Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

BOMBOM

Dick och Bergfors har mer att ge. Med stabila Strandberg emellan så är det också en kedja som är kapabel att dra en andrakedjaroll om nu BIBAs farhågor om Davidsson-fiasko skulle besannas.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Manijock skrev:BOMBOM

Dick och Bergfors har mer att ge. Med stabila Strandberg emellan så är det också en kedja som är kapabel att dra en andrakedjaroll om nu BIBAs farhågor om Davidsson-fiasko skulle besannas.
Det är alltså ett fiasko om Marcus Davidsson inte är lika bra som Ante?
Avgå Jocke.
Manijock

Inlägg av Manijock »

B.I.B.A skrev:

Men på riktigt, hur tycker du vi ska ersätta Ante? Vem tror du är realistisk att få som håller toppklass i Europa? Med vilka pengar?

Davidssons är en topp 3-line i alla SHL-lag. Håller du inte med?
Vi har har Bergfors och Dick i en lina till. Med en stabil center emellan.
Senast redigerad av Manijock den 2018-10-04 17:53:59, redigerad totalt 1 gånger.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Manijock skrev:
B.I.B.A skrev:

Men på riktigt, hur tycker du vi ska ersätta Ante? Vem tror du är realistisk att få som håller toppklass i Europa? Med vilka pengar?

Davidssons är en topp 3-line i alla SHL-lag. Vi har har Bergfors och Dick i en lina till. Med en stabil center emellan.
Vi har ju inte det eftersom Robban envisas med att köra Hank och Bergfors ihop....
Manijock

Inlägg av Manijock »

South_Exil skrev:
Manijock skrev:
B.I.B.A skrev:

Davidssons är en topp 3-line i alla SHL-lag. Vi har har Bergfors och Dick i en lina till. Med en stabil center emellan.
Vi har ju inte det eftersom Robban envisas med att köra Hank och Bergfors ihop....
Valid point helt klart. Håller med dig! Sjukt missbruk. Men vi har iallafall möjligheten.
daaviid

Inlägg av daaviid »

B.I.B.A skrev: Jag svarade på din första fråga. För att vända på din andra fråga så har du inte svarat på vad du tycker han har gjort rätt. Det enda är att han har gjort två mål och därför är en bra spelare. Till och med bättre än Dick Axelsson?

Jag vill gärna ha lite mer än 10-15 matcher innan jag bedömmer att en duglig allsvensk spelare är bra nog att lasta tunga minuter som center i SHL. En sån kille ska vara med för att se och lära, sen om man exploderar som Bemström är det bra, men det ska ses som en bonus.

Jag tycker att han är duktig på att hålla i och skydda pucken. Jag tycker att han är en bra passningsspelare som oftast sätter pucken på medspelarnas blad. Han kan spela boxplay och PP, ser man till matcherna så här långt så har han inte gjort bort sig i dessa två spelformer.

Jag anser att han har ett bra skott, men framförallt så verkar han vara en smart spelare. Riktigt bra motor i kroppen.

Jag antar att du har kollat lite extra noga på Strandberg ikväll, så vad tycker du? Var han oduglig? Idag var han absolut bättre än Axelsson med flera. Han tog visserligen utvisningen som sedermera ledde till HV's ledningsmål, men det var väl den enda plumpen han hade ikväll. Utvisningen var även lite halvt billig då HV'spelaren endast höll sin klubba med en hand och tappade den enkelt. Det var inte någon hård slashing direkt.

Han är mer än en duglig allsvensk spelare i mitt tycke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Manijock skrev: Men på riktigt, hur tycker du vi ska ersätta Ante? Vem tror du är realistisk att få som håller toppklass i Europa? Med vilka pengar?

Davidssons är en topp 3-line i alla SHL-lag. Håller du inte med?
Vi har har Bergfors och Dick i en lina till. Med en stabil center emellan.
Vi borde haft bredd på centersidan så att vi inte behövt ta in Almtunas tredjecenter när Ante skadar sig. Tex kunde man kanske skippat Possler och Ågren eftersom vi redan har överfullt med forwards, men endast Josefson som erfaren center utöver Ante.
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

daaviid skrev:Jag tycker att han är duktig på att hålla i och skydda pucken. Jag tycker att han är en bra passningsspelare som oftast sätter pucken på medspelarnas blad. Han kan spela boxplay och PP, ser man till matcherna så här långt så har han inte gjort bort sig i dessa två spelformer.

Jag anser att han har ett bra skott, men framförallt så verkar han vara en smart spelare. Riktigt bra motor i kroppen.
Han har bra egenskaper, ingen har påstått något annat. Men faktum kvarstår att han är en 26-åring som vi plockat från Allsvenskan. Ingen kompetent sportchef plockar in en sån spelare och räknar med att han ska kunna klara att vara tredjecenter i ett guldlag. En kille med hans profil ska gå in som bottom-6 forward/extraspelare och allt han levererar är bonus. Det ska inte vara någon vars prestationer är avgörande för klubbens säsong.
daaviid skrev:Jag antar att du har kollat lite extra noga på Strandberg ikväll, så vad tycker du? Var han oduglig?
Nej, varför skulle jag? Skulle jag titta på enskilda spelare för att tjata med obotliga optimister online?
daaviid skrev:Idag var han absolut bättre än Axelsson med flera. Han tog visserligen utvisningen som sedermera ledde till HV's ledningsmål, men det var väl den enda plumpen han hade ikväll.
Ja men då så är det väl inget att snacka om. Gör han EN match där han är bättre än någon mer etablerad så är han såklart en stjärna i SHL. Lika bra vi dumpar Josefson också nu när vi kan hitta billiga stjärncentrar i Allsvenskan, eller hur?
Avgå Jocke.
daaviid

Inlägg av daaviid »

B.I.B.A skrev:
daaviid skrev:Jag tycker att han är duktig på att hålla i och skydda pucken. Jag tycker att han är en bra passningsspelare som oftast sätter pucken på medspelarnas blad. Han kan spela boxplay och PP, ser man till matcherna så här långt så har han inte gjort bort sig i dessa två spelformer.

Han har bra egenskaper, ingen har påstått något annat. Men faktum kvarstår att han är en 26-åring som vi plockat från Allsvenskan. Ingen kompetent sportchef plockar in en sån spelare och räknar med att han ska kunna klara att vara tredjecenter i ett guldlag. En kille med hans profil ska gå in som bottom-6 forward/extraspelare och allt han levererar är bonus. Det ska inte vara någon vars prestationer är avgörande för klubbens säsong.
daaviid skrev:Jag antar att du har kollat lite extra noga på Strandberg ikväll, så vad tycker du? Var han oduglig?
Nej, varför skulle jag? Skulle jag titta på enskilda spelare för att tjata med obotliga optimister online?
daaviid skrev:Idag var han absolut bättre än Axelsson med flera. Han tog visserligen utvisningen som sedermera ledde till HV's ledningsmål, men det var väl den enda plumpen han hade ikväll.
Ja men då så är det väl inget att snacka om. Gör han EN match där han är bättre än någon mer etablerad så är han såklart en stjärna i SHL. Lika bra vi dumpar Josefson också nu när vi kan hitta billiga stjärncentrar i Allsvenskan, eller hur?
Du är ju helt omöjlig att argumentera med. Det värsta utav allt är väl att du anser dig själv helt seriös när du plitar ner den ena skruvade meningen efter den andra. Komiskt och samtidigt ganska tragiskt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mycket gnäll. Tycker inte riktigt att det är befogat.
Nu skall jag vara tydlig med att Jocke är kuslig på att plocka in säkra kort för bredden. Stabila spelare men inte sådana som sticker ut och förvandlas till guld eller bajs.
Robban&CO behöver dock en viss typ av lojala lagspelare för att spelidén skall funka. De enda riktiga chanstagningarna i min bok i år är Lilja och Dicken.

Man måste väga värvningarna mot ekonomi och målsättning (som är långsiktig) och inte mållåsa på medias guldtips. Gör man det sistnämnda så är ju värvningarna inte direkt modiga eller ens logiska men sett till stabilitet och framtid (med många lovande juniorer på väg upp) så förstår jag valen.

Oavsett Antes nuvarande status så är han ju inte en spelare för de kommande 5-10 åren och att då Signa upp ytterligare en etablerad center med hög lön känns inte rimligt när det finns andra potentiellt bärande alternativ.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

daaviid skrev: Du är ju helt omöjlig att argumentera med. Det värsta utav allt är väl att du anser dig själv helt seriös när du plitar ner den ena skruvade meningen efter den andra. Komiskt och samtidigt ganska tragiskt.
Du kanske inte riktigt förstår diskussionen?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

daaviid skrev: Du är ju helt omöjlig att argumentera med. Det värsta utav allt är väl att du anser dig själv helt seriös när du plitar ner den ena skruvade meningen efter den andra. Komiskt och samtidigt ganska tragiskt.
Ingen idé att svara - BIBA har någon form av allvarlig argumentativ störning. Vissa ska man bara låta vara.
Säg den glädje som varar
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

DIF_Soldier skrev:
Ingen idé att svara - BIBA har någon form av allvarlig argumentativ störning. Vissa ska man bara låta vara.

Väldigt komiskt att läsa det han skriver, har aldrig rätt, klagar på allt och alla. Riktigt tappad människa
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIF_Soldier skrev:Ingen idé att svara - BIBA har någon form av allvarlig argumentativ störning. Vissa ska man bara låta vara.
Ett typexempel på en person som inte förstår argumenterade. Skrattade högt häromdagen när du försökte förklara bland annat Ljunghs flytt med en Madhawk-tweet om Dicks lön som "källa".
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Grabben från Söder skrev:
DIF_Soldier skrev:
Väldigt komiskt att läsa det han skriver, har aldrig rätt, klagar på allt och alla. Riktigt tappad människa
Jag har nästan alltid rätt, bara att gå tillbaka och läsa mina inlägg. Förstår att det är jobbigt att det finns kritiska röster om man själv lever i illusionen om att ens klubb är felfri och att allt är perfekt, men vänligen håll lite högre nivå än att kalla någon "tappad". Kom med motargument istället, eller fråga vad jag menar om du inte förstår. Jag kan säkert bli tydligare i mitt sätt att skriva.

och ja, jag vet att jag klagar mycket. Men det är för att jag vill klubbens bästa. Hade min ambition varit att försvara "Allt med DIF är bäst"-attityden hade jag hängt på twitter.

God natt.
Avgå Jocke.
Låst