reservjesus skrev:Persson är en trollgubbe från Skåne, är otroligt skicklig med pucken och hyfsat målfarlig. Men han är inte känd för att jobba hårt i defensiven direkt. Sen har han faktiskt bara gjort en bra säsong i allsvenskan, tror inte han skulle hänga med i tempot. Tar otroligt mycket tid på sig av det jag har sett.
Utan att kolla andra källor kan jag nog känna som Magnutz säger, att han kan ta bussen till Luuulääää.........
Känns inte som om det är en forward vi behöver heller..
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Vad som helst utan några fler chansningar från lägre seriesystem! Det räcker gott & väl med Bartley (säger varken Bu eller Bä förrens jag sett honom spela X antal ES-matcher).
-daniel- skrev:Vad som helst utan några fler chansningar från lägre seriesystem! Det räcker gott & väl med Bartley (säger varken Bu eller Bä förrens jag sett honom spela X antal ES-matcher).
Håller med. känns som att vi inte behöver mer bredd utan mer spets, och det hittar vi nog inte i allsvenskan.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Daniel942 skrev:Läste att Växjös Ahlselfelt var klar för oss, men hade en klausul som gjorde att han spelar i Växjö om de gick upp (vilket de nu också har gjort).
Läste vart? skulle vara intressant att se den informationen...
Är det klart att Josef Boumedienne kommer få lira även nästa år? :S
Han står ju inte med på listan över spelare med utgående kontrakt (han hade ju 1+1).
Daniel942 skrev:Läste att Växjös Ahlselfelt var klar för oss, men hade en klausul som gjorde att han spelar i Växjö om de gick upp (vilket de nu också har gjort).
Läste vart? skulle vara intressant att se den informationen...
Rykte på 114....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skillnaden mellan Honken och Tellan är att Tellan har ett riktigt stort hjärta för sin klubb.
Han skulle älska att spela i Djurgården och göra sitt bästa.
Det är klart Honken också gör sitt bästa men Tellans hjärta till DIF i förhållande till Honkens till Köplunda är ju så mycket större !
HEM MED TELLAN !
Anderberg skrev:Löst rykte på stan: Owuya stannar. Ingen Tellan. Vet Frasse nåt mer?
Jag tror fortfarande DIF anser att Tellan är alldeles för dyr och är rädd att han ska bli en ny Johan Holmqvist.
Jag ser hellre Tellan i DIF för 250 i månaden än Owuya för 150.
Tänk på att de där 100kkr försvinner från någon annan position. Det är inte heller bra. Vi behöver ny/nya back/ar. Har vi Mark i mål - en kille med grymt fina reflexer och en naturlig förmåga att stoppa puckar - klarar vi oss fint. Får vi inte in ett par SKITBRA backar.. tja, då spelar målvakten inte så stor roll. Tror jag.