOM REDAN REST TILL GÖTEBORG!

Brashear är en av 12 forwards och uppsatt i andrakedjan. Han ska spela så mycket han orkar enligt Perra.

Alla måste bevittna detta!
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nichlas Torp måste vara seriens sämsta back va? Andra förslag?
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:MODO HAR EN FORWARD SKADAD EFTER ATT DOM REDAN REST TILL GÖTEBORG!

Brashear är en av 12 forwards och uppsatt i andrakedjan. Han ska spela så mycket han orkar enligt Perra.

Tacklas kan han dock fortfarande - Frölundaspelaren flög som en vante
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:MODO HAR EN FORWARD SKADAD EFTER ATT DOM REDAN REST TILL GÖTEBORG!

Tacklas kan han dock fortfarande - Frölundaspelaren flög som en vante
Haha ja, Sensei är nog sugen inför nästa säsong. Han har ju utgående kontrakt.
Expert.
Låst