Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det är ju bara att inse att det är vår urusla offensiv som sänker oss. Vi släpper ju knappt in några mål, men så fort vi släpper in ETT...så är det kört.

Med seriens näst bästa målvakt (Fasth är väl bättre) och ett försvar som iaf håller oss med i matcherna, så tycker jag att tränarna bör lägga 100% av all träningstid på att försöka få pucken i mål. PP, 2-1-lägen, 3-2-lägen, skottövningar, crash-the-net - vad som helst som går ut på att göra mål. Det är inte okej att bli nollade i varannan omgång.
Staten

Inlägg av Staten »

Så fort djurgårn möter en målvakt som håller något sånär elitserieklass så är det helt plötsligt omöjligt att få in pucken. Skarpt skytte.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-02-15 18:23:16, redigerad totalt 1 gånger.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Staten: Problemet mot Frölunda var dock att vi endast satte honom på prov vid ett enda tillfälle. Vi har enormt svårt att skapa heta målchanser. I synnerhet mot tajta lag som Luleå och Frölunda. Mot AIK blir det i alla fall lite mer tuta och köra.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Allt är katastrof. I välgörenhetsklubben DIF är ingen ytterst ansvarig... Lagbygget är ett gemensamt ansvar. Det är spelarnas fel. Det är styrelsens fel. Det är medlemmarnas fel (Vi kan påverka på årsmöten). Avgå alla!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det sjuka är att jag var mäkta imponerad av Claesson när han kom fram förra året. Var han bättre då och har blivit usel? Eller hade man noll förväntningar då och han överraskade eller vad hände egentligen?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

För mig är det jävligt märkligt att Honken kunde träna idag, men absolut inte kunde spela igår. Är det så fruktansvärt jobbigt att åka på bortamatcherna, Andreas, så tycker jag att du kan skita ner dig och lämna vår klubb. Aldrig att han hunnit tillfriskna helt på 15 timmar och kunde han träna idag så kunde han fan ha spelat match igår.

Horribelt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
gurra

Inlägg av gurra »

Mäklaren skrev:För mig är det jävligt märkligt att Honken kunde träna idag, men absolut inte kunde spela igår. Är det så fruktansvärt jobbigt att åka på bortamatcherna, Andreas, så tycker jag att du kan skita ner dig och lämna vår klubb. Aldrig att han hunnit tillfriskna helt på 15 timmar och kunde han träna idag så kunde han fan ha spelat match igår.

Horribelt.
Antar att du skojar men självklart är en träning ingenting jämfört med match. Det är bra att folk avstår matcher om de ej kan lira 100%.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Zabels poängskörd är inget vidare så här långt. 0,75p/match är klart sämre än Hardys.

Så här långt ett klart misslyckande. Vinst mot Aik krävs. Annars lär J20 tränaren få det svettigt om öronen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Zabels poängskörd är inget vidare så här långt. 0,75p/match är klart sämre än Hardys.

Så här långt ett klart misslyckande. Vinst mot Aik krävs. Annars lär J20 tränaren få det svettigt om öronen.
Hur var Hardys snitt mot dom lag som Zabel har mött?

Har inget på fötterna men känns som
att vi har mött en del svåra motståndare.
Född till sportchef.
DIIIF

Inlägg av DIIIF »

Hejsan :)
Hur kan man få tag på DIF:s hockeymatcher från 04/05?
Helst vill jag ha (hela) matcher, men highlights går bra med.

FORZA DIF!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

DIIIF skrev:Hejsan :)
Hur kan man få tag på DIF:s hockeymatcher från 04/05?
Helst vill jag ha (hela) matcher, men highlights går bra med.

FORZA DIF!!!!!!!!!
Lite fel tråd att posta i? Men som svar på frågan så får du väl leta på ganska specifika ställen på the interwebs så kan du nog hitta lite grejer. Om du inte gör det så får du väl ringa och höra med hockeyligan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

android skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Zabels poängskörd är inget vidare så här långt. 0,75p/match är klart sämre än Hardys.

Ska vi kolla på just de specifika motståndarna så är Hardys snitt 0,93p/match.
Inte särskilt muntert det heller. :?

Hardys snitt mot alla lag var 1,4 p/match.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
android skrev:

Är väl rätt orättvist att kolla snitt efter fyra matcher? Ett mål hit eller dit i en tight match kan ju säkert dubbla snittet?
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
android skrev:

Är väl rätt orättvist att kolla snitt efter fyra matcher? Ett mål hit eller dit i en tight match kan ju säkert dubbla snittet?
Ju fler matcher desto rättvisare resultat, det har du helt rätt i. Men just nu är poängsnittet den klart tyngst vägande faktorn i hur lyckat tränarbytet varit.

På vilket sätt tränarna framstår i mediala sammanhang eller hur mycket de snackar under perioderna är klart underordnade faktorer.

Därför belyser jag detta. Alla lag spelar för att ta poängen som krävs för slutspel. Allt går ut på att vinna guld. För att nå dit krävs minst ett högre poängsnitt än lag nio.

Men som sagt, vi får mer underlag med tiden. Redan imorgon kan Zabel klättra upp till 1,2 p/match eller sjunka ned till 0,6.

I väntan på omgång 55 kan man väl få roa sig med statistik. Dessutom att räkna på den enda statistik som faktiskt betyder något.
Skriv svar