Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

Malmö leder. Vi är i KS just nu.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Malmö leder. Vi är i KS just nu.
När hände det senast?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

minalman skrev:
Praetori skrev:
Morwin skrev:
Edin skrev:VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
kommun doping hej och hå.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Nej finansiellt starka sponsorer som brinner för Hockey i VIKs fall.
Sen har väl i princip ALLA lag i Sverige större hjälp av sina kommuner än Stockholmslagen så där är det snarare vi som är udda.
Jag tror t.o.m. att Solna hjälper gnaget mer än vad Stockholm hjälper oss.
jag bor i Solna och känner folk I kommunen och kan säga att det stämmer inte, Solna är väldigt trötta på AIK hockey med uteblivna hyror etc

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

4.9.5 skrev:
minalman skrev:
Praetori skrev:
Morwin skrev:
Edin skrev:VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
kommun doping hej och hå.

Sen har väl i princip ALLA lag i Sverige större hjälp av sina kommuner än Stockholmslagen så där är det snarare vi som är udda.
jag bor i Solna och känner folk I kommunen och kan säga att det stämmer inte, Solna är väldigt trötta på AIK hockey med uteblivna hyror etc

Jo, men jag tänkte på att de bygger ny hall i Ritorp. I Stockholm händer absolut ingenting.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

minalman skrev:
4.9.5 skrev:
minalman skrev:
Praetori skrev:
Morwin skrev:kommun doping hej och hå.

Jo, men jag tänkte på att de bygger ny hall i Ritorp. I Stockholm händer absolut ingenting.
fast det är ingen "ny" hall utan en ersättare för hagalund som numer är bostäder så antalet istider är det samma som innan

Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
ciirree

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Rögle får gärna vinna mot Björklöven och säkra sin plats i PO så vi slipper ha en match i Lindab där Rögle slåss för PO och vi för KS!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

ciirree skrev:Rögle får gärna vinna mot Björklöven och säkra sin plats i PO så vi slipper ha en match i Lindab där Rögle slåss för PO och vi för KS!
Förhoppningsvis sprattlar Karlskrona till på fredag, samtidigt som vi vinner mot Asplöven.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:
ciirree skrev:Rögle får gärna vinna mot Björklöven och säkra sin plats i PO så vi slipper ha en match i Lindab där Rögle slåss för PO och vi för KS!
Förhoppningsvis sprattlar Karlskrona till på fredag, samtidigt som vi vinner mot Asplöven.
Det vore det bästa absolut! Och KHK visade stundtals idag att de kan fortfarande spela riktigt bra trots alla skador!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:
Salas skrev:
Det vore det bästa absolut! Och KHK visade stundtals idag att de kan fortfarande spela riktigt bra trots alla skador!
Hur många matcher var Angell avstängd?

Khk kan inte förlora hur många matcher på rad som helst, dags att vinna en match nu! Men bara en :lol:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Vår klättring jämfört med Karlskronas ras, måste vara det mest sjuka som någonsin hänt i en tabell någonsin. Efter omgång 40 var vi 14 poäng efter dom. 10 omgångar senare är vi 8 poäng före dom. Vi har alltså tagit 22 poäng mer än Karlskrona de senaste 10 matcherna, laget som för 10 omgångar sedan var serieledare.

Det är sjukt. Hur man än vrider och vänder på det. Sjukt!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Salas skrev:Vår klättring jämfört med Karlskronas ras, måste vara det mest sjuka som någonsin hänt i en tabell någonsin. Efter omgång 40 var vi 14 poäng efter dom. 10 omgångar senare är vi 8 poäng före dom. Vi har alltså tagit 22 poäng mer än Karlskrona de senaste 10 matcherna, laget som för 10 omgångar sedan var serieledare.

Efter omgång 45 så gjorde jag en liten tabell efter hur jag trodde alla matcher skulle sluta, nu ser den ut såhär:
Bild
Praetori

Inlägg av Praetori »

Salas skrev:Vår klättring jämfört med Karlskronas ras, måste vara det mest sjuka som någonsin hänt i en tabell någonsin. Efter omgång 40 var vi 14 poäng efter dom. 10 omgångar senare är vi 8 poäng före dom. Vi har alltså tagit 22 poäng mer än Karlskrona de senaste 10 matcherna, laget som för 10 omgångar sedan var serieledare.

Något som är RIKTIGT skjukt är att vi inte förlorat under ordinarie tid på 14 Matcher i rad!! Dvs vi har tagit någon form av poäng de senaste 14 spelade matcherna.
Vi har dessutom vunnit 11 matcher i rad om man räknar OT.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rögle kommer garanterat ha viktiga poäng att spela om. Framförallt när det delas ut placeringspoäng som lagen tar med sig in i förkvalserien.
Skulle de dessutom riskera PO är vi riktigt i skiten.

Så vi kommer möta ett taggat Rögle som är i behov av poäng, tyvärr.

Enda möjligeten är att Karlskrona vinner, Rögle besegrar Löven och Mora tappar poäng.

Men då får man ju å andra sidan hoppas att vi lyckats besegra Asplöven.

Avgörande borta mot Rögle som krigar för seger. Jo jag tackar. Kan bli en jobbig kväll som väntar för hjärtat. :(
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Gnagarna snackar om att lägga sin EVENTUELLA hemmamatch i KS mot oss på Tele2. Leksand-nivå hahaha.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Alberget4A skrev:Gnagarna snackar om att lägga sin EVENTUELLA hemmamatch i KS mot oss på Tele2. Leksand-nivå hahaha.
Det skulle kunna bli ett pinsamt fiasko om det bara är halvfullt på råttornas sektioner.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst