Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Rykten säger att "Linkan" är nära att komma hem..

- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Connolly nämnde ju postaren "Lakrisal" här (som verkar ha bra koll på college hockeyn där borta) för ett tag sen vill jag minnas. Ser riktigt intressant ut.Jim Morrison skrev:
Och här är nästa namn DIF bör kolla med DIREKT. En spelare som kom tvåa i poängligan i NCAA OCH vann Hobey Baker Award blickar nu mot Sverige. Nämligen Jack Connolly. Kan lätt bli en ny Broc Little. Lär vara en billigare spelare också.
http://hockeysverige.se/article/1305065 ... ot-sverige
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15676
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Har för mig att jag läste något för ett tag sedan om att Almtorp skulle återvända till Brynäs.Kall-El skrev:Almtorp förutsätter jag kommer försvinna.
- -daniel-
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Det där var flera månader sen, och då hade "Brynäs visat intresse" för Almtorp. Han hade ju kontrakt med DIF även för nästa säsong i ES men får som sagt hoppas han går någon annanstans...vad Brynäs skulle med honom till förstår jag dock inte riktigt.PNY skrev:Har för mig att jag läste något för ett tag sedan om att Almtorp skulle återvända till Brynäs.Kall-El skrev:Almtorp förutsätter jag kommer försvinna.
Dock så var ju Almtorp skaplig första halvan av säsongen. Han var inte totalt ofarlig då som nu.-daniel- skrev:Det där var flera månader sen, och då hade "Brynäs visat intresse" för Almtorp. Han hade ju kontrakt med DIF även för nästa säsong i ES men får som sagt hoppas han går någon annanstans...vad Brynäs skulle med honom till förstår jag dock inte riktigt.PNY skrev:Har för mig att jag läste något för ett tag sedan om att Almtorp skulle återvända till Brynäs.Kall-El skrev:Almtorp förutsätter jag kommer försvinna.
Vilka "rykten"?Therocket1 skrev:Rykten säger att "Linkan" är nära att komma hem..
Snälla låt dem vara sanna och jag kommer:
Hade varit kul om man vågade chansa på en sådan spelare. Hade varit intressant.-daniel- skrev:Connolly nämnde ju postaren "Lakrisal" här (som verkar ha bra koll på college hockeyn där borta) för ett tag sen vill jag minnas. Ser riktigt intressant ut.Jim Morrison skrev:
Och här är nästa namn DIF bör kolla med DIREKT. En spelare som kom tvåa i poängligan i NCAA OCH vann Hobey Baker Award blickar nu mot Sverige. Nämligen Jack Connolly. Kan lätt bli en ny Broc Little. Lär vara en billigare spelare också.
http://hockeysverige.se/article/1305065 ... ot-sverige
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15676
-
http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... ch-linkan/Äppelmos skrev:Vilka "rykten"?Therocket1 skrev:Rykten säger att "Linkan" är nära att komma hem..
Har inte tagit ryktet därifrån utan har hört samma saker...

-
Tror Brynäs kommer hugga Brodin, de var ju ute efter honom innan han förlängde.
Norman kommer nog vara intressant för ett par klubbar. Möjligen Brynäs som tappar mycket folk, men säkert också Aik och Timrå.
Timrå kommer säkert hugga på flera spelare om Montén nu går dit.
Norman kommer nog vara intressant för ett par klubbar. Möjligen Brynäs som tappar mycket folk, men säkert också Aik och Timrå.
Timrå kommer säkert hugga på flera spelare om Montén nu går dit.
- Jim Morrison
Enligt Fahlander så jobbar Västerås på Jack Connolly redan. Fan, hugg nu!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Verkar som Barta har några anbud från svenska klubbar likväl som tyska.Remy Lebeau skrev:Har alltid gillat Barta.-daniel- skrev:Såg det där med Barta också, men känns väldigt tveksamt. Tror Malmö är beredda att betala honom rätt bra med cash för en säsong till (i praktiken den enda i Malmös om hållit en hög nivå genom hela serien enligt mina Malmö-bekanta) men tror det blir någon utländsk liga för honom.Remy Lebeau skrev:Med tanke på hur många som ryktas vara intresserade av Johner är det ännu mer imponerande.-daniel- skrev: Johner känns som ett fräscht namn. 1-0 till Challe!
Nån skrev ochså att Barta är klar för oss i kommentarerna, men det tror jag inte ett skit på.
Men har hemskt gärna fel, han kanske är lockad av Stockholm? Vad vet jag. Skulle vara en riktigt grym värvning.
Tror dock som dig att han antingen stannar i Malmö eller drar utomlands.
http://www.del.org/index.php?id=1298&tx ... 8361e3e862
Vågar man ens hoppas?
En gång för alla nu... Gäller Klubertanz kontrakt för nästa säsong?
Det är väl lika oklart som för övriga spelare med kontrakt om de gäller i AS eller inte. Det som står klart är väl att DIF inte kommer att ha råd med alla ES:s mässiga löner. Bänkningen gör dock att jag tror att vi sett det sista av Klubertanz.pulverapa skrev:En gång för alla nu... Gäller Klubertanz kontrakt för nästa säsong?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- Remy Lebeau
Har dålig koll på tyska ligan. Hur står den sig mot Allsvenskan?-daniel- skrev:Verkar som Barta har några anbud från svenska klubbar likväl som tyska.Remy Lebeau skrev:Har alltid gillat Barta.-daniel- skrev:Såg det där med Barta också, men känns väldigt tveksamt. Tror Malmö är beredda att betala honom rätt bra med cash för en säsong till (i praktiken den enda i Malmös om hållit en hög nivå genom hela serien enligt mina Malmö-bekanta) men tror det blir någon utländsk liga för honom.Remy Lebeau skrev:Med tanke på hur många som ryktas vara intresserade av Johner är det ännu mer imponerande.-daniel- skrev: Johner känns som ett fräscht namn. 1-0 till Challe!
Nån skrev ochså att Barta är klar för oss i kommentarerna, men det tror jag inte ett skit på.
Men har hemskt gärna fel, han kanske är lockad av Stockholm? Vad vet jag. Skulle vara en riktigt grym värvning.
Tror dock som dig att han antingen stannar i Malmö eller drar utomlands.
http://www.del.org/index.php?id=1298&tx ... 8361e3e862
Vågar man ens hoppas?
Han kanske längtar hem igen, det vet man ju inte i och för sig.
Barta och Johner som 1:a och 2:e center. Nja, är nog för bra för att vara sant.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vad jag förstått av media så gäller inga kontrakt ifall man åker ur Elitserien. Snart får vi veta.Berra skrev:Det är väl lika oklart som för övriga spelare med kontrakt om de gäller i AS eller inte. Det som står klart är väl att DIF inte kommer att ha råd med alla ES:s mässiga löner. Bänkningen gör dock att jag tror att vi sett det sista av Klubertanz.pulverapa skrev:En gång för alla nu... Gäller Klubertanz kontrakt för nästa säsong?
Avskaffa tre mot tre.