Allsvenskan 2013/2014
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Malmö leder. Vi är i KS just nu.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
När hände det senast?pulverapa skrev:Malmö leder. Vi är i KS just nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
jag bor i Solna och känner folk I kommunen och kan säga att det stämmer inte, Solna är väldigt trötta på AIK hockey med uteblivna hyror etcminalman skrev:Jag tror t.o.m. att Solna hjälper gnaget mer än vad Stockholm hjälper oss.Praetori skrev:Nej finansiellt starka sponsorer som brinner för Hockey i VIKs fall.Morwin skrev:kommun doping hej och hå.Edin skrev:VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
Skickat från min C6603 via Tapatalk
Sen har väl i princip ALLA lag i Sverige större hjälp av sina kommuner än Stockholmslagen så där är det snarare vi som är udda.
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
- minalman
- Säsongskort: Ja
Jo, men jag tänkte på att de bygger ny hall i Ritorp. I Stockholm händer absolut ingenting.4.9.5 skrev:jag bor i Solna och känner folk I kommunen och kan säga att det stämmer inte, Solna är väldigt trötta på AIK hockey med uteblivna hyror etcminalman skrev:Jag tror t.o.m. att Solna hjälper gnaget mer än vad Stockholm hjälper oss.Praetori skrev:Nej finansiellt starka sponsorer som brinner för Hockey i VIKs fall.Morwin skrev:kommun doping hej och hå.Edin skrev:VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
Sen har väl i princip ALLA lag i Sverige större hjälp av sina kommuner än Stockholmslagen så där är det snarare vi som är udda.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
fast det är ingen "ny" hall utan en ersättare för hagalund som numer är bostäder så antalet istider är det samma som innanminalman skrev:Jo, men jag tänkte på att de bygger ny hall i Ritorp. I Stockholm händer absolut ingenting.4.9.5 skrev:jag bor i Solna och känner folk I kommunen och kan säga att det stämmer inte, Solna är väldigt trötta på AIK hockey med uteblivna hyror etcminalman skrev:Jag tror t.o.m. att Solna hjälper gnaget mer än vad Stockholm hjälper oss.Praetori skrev:Nej finansiellt starka sponsorer som brinner för Hockey i VIKs fall.Morwin skrev:kommun doping hej och hå.
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
Re: Allsvenskan 2013/2014
Rögle får gärna vinna mot Björklöven och säkra sin plats i PO så vi slipper ha en match i Lindab där Rögle slåss för PO och vi för KS!
Förhoppningsvis sprattlar Karlskrona till på fredag, samtidigt som vi vinner mot Asplöven.ciirree skrev:Rögle får gärna vinna mot Björklöven och säkra sin plats i PO så vi slipper ha en match i Lindab där Rögle slåss för PO och vi för KS!
Det vore det bästa absolut! Och KHK visade stundtals idag att de kan fortfarande spela riktigt bra trots alla skador!Salas skrev:Förhoppningsvis sprattlar Karlskrona till på fredag, samtidigt som vi vinner mot Asplöven.ciirree skrev:Rögle får gärna vinna mot Björklöven och säkra sin plats i PO så vi slipper ha en match i Lindab där Rögle slåss för PO och vi för KS!
Hur många matcher var Angell avstängd?ciirree skrev:Det vore det bästa absolut! Och KHK visade stundtals idag att de kan fortfarande spela riktigt bra trots alla skador!Salas skrev:Förhoppningsvis sprattlar Karlskrona till på fredag, samtidigt som vi vinner mot Asplöven.ciirree skrev:Rögle får gärna vinna mot Björklöven och säkra sin plats i PO så vi slipper ha en match i Lindab där Rögle slåss för PO och vi för KS!
Khk kan inte förlora hur många matcher på rad som helst, dags att vinna en match nu! Men bara en

Vår klättring jämfört med Karlskronas ras, måste vara det mest sjuka som någonsin hänt i en tabell någonsin. Efter omgång 40 var vi 14 poäng efter dom. 10 omgångar senare är vi 8 poäng före dom. Vi har alltså tagit 22 poäng mer än Karlskrona de senaste 10 matcherna, laget som för 10 omgångar sedan var serieledare.
Det är sjukt. Hur man än vrider och vänder på det. Sjukt!
Efter omgång 45 så gjorde jag en liten tabell efter hur jag trodde alla matcher skulle sluta, nu ser den ut såhär:Salas skrev:Vår klättring jämfört med Karlskronas ras, måste vara det mest sjuka som någonsin hänt i en tabell någonsin. Efter omgång 40 var vi 14 poäng efter dom. 10 omgångar senare är vi 8 poäng före dom. Vi har alltså tagit 22 poäng mer än Karlskrona de senaste 10 matcherna, laget som för 10 omgångar sedan var serieledare.

Något som är RIKTIGT skjukt är att vi inte förlorat under ordinarie tid på 14 Matcher i rad!! Dvs vi har tagit någon form av poäng de senaste 14 spelade matcherna.Salas skrev:Vår klättring jämfört med Karlskronas ras, måste vara det mest sjuka som någonsin hänt i en tabell någonsin. Efter omgång 40 var vi 14 poäng efter dom. 10 omgångar senare är vi 8 poäng före dom. Vi har alltså tagit 22 poäng mer än Karlskrona de senaste 10 matcherna, laget som för 10 omgångar sedan var serieledare.
Vi har dessutom vunnit 11 matcher i rad om man räknar OT.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Rögle kommer garanterat ha viktiga poäng att spela om. Framförallt när det delas ut placeringspoäng som lagen tar med sig in i förkvalserien.
Skulle de dessutom riskera PO är vi riktigt i skiten.
Så vi kommer möta ett taggat Rögle som är i behov av poäng, tyvärr.
Enda möjligeten är att Karlskrona vinner, Rögle besegrar Löven och Mora tappar poäng.
Men då får man ju å andra sidan hoppas att vi lyckats besegra Asplöven.
Avgörande borta mot Rögle som krigar för seger. Jo jag tackar. Kan bli en jobbig kväll som väntar för hjärtat.
Skulle de dessutom riskera PO är vi riktigt i skiten.
Så vi kommer möta ett taggat Rögle som är i behov av poäng, tyvärr.
Enda möjligeten är att Karlskrona vinner, Rögle besegrar Löven och Mora tappar poäng.
Men då får man ju å andra sidan hoppas att vi lyckats besegra Asplöven.
Avgörande borta mot Rögle som krigar för seger. Jo jag tackar. Kan bli en jobbig kväll som väntar för hjärtat.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Gnagarna snackar om att lägga sin EVENTUELLA hemmamatch i KS mot oss på Tele2. Leksand-nivå hahaha.
Det skulle kunna bli ett pinsamt fiasko om det bara är halvfullt på råttornas sektioner.Alberget4A skrev:Gnagarna snackar om att lägga sin EVENTUELLA hemmamatch i KS mot oss på Tele2. Leksand-nivå hahaha.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.