Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av daaviid »

B.I.B.A skrev:
daaviid skrev: Du är ju helt omöjlig att argumentera med. Det värsta utav allt är väl att du anser dig själv helt seriös när du plitar ner den ena skruvade meningen efter den andra. Komiskt och samtidigt ganska tragiskt.
Du kanske inte riktigt förstår diskussionen?
Det som jag inte förstår är varför du fabricerar ord och helt enkelt hittar på meningar som du påstår att jag har skrivit. Inte ordagrant, men du antyder att jag har tyckt på ett visst sätt när jag aldrig ens har använt ord som är i närheten. T.ex så har jag aldrig påstått att Strandberg är en toppcenter i SHL, jag väger honom mot rollen som en fjärdecenter. Nu spelade han tredjecenter idag med bravur dessutom. Men om du backar och läser min första fråga till dig igen så kanske du kommer in i matchen.

Det är ju helt absurt att argumentera på det viset som du gör.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

daaviid skrev:
B.I.B.A skrev:
daaviid skrev: Du är ju helt omöjlig att argumentera med. Det värsta utav allt är väl att du anser dig själv helt seriös när du plitar ner den ena skruvade meningen efter den andra. Komiskt och samtidigt ganska tragiskt.
Du kanske inte riktigt förstår diskussionen?
Det som jag inte förstår är varför du fabricerar ord och helt enkelt hittar på meningar som du påstår att jag har skrivit. Inte ordagrant, men du antyder att jag har tyckt på ett visst sätt när jag aldrig ens har använt ord som är i närheten. T.ex så har jag aldrig påstått att Strandberg är en toppcenter i SHL, jag väger honom mot rollen som en fjärdecenter. Nu spelade han tredjecenter idag med bravur dessutom. Men om du backar och läser min första fråga till dig igen så kanske du kommer in i matchen.

Det är ju helt absurt att argumentera på det viset som du gör.
Diksussionen gled iväg lite eftersom du drog upp Strandberg som en spelare som levererat över förväntan när jag försökte kritisera Jocke för bristande bredd på centerpositionen. Min poäng har hela tiden varit att vi har för tunn centersida och att det är ett underbetyg till sportchefen att vi måste panikvärva Almtunas tredjecenter för att ens kunna få ihop fullt lag. Särskilt när vi redan har Strandberg som är väldigt obeprövad. Förstår du vad jag menar?

Ber om ursäkt om du tycker att jag lagt ord i munnen på dig. Ha det.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

B.I.B.A skrev:
DIF_Soldier skrev:Ingen idé att svara - BIBA har någon form av allvarlig argumentativ störning. Vissa ska man bara låta vara.
Ett typexempel på en person som inte förstår argumenterade. Skrattade högt häromdagen när du försökte förklara bland annat Ljunghs flytt med en Madhawk-tweet om Dicks lön som "källa".
Vänta, va..? Madhawks källa refererade till att Dick sitter på Vejdemos skitlön. Den hade ju inget som helst med Ljungh att göra.

Det är ju precis det här daaviid menar - du är en mästare på halmdockor och vrider på allt.

Men shit, här har vi det ju! Ditt svar här belyser tydligt kärnan av problemet - du är inte förmögen att läsa och ta in andras texter! Din slutledning brister och därför är alla andra så obegripliga för dig.

It all makes sense now.
Säg den glädje som varar
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIF_Soldier skrev:
B.I.B.A skrev:
DIF_Soldier skrev:Ingen idé att svara - BIBA har någon form av allvarlig argumentativ störning. Vissa ska man bara låta vara.
Ett typexempel på en person som inte förstår argumenterade. Skrattade högt häromdagen när du försökte förklara bland annat Ljunghs flytt med en Madhawk-tweet om Dicks lön som "källa".
Hahah, oh man! Källan hade inget med Ljungh att göra, den refererade till att Dick sitter på Vejdemos skitlön.

Det är ju precis det här daaviid menar - du är en mästare på halmdockor och vrider på allt.
Men shit, här har vi det ju! Ditt svar här belyser tydligt kärnan av problemet - du är inte förmögen att läsa och ta in andras texter!

It all makes sense now.
Exakt, källan hade inget med saken att göra, men ändå försökte du, från dina höga hästar, förminska någon annans helt legitima argument genom att lista flera påståenden/antaganden som din källa inte besvarade. För att sedan skriva något i stil med "sluta spekulera i saker som det finns källor på". Ett liknande exempel syns också i inlägget ovan där du slänger ur dig en ynklig halvmesyr om hur jag tar in andras texter och försöker framställa dig som upplyst. Det är nog få som ser dig som så intellektuell som du inbillar dig att du är. Tyvärr har du nog inte självinsikt att se det.

För min del: Givetvis har jag också ett ansvar för att diskussioner vrids, men jag upplever det som att folk börjar diskutera helt andra saker än det jag skriver från början, och då hamnar diskussionen längre ifrån poängen. Skriver jag tex att målvaktssidan är tveksam så blir någon upprörd och ska hävda att "Adam är visst en bra målvakt", vilket är en annan diskussion. Skriver jag att jag är otrygg med att värva 5 backar från Allsvenskan så skriver någon annan att "Högström klarade ju klivet utan problem", vilket också är en helt annan diskussion. Jag kan absolut bli bättre på att inte glida iväg i diskussioner, det är jag medveten om och jag ska försöka att vara tydligare och mindre tjatig framöver. Bra så.

Vänligen återgå till topic.
Avgå Jocke.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Inte nog med att centrar är svåra att hitta, så är Örebro också ute efter en center nu.
https://sportbloggare.com/dragskott/shl ... =hootsuite
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Inte nog med att centrar är svåra att hitta, så är Örebro också ute efter en center nu.
https://sportbloggare.com/dragskott/shl ... =hootsuite
Både Örebro och Luleå letar väl centrar. Men oerhört Timmy på.matknaden.
Kanske dyker upp lite NHL-rejects snart.

Men nu har vi iaf breddat centersidan och med den starten vi har nu är det ingen panik.

Så Jocke kan vänta in rätt spelare om det nu dyker upp någon sådan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

B.I.B.A skrev:
DIF_Soldier skrev:
B.I.B.A skrev:
Hahah, oh man! Källan hade inget med Ljungh att göra, den refererade till att Dick sitter på Vejdemos skitlön.

Men shit, här har vi det ju! Ditt svar här belyser tydligt kärnan av problemet - du är inte förmögen att läsa och ta in andras texter!

It all makes sense now.
Exakt, källan hade inget med saken att göra, men ändå försökte du, från dina höga hästar, förminska någon annans helt legitima argument genom att lista flera påståenden/antaganden som din källa inte besvarade. För att sedan skriva något i stil med "sluta spekulera i saker som det finns källor på". Ett liknande exempel syns också i inlägget ovan där du slänger ur dig en ynklig halvmesyr om hur jag tar in andras texter och försöker framställa dig som upplyst. Det är nog få som ser dig som så intellektuell som du inbillar dig att du är. Tyvärr har du nog inte självinsikt att se det.
Källan hade med Axelsson att göra, inte med Ljungh att göra. Det är inte ingenting.
Sluta vrida.

Ljungh om att han och familjen ville testa något nytt:
https://www.hv71.se/play/video/Ljungh_J ... autoplay=1
Säg den glädje som varar
MRX

Inlägg av MRX »

Någon som har koll på ett par av de centrar som är kontraktslösa nedan:

Teemu Ramstedt (Liiga och KHL)

Gilbert Brulé (300 nhl matcher och KHL senaste säsongerna)

Colton Gillies (150 nhl matcher och KHL senaste säsongerna)
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

MRX skrev:Någon som har koll på ett par av de centrar som är kontraktslösa nedan:

Teemu Ramstedt (Liiga och KHL)

Gilbert Brulé (300 nhl matcher och KHL senaste säsongerna)

Colton Gillies (150 nhl matcher och KHL senaste säsongerna)
Tror det ska j-ligt mycket till innan vi kastar stålar på nån "okänd" lirare som bara kostar en massa, känns definitivt inte som den väg DIF brukar välja gå.

Jag tror inte det kommer in nån ny center förrän vi vet om Ante är permanent borta, det verkar ju onekligen som vi klarar oss hyffsat ändå med det vi har samt diverse billigare inlåningar/junisar.

Dessutom, nej tack till nån mercenary från whatever, tror inte de passar in socialt i laget heller, vi är en bra och tight grupp, det sista vi har plats för är nån lonewolf superstar.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIF_Soldier skrev:
B.I.B.A skrev: Exakt, källan hade inget med saken att göra, men ändå försökte du, från dina höga hästar, förminska någon annans helt legitima argument genom att lista flera påståenden/antaganden som din källa inte besvarade. För att sedan skriva något i stil med "sluta spekulera i saker som det finns källor på". Ett liknande exempel syns också i inlägget ovan där du slänger ur dig en ynklig halvmesyr om hur jag tar in andras texter och försöker framställa dig som upplyst. Det är nog få som ser dig som så intellektuell som du inbillar dig att du är. Tyvärr har du nog inte självinsikt att se det.
Källan hade med Axelsson att göra, inte med Ljungh att göra. Det är inte ingenting.
Sluta vrida.

Ljungh om att han och familjen ville testa något nytt:
https://www.hv71.se/play/video/Ljungh_J ... autoplay=1
Suck, du är ju helt otrolig. Det var EXAKT detta jag förklarade i mitt förra inlägg, hur folk tappar tråden och börjar diskutera helt andra saker. Jag kritiserade och gav exempel på din attityd och patetiska argumentationsteknik och ditt svar är att hosta ur dig "sluta vrida" och börja diskutera Ljungh istället?

Du blev synad för att du på ett oförskämt sätt försökt förminska någon annans argument med citat: "Förstår att sitta och gissa är lite av grejen, men försök att skippa alla ”borde”-resonemang när de källor som finns sägrr annat." i samma inlägg som du själv slängt ur dig påståenden som inte backas upp. Hur svarar du på detta? Genom att ännu en gång vrida på diskussionen. För du hade ju faktiskt en tweet från en journalist som backade en av punkterna du hävde ur dig. Då måste ju allt du skriver vara objektivt sant, eller?

Och vad det gäller Ljungh, som fortfarande är en helt annan diskussion, varför skulle man inte få diskutera anledningarna till hans flytt utan att du kommer och är spydig? Och vad tror du din länk bevisar? Om det nu var så att han helst ville spela i DIF men att lönen var bättre i Hv, skulle Ljungh då stå och säga det till Hv71s hemsida? Sannolikt finns det flera anledningar till varför han lämnar, varav ny miljö är en av dem. Det är fritt att diskutera.

Nu handlar denna tråden om Silly Season. Jag finns via PM om någon vill mig något.
Avgå Jocke.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Boys. Hitta nån kolsäck eller kaffeprånglare att bråka med istället. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Nåt nytt om Fjällby. Hade varit fest att få hem honom. Hade nog spelat så här då

Lilja Josef Brodin
Fjällby Davidsson Davidsson
Dick Strandberg Bergfors
Hank Albin Bemström

Extra Possler, wiå, Widing
Grymt lag.

Tänk om vi fick tillbaka Ante också...
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av BIX »

Fråga till nån som har koll

Nu när Ante värkar va ett minne blott
Om Kruger skulle bli nerflyttad till Ahl
Helt omöjligt nån som vet hur det funkar
Lån ell hemkomst !?

Eller Thoresen.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

EspenK skrev:Nåt nytt om Fjällby. Hade varit fest att få hem honom. Hade nog spelat så här då

Lilja Josef Brodin
Fjällby Davidsson Davidsson
Dick Strandberg Bergfors
Hank Albin Bemström

Extra Possler, wiå, Widing
Grymt lag.

Tänk om vi fick tillbaka Ante också...
Jag skulle också tycka att det vore fantastiskt att få tillbaka Jägarn, men i den situation vi är i, ska vi lägga pengarna på ytterligare en ytterforward?
Han skulle nog inte bli superbillig, och behovet ligger snarare i en klasscenter.

Jag räknar inte med Ante tillbaka, så frågan är om vi kan se Mackan som en andrecenter och få in en tryggare pjäs än Albin (som sett ganska Mjä ut, ser hellre att två juniorer delar på uppgiften isf) och satsar på Jägarn eller går för en 1:a eller 2:a-kedjecenter...?

Oavsett tycker jag att Jocke borde ha en del is i magen och se hur utvecklingen sker på befintliga spelare under hösten, för att isf agera framåt januari och slutspurten.

Allt beroende på hur säsongen artar sig naturligtvis.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Det finns faktiskt ett par riktigt spännande centrar på marknaden nu, även om det innebär att Robban får snacka engelska igen. För de här namnen gäller det förstås att vi har en del kvar i ladorna, men Jocke har ju konstaterat att vi har någon form av beredskap ifall vi tappar spets.

Gilbert Brulé - tidigare superlöfte som gjort fyra säsonger i KHL och spelade OS för Kanada. Siktade på NHL, men släpptes från sin PTO hos Calgary.

Cory Emmerton - gammal Red Wings center som har gjort fyra bra säsonger i Europa. Drogs med en axelskada mot slutet av förra säsongen och fick nyligen kicken från Novosibirsk efter 0 poäng på 11 matcher. Förhoppningsvis hänger det inte ihop med skadan.

Jussi Jokinen - Släpptes från sin PTO med Detroit och kan inte spela i Finland eftersom han fortfarande lyfter lön från Calgary (skulle isf skatta mer än han tjänar). Plockar inget NHL-lag upp honom har han själv sagt att det blir Sverige eller Schweiz - och för en gångs skull tror jag att det är fördel SHL. Jokinen har sagt att han kommer att prioritera det sociala över lönen, och visst måste huvudstaden i grannlandet locka?

Nick Spaling - slitvarg med ett gäng säsonger kring 30p i NHL. Kommer från två bra år i Schweiz och verkar inte lyckas ta sig tillbaka till NHL.

T.J Hensick - Något brännmärkt i SHL efter floppen i Modo, men den här gången kanske han skulle vara bättre förberedd? Med bara 20 matcher i NHL under de senaste nio säsongerna i AHL (0 matcher sedan säsongen 11/12) vore det säkert lockande att prova något nytt innan karriären är över - det verkar inte spela någon roll att han gör 50-70p varje år där borta.

Det är förstås alltid riskabelt att ta in en okänd faktor i ett välfungerande kollektiv, men nu när Antes karriär verkligen ser ut att vara över får det vara värt den risken. Jussi Jokinen och Cory Emmerton slår mig inte heller som några primadonnor.
Låst