Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Kentta »

Kall-El skrev: Frågan jag vill föra fram är om någon av dem utom DT då självfallet egentligen saknas spelmässigt?
Dom enda jag saknar är Daniel och Almtorp. Jonas är en stabil center som faktiskt kan spela hockey. Han har varit bra under nästan hela säsongen tycker jag, kanske för att jag inte hade allt för höga förhoppningar om honom innan säsongen. Han gör sitt jobb väl, till skillnad från dom andra två.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Sorry dubbelpost, men Norman är nu uppe på +11 i +/- statistiken. Bäst i Djurgården och 16:e bäst i hela Elitserien. Bra jobbat John!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Kentta skrev:Sorry dubbelpost, men Norman är nu uppe på +11 i +/- statistiken. Bäst i Djurgården och 16:e bäst i hela Elitserien. Bra jobbat John!
Ett tydligt tecken på hur underskattad John är. Tycker mig se en bra utvecklingskurva och hög potential i honom, vilket man tydligt kunde se i lördags då han var riktigt bra. Samtidigt känns han inte riktigt som en framtida NHL-spelare. En framtida "Otto"? Hursomhelst en personlig favorit i dagens Djurgården.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Så vi har en ny Ragge i Erik Gustafsson och en ny Daniel Tjärnqvist i Philip Holm? Låter bra...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mash

Inlägg av Mash »

Drömde att Mackan lyfte SM pokalen inför ett fullsatt Globen - Ibland drömmer man gott :lol:
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:Så vi har en ny Ragge i Erik Gustafsson och en ny Daniel Tjärnqvist i Philip Holm? Låter bra...
Varför skulle vi inte kunna det? Mer osäker på Holm förvisso. Ragge var inte bättre än Erik vid samma ålder.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:
Jim Morrison skrev:Så vi har en ny Ragge i Erik Gustafsson och en ny Daniel Tjärnqvist i Philip Holm? Låter bra...
Varför skulle vi inte kunna det? Mer osäker på Holm förvisso. Ragge var inte bättre än Erik vid samma ålder.
Jag var inte ironisk faktiskt, haha, även om det kanske verkade så med alla punkter. Hoppas det stämmer för då har vi två riktiga toppbackar i många år framöver.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:
android skrev:
Jag var inte ironisk faktiskt, haha, även om det kanske verkade så med alla punkter. Hoppas det stämmer för då har vi två riktiga toppbackar i många år framöver.
Haha, ja det jag trodde. Är det så bra? Om det stämmer så är dom snart förlorade som övriga spelare..
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Skillnaden nu mot då är nog självinsikten. Numera drar ju spelarna över pölen så fort de fått sitta på bänken i Elitserien.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Skillnaden är väl att varken Holm eller Gustafsson är draftade (och jag tror inte dom blir det) så det minskar ju trycket för att skriva på för sin NHL-klubb. Visst, dom kanske blir signade som 25-åringar som fria agenter men det är ju ett tag kvar tills dess.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

I svåra stunder som dessa, så har jag nu bestämt mig för att bojkotta gnäll, ilska och irritation! Jag ska istället välja att se allt från den ljusare sidan av livet, det kunde ju faktiskt ha varit värre:

- Vi kunde ju varit avhängda redan nu.
- Ekonomin kunde ha varit sämre.
- Hardy Nilsson hade ju kunnat vara vår tränare fortfarande.
- Gustaf Wesslau kunde ha varit en flopp i klass med Matte Carlsson.
- Vi kunde ha varit lika dåliga som Timrå.
- Det hade ju kunnat vara militära styrkor istället för polisiära styrkor under derbyna som stod för övervåldet.
- Så många snedsteg som vår styrelse gör så hade vi i praktiken lika gärna kunnat haft Globen som hemmaarena i alla matcher. Hovet är positivt!
- Vi kunde ha haft fler skador i dagsläget, värre har man varit med om.
- Vi fick faktiskt två förstärkningar under säsongen, Zibbe och Plante. Tänk om vi istället vore utan dom båda? Ja, möjligheten fanns ju.

Som ovan sagt, varför vara negativ när det finns så mycket positivt att glädjas över? Nynnande på denna sång går jag nu vidare i förhoppning om tre sköna poäng på torsdag samt flera efterföljande segrar så att vi tar oss till slutspel och väl där går obesegrade genom slutspelet.

Positiva Djurgår'n!
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Salas skrev:I svåra stunder som dessa, så har jag nu bestämt mig för att bojkotta gnäll, ilska och irritation! Jag ska istället välja att se allt från den ljusare sidan av livet, det kunde ju faktiskt ha varit värre:

- Vi kunde ju varit avhängda redan nu.
- Ekonomin kunde ha varit sämre.
- Hardy Nilsson hade ju kunnat vara vår tränare fortfarande.
- Gustaf Wesslau kunde ha varit en flopp i klass med Matte Carlsson.
- Vi kunde ha varit lika dåliga som Timrå.
- Det hade ju kunnat vara militära styrkor istället för polisiära styrkor under derbyna som stod för övervåldet.
- Så många snedsteg som vår styrelse gör så hade vi i praktiken lika gärna kunnat haft Globen som hemmaarena i alla matcher. Hovet är positivt!
- Vi kunde ha haft fler skador i dagsläget, värre har man varit med om.
- Vi fick faktiskt två förstärkningar under säsongen, Zibbe och Plante. Tänk om vi istället vore utan dom båda? Ja, möjligheten fanns ju.

Som ovan sagt, varför vara negativ när det finns så mycket positivt att glädjas över? Nynnande på denna sång går jag nu vidare i förhoppning om tre sköna poäng på torsdag samt flera efterföljande segrar så att vi tar oss till slutspel och väl där går obesegrade genom slutspelet.

Positiva Djurgår'n!
Helt jävla underbar bitterhet! Fick mig att le iaf!
Nu räknar jag med att du drar igång "SM-Guld" så fort vi är i offensiv zon på derbyt! :)
Staten

Inlägg av Staten »

Nu har du allt satt oss i skiten, Janne.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ääh, det kunde varit värre. Vi kunde åkt ur direkt, utan kval! Det ni.
Staten

Inlägg av Staten »

Jag är jäkligt osäker till om det verkligen hade varit värre.
Skriv svar