Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av AMMC »

Inte klacken per se, men vår sittplatspublik är verkligen sjukt värdelösa. Minus ett par hundra som är ivriga att göra annat än sitta och hålla käften som zombies dvs. Totalt värdelösa, de skulle utan problem kunna bytas ut mot pappfigurer.

Värdelösa menar jag i jämförelse med de flesta andra lags sittplatspubliker, så ingen får för sig något annat.

"Sveriges bästa sittplats" är ett skämt till ramsa.
inloss

Inlägg av inloss »

Ja, sittplats överlag var totalt värdelösa idag
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

AMMC skrev:Inte klacken per se, men vår sittplatspublik är verkligen sjukt värdelösa. Minus ett par hundra som är ivriga att göra annat än sitta och hålla käften som zombies dvs. Totalt värdelösa, de skulle utan problem kunna bytas ut mot pappfigurer.

Värdelösa menar jag i jämförelse med de flesta andra lags sittplatspubliker, så ingen får för sig något annat.

Ja, sittplats var inte mycket att hänga i granen. Jag som idag för första gången på länge satt på långsidan gjorde flera försök att få igång andra på långsidan, men det var lika lönlöst varje gång.

Men sen måste jag dock ge en fet jävla känga till klacken också, vad fan håller folk på med?
Sittplats ställ er upp sjöngs 6 gånger under matchen, vilket är i snitt var tionde minut. Dessutom sjöngs Om ni älskar DIF stå upp en gång. De ramsorna ska sjungas MAX en gång var i matchen. I slutet av matchen, och kanske i andra. Det är inte så konstigt att tjockisar på sittplats inte orkar bry sig när klacken sjunger sittplats ställ er upp var tionde minut. Hela poängen försvinner.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

gurra skrev:
Metal Machine skrev:
gurra skrev:Tycker man ska fortsätta sjunga hata-aik-sånger. Kanske inte en hel match men lite då och då, det är ju en rolig rivalitet som man ändå saknat sedan de åkte ur...kommer ihåg att jag lyssnade på hv71-aik på radio och hoppades att hv71 skulle vända kvartsfinalserien, då hörde man i bakgrunden hur gnagarna sjöng illa om oss. Det bygger ju på rivaliteten vilket bara är roligt tycker jag.

Stör mig mer på folk som har fotbollströjor på hockeymatch.
Meh, skaffa ett liv...
haha skaffa ett liv?

Om det inte var uppenbart så var det en jämförelse...Proportionalitet.

Antar att man får använda internetspråk när man pratar med internethjältar och då säger jag bara: lol
Jaha, stör mig MER. Tyckte det stod stör mig PÅ. Känner mer såhär... om man går runt och stör sig på sådana småsaker har man seriöst problem. Men dina problem är inte mina problem.

Jag försökte köra så hårt det gick, men det är verkligen värdelöst när ingen annan hakar på. Till slut orkar man liksom bara inte.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:Inte klacken per se, men vår sittplatspublik är verkligen sjukt värdelösa. Minus ett par hundra som är ivriga att göra annat än sitta och hålla käften som zombies dvs. Totalt värdelösa, de skulle utan problem kunna bytas ut mot pappfigurer.

Jag håller med, men ärligt talat så tror jag en stor del av sittplatspubliken känner sig kuvade när Solna-klacken slåss om uppmärksamheten.
gurra

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev:

Jag håller med, men ärligt talat så tror jag en stor del av sittplatspubliken känner sig kuvade när Solna-klacken slåss om uppmärksamheten.
Sjävklart kan man önska att hela jävla globen sjunger och hoppar till ramsor som det var i Kvartsfinal 6, men allvarligt talat så kan man inte förvänta sig det.

Alla i publiken är inte skrikandes supportrar, jag satt på långsidan och det är ju många familjer på läktarna som inte sjunger. Dessa behövs också och ingår även de i Djurgårdsfamiljen. Klacken ska kunna leverera utan sittplats. Tycker snarare att klacken gör fel som ibland kör "sittplats ställ er upp" lite för ofta och då blir det lite smått pinsamt när det inte blir drag alls. Man måste kunna känna av stämningen på långsidorna.

Sedan är det klart att man längtar tills slutspelet då globen kommer vara fyllt av skrikandes supportrar men att gnälla på att familjer och äldre människor inte skriker för kung och fosterland tycker jag är obefogat. Det finns många som vill gå på match för att de är Djurgårdare och gillar att se hockey men de är inte supportrar i den mening att de skriker sig hesa i varje match.

Och om AIK sjunger "sveriges sämsta sittplats" så kan vi inte som djurgårdare ta åt oss. Nu har jag inte varit på en aik-match som inte är derby men det finns ju inte en sportmössa att de kommer ens i närheten av det tryck vi har på hovet när vi spelar där.

Globen tycker jag är kasst men förstår att vi spelar där av säkerhets- och ekonomiska skäl vid derbyn. Jag kan inte bli besviken på stämningen igår eftersom det var väl ungefär som det varit tidigare. Men när vi spelar på hovet så har vi lätt den bästa stämningen i hela serien.

tillslut vill jag säga att jag tycker aik nu även på pappret är lillasystern från solna som är ruskigt tragiska. Det har känts väldigt bra att sopa till dem i detta dubbelderby. Livet är vackert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

gurra skrev:
-daniel- skrev:

Sjävklart kan man önska att hela jävla globen sjunger och hoppar till ramsor som det var i Kvartsfinal 6, men allvarligt talat så kan man inte förvänta sig det.

Alla i publiken är inte skrikandes supportrar, jag satt på långsidan och det är ju många familjer på läktarna som inte sjunger. Dessa behövs också och ingår även de i Djurgårdsfamiljen. Klacken ska kunna leverera utan sittplats. Tycker snarare att klacken gör fel som ibland kör "sittplats ställ er upp" lite för ofta och då blir det lite smått pinsamt när det inte blir drag alls. Man måste kunna känna av stämningen på långsidorna.

Sedan är det klart att man längtar tills slutspelet då globen kommer vara fyllt av skrikandes supportrar men att gnälla på att familjer och äldre människor inte skriker för kung och fosterland tycker jag är obefogat. Det finns många som vill gå på match för att de är Djurgårdare och gillar att se hockey men de är inte supportrar i den mening att de skriker sig hesa i varje match.

Och om AIK sjunger "sveriges sämsta sittplats" så kan vi inte som djurgårdare ta åt oss. Nu har jag inte varit på en aik-match som inte är derby men det finns ju inte en sportmössa att de kommer ens i närheten av det tryck vi har på hovet när vi spelar där.

Globen tycker jag är kasst men förstår att vi spelar där av säkerhets- och ekonomiska skäl vid derbyn. Jag kan inte bli besviken på stämningen igår eftersom det var väl ungefär som det varit tidigare. Men när vi spelar på hovet så har vi lätt den bästa stämningen i hela serien.

tillslut vill jag säga att jag tycker aik nu även på pappret är lillasystern från solna som är ruskigt tragiska. Det har känts väldigt bra att sopa till dem i detta dubbelderby. Livet är vackert.
De flesta matcherna på Hovet är vår sittplats precis lika värdelösa. Visst har vi haft ett par undantagsmatcher, Kvart 6 i globen mot Luleå osv. Men oftast är det skrämmande tyst. Nu menar jag inte att de ska stå och studsa och vråla hela matcherna, men vår sittplats orkar oftast inte ens slå ihop handflatorna i takt med klacken.

AIK har såklart inte bättre stämning (de är oftast runt 3500 på Hovet och vår klack är minst dubbelt så stor), men deras sittplats är inte sämre än våran.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
gurra skrev:
-daniel- skrev:

De flesta matcherna på Hovet är vår sittplats precis lika värdelösa. Visst har vi haft ett par undantagsmatcher, Kvart 6 i globen mot Luleå osv. Men oftast är det skrämmande tyst. Nu menar jag inte att de ska stå och studsa och vråla hela matcherna, men vår sittplats orkar oftast inte ens slå ihop handflatorna i takt med klacken.

AIK har såklart inte bättre stämning (de är oftast runt 3500 på Hovet och vår klack är minst dubbelt så stor), men deras sittplats är inte sämre än våran.
Fast jag tycker du är lite orättvis, tycker i regel det brukar kunna bli bättre drag på sittplats på Hovet (eller i matcher i Globen där inte Solna står som motståndare) jämfört med gårdagens match. Tycker ärligt talat inte man kan ha krav att folk som betalar dyra sittplatsbiljetter skall bidra mer än de gör (även fast det naturligtvis är önskvärt); däremot klackturister som det finns en stor drös med borde straffas med ett rostigt spikrör i halsen.
gurra

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev:
Fast jag tycker du är lite orättvis, tycker i regel det brukar kunna bli bättre drag på sittplats på Hovet (eller i matcher i Globen där inte Solna står som motståndare) jämfört med gårdagens match. Tycker ärligt talat inte man kan ha krav att folk som betalar dyra sittplatsbiljetter skall bidra mer än de gör (även fast det naturligtvis är önskvärt); däremot klackturister som det finns en stor drös med borde straffas med ett rostigt spikrör i halsen.
Exakt. Nu står ju jag själv inte i klacken just för att ibland vill man bara njuta av matchen. Sen så sjunger jag ju med i 90% av sångerna men jag har full förståelse för att en far med hans barn på hockey inte sjunger. Men står man i klacken och köpt biljetten till ett grymt bra pris så bör man ju sjunga. Har man däremot köpt en långside-biljett för 300:- så tycker jag att man har rätt att bara sitta och njuta men givetvis ju fler som sjunger och klappar desto bättre. Men man ska inte hacka på dem som inte gör det på långsidan.

Har läst och hörde under matchen tt aikarna nu gnäller att våran sittplats är dålig, men sjävklart så greppar de bara efter halmstrån när de inte vunnit över oss i fotboll på två år och i hockey sen drygt ett år tillbaka. Vi kan ju nu inte haka på dessa och gnälla på vår publik. Jag tycker det är superksoj att vi sålde ut globen igår och det kan vi bland annat tacka familjerna som var på plats. Mycket bra! Tack öven klacken, tyckte ni gjorde ett bra jobb!
Mash

Inlägg av Mash »

-daniel- skrev: Fast jag tycker du är lite orättvis, tycker i regel det brukar kunna bli bättre drag på sittplats på Hovet (eller i matcher i Globen där inte Solna står som motståndare) jämfört med gårdagens match. Tycker ärligt talat inte man kan ha krav att folk som betalar dyra sittplatsbiljetter skall bidra mer än de gör (även fast det naturligtvis är önskvärt); däremot klackturister som det finns en stor drös med borde straffas med ett rostigt spikrör i halsen.
Huvudet på spiken där.

Sittplats har betalat för att sitta och se matchen, det finns inget krav på dom att sjunga och hoppa med till ''Den som inte hoppar är gnagarsvin''.
Måste ändå klaga en aning på aktiv... Stod och skrek halsen av mig hela matchen i växlingsramsorna med ett antal stycken på aktiv, i majoritet var aktiv relativt tyst eller dog ut snabbt.... Visst, det är en aktivsittplats men åtminstone kan vi hänga med i majoriteten av matchen på sånger.

''Kämpa Djurgården'' dom sista två minuterna var riktigt bra, och efter målen i andra, även bra tryck där. Dessa klackturister som det på högersidan av klacken, varje derby... Kan man inte göra något åt dom...
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Varför ska vi klappa sönder alla ramsor? Stör mig som fan att alla ramsor går i 20000 BPM. Ge fan i o klappa, ut med armarna och sjung!
Förövrigt så är nivån på vår klack jävligt svajig, och menar jag personerna i den. Precis som förra säsongen så är det sjukt hur vissa ens kan stå på vår ståplats. Barnfamiljer, WT-emos, popcorn-P12or osv. som står och håller käften. Stör mig brutalt mycket på det här. Nåja, vad kan man göra, alla är ju välkomna trots allt..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Märklig definition av "värdelös sittplats".

Väljer man att lösa det dyra sittplatsbiljetterna av en eller annan orsak så tycker jag man har rätten att se matchen på det sätt man finner mest lämpligt.

Vissa sitter djupt försjunka i analysring och är av denna anledning inte alltid alert när ramsor dras igång (jag är sån).
Andra matar sina barn, nån annan har öronskydd, nån lyssnar på andra matcher i lurar.
Finns alla sorter.

Klacken har oftast sin tid och plats i livet.
Seden med åren så vill en del se på hockey "under mer ordnade former".
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mash

Inlägg av Mash »

lajjnus skrev:Varför ska vi klappa sönder alla ramsor? Stör mig som fan att alla ramsor går i 20000 BPM. Ge fan i o klappa, ut med armarna och sjung!
Förövrigt så är nivån på vår klack jävligt svajig, och menar jag personerna i den. Precis som förra säsongen så är det sjukt hur vissa ens kan stå på vår ståplats. Barnfamiljer, WT-emos, popcorn-P12or osv. som står och håller käften. Stör mig brutalt mycket på det här. Nåja, vad kan man göra, alla är ju välkomna trots allt..
Alla är välkomna så länge dom sjunger, sjunger dom inte så ska dom inte ha klackbiljetten. Simplare än så är det inte
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Mash skrev:
-daniel- skrev: Fast jag tycker du är lite orättvis, tycker i regel det brukar kunna bli bättre drag på sittplats på Hovet (eller i matcher i Globen där inte Solna står som motståndare) jämfört med gårdagens match. Tycker ärligt talat inte man kan ha krav att folk som betalar dyra sittplatsbiljetter skall bidra mer än de gör (även fast det naturligtvis är önskvärt); däremot klackturister som det finns en stor drös med borde straffas med ett rostigt spikrör i halsen.
Huvudet på spiken där.

Sittplats har betalat för att sitta och se matchen, det finns inget krav på dom att sjunga och hoppa med till ''Den som inte hoppar är gnagarsvin''.
Måste ändå klaga en aning på aktiv... Stod och skrek halsen av mig hela matchen i växlingsramsorna med ett antal stycken på aktiv, i majoritet var aktiv relativt tyst eller dog ut snabbt.... Visst, det är en aktivsittplats men åtminstone kan vi hänga med i majoriteten av matchen på sånger.

''Kämpa Djurgården'' dom sista två minuterna var riktigt bra, och efter målen i andra, även bra tryck där. Dessa klackturister som det på högersidan av klacken, varje derby... Kan man inte göra något åt dom...
Jag var en av få som skrek/sjöng med dig matchen igenom på aktiv. Underkänt till 75% av sektionen dock.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

starvin_marwin skrev:
Mash skrev:
Huvudet på spiken där.

Jag var en av få som skrek/sjöng med dig matchen igenom på aktiv. Underkänt till 75% av sektionen dock.
Jag är också en av dem som låter mycket från AS, skulle vilja hävda att man ger mer än 75% av de som står i klacken. Tror inte jag satt ner under match en enda gång under hela förra säsongen... Men rent generellt så är det helt klart många som kan ge mer, men som de flesta verkar överens om så kan man inte kräva av vanligt långside-folk att de skall sjunga eller ens klappa. Det är helt upp till de som betalat dyra biljetter vad man vill göra, däremot så har ju Aktiv Sittplats men kanske framförallt klacken ett enormt ansvar.
Skriv svar