Skadetråden
Re: Skadetråden
Jag tror det är dags för Fernholm att lägga grillorna på hyllan och detta enbart för hans egen skull. En tackling till och det kan sluta riktigt jävla illa. Att sedan få besvikelse på besvikelse för att kroppen inte svarar på "rätt sätt" på träning kan inte heller vara bra för psyket.
Håller med, Fernholm måste tänka sig för nu, finns spelare som har fått hela sitt liv förstörda efter hjärnskakningar. Inte värt det
Har du några exempel på spelare vars hela liv är förstörda?Rix skrev:Håller med, Fernholm måste tänka sig för nu, finns spelare som har fått hela sitt liv förstörda efter hjärnskakningar. Inte värt det
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Hänger nog på vad du menar med "helt förstörda" misstänker jag.
http://news.nationalpost.com/sports/nhl ... ysis-showssensei skrev:Har du några exempel på spelare vars hela liv är förstörda?Rix skrev:Håller med, Fernholm måste tänka sig för nu, finns spelare som har fått hela sitt liv förstörda efter hjärnskakningar. Inte värt det
Exempelvis han, nu har ju den här killen vart i en hel del slagsmål också. Men finns flera som har fått stora problem med hjärnskakningar i efterhand. Pronger har väl fortfarande inte spelat på 2-3 år?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Pronger och Primeau är ju två spelare som fortfarande har besvär.
Sauer slutade i somras efter en tackling från 2011.
Sauer slutade i somras efter en tackling från 2011.
Expert.
Skadetråden
En annan är Marc Savard som inte har spelat på snart fem år. Här är en hyllning till Bostons viktiga kugge vars kontrakt blev borttrejdat i somras: http://sports.yahoo.com/blogs/nhl-puck- ... 32108.html
It's easier to be an asshole to words than to people
Nu har jag aldrig fått någon hjärnskakning själv, men i Fernas fall så måste han ju ifrågasätta ifall det är värt att ta minst ett år till av lidande som efterföljd av en eventuell ny smäll, för nya smällar kommer han få, även om dom inte är direkta huvudtacklingar.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- SirDIFalot
Så Fernholm och Hage är skadade sen tidigare.
Press och Thoresen kan vi addera till listan nu alltså.
Expert.
Re: Sv: Skadetråden
har dem blivit skadade :/?SirDIFalot skrev:Så Fernholm och Hage är skadade sen tidigare.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Dif: ”Vi har slutat räkna med honom” http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1209989.ab angående fernholm.
- SirDIFalot
Ja, står om dom i samma artikel som du själv länkar till nedan.Morwin skrev:har dem blivit skadade :/?SirDIFalot skrev:Så Fernholm och Hage är skadade sen tidigare.
Expert.
hann inte läsa den.SirDIFalot skrev:Ja, står om dom i samma artikel som du själv länkar till nedan.Morwin skrev:har dem blivit skadade :/?SirDIFalot skrev:Så Fernholm och Hage är skadade sen tidigare.
Helt sjukt att man prata om att Thoresen kommer säkerligen bli skadad innan premiären.
Så Thoresen kör rehab alltså. Och Press skadad. Superkul.
Någon som vet mer? Menar dem att de båda missar premiären ikväll/Almtuna på fredag? Eller kommer de missa SHL premiären?
Någon som vet mer? Menar dem att de båda missar premiären ikväll/Almtuna på fredag? Eller kommer de missa SHL premiären?