Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Ingen fler än jag som tycker att det nu när transferfönstret stängs så sent har blivit lite av en parodi?
Södertälje, almtuna och asplöven kommer skeppa iväg så mycket spelare de bara kan. Skulle aldrig hänt om fönstret stängdes i slutet på januari.
Varför ändrades det förresten? Någon som vet.
Södertälje, almtuna och asplöven kommer skeppa iväg så mycket spelare de bara kan. Skulle aldrig hänt om fönstret stängdes i slutet på januari.
Det hade med OS att göra tror jag. Har för mig jag läste det någonstans.mb81 skrev:Ingen fler än jag som tycker att det nu när transferfönstret stängs så sent har blivit lite av en parodi?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Kanske låter dum. Men vad har os med saken att göra?Stulle skrev:Det hade med OS att göra tror jag. Har för mig jag läste det någonstans.mb81 skrev:Ingen fler än jag som tycker att det nu när transferfönstret stängs så sent har blivit lite av en parodi?
Googlade lite. Hade med os att göra ocheventuellt skadade spelare. Kan tycka det är töntigt att förlänga ett fönster för att ca 10 spelare spelar OS.
De som har värvat nu massa(bland annat vi med Högström) har ju inte direkt fått dessa skador i OS.
VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Elitserien eller konken???Edin skrev:VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
Näe med Lidström och ABB i ryggen så är det storsatsning mot SHL som gäller.mb81 skrev:Elitserien eller konken???Edin skrev:VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Men fan vilken parodi det är med sillyn nu.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker också det känns väldigt märkligt med att kunna ändra de sportsliga förutsättningarna så här sent. Känns för mycket stängd finsk liga eller NHL över det hela.mb81 skrev:Ingen fler än jag som tycker att det nu när transferfönstret stängs så sent har blivit lite av en parodi?
Tänk ifall Bik hade haft matcher kvar mot exempelvis SSK eller Almtuna. Hur hade vi reagerat då?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
McGrath och Hyka till Västerås. Deras plånbok tycks sträcka sig ännu djupare än jag trodde. Bottenlös? Extrem storsatsning och visst kanske vi måste värva offensiv kraft om vi ska fortsätta hålla jämna steg? Det är inga dussinlirare dom tar in direkt. Poängligavinnaren och sensationen från tidigare denna säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi har ju Asplöven vilket är rätt fördelaktigt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tycker också det känns väldigt märkligt med att kunna ändra de sportsliga förutsättningarna så här sent. Känns för mycket stängd finsk liga eller NHL över det hela.mb81 skrev:Ingen fler än jag som tycker att det nu när transferfönstret stängs så sent har blivit lite av en parodi?
Tänk ifall Bik hade haft matcher kvar mot exempelvis SSK eller Almtuna. Hur hade vi reagerat då?
Västerås med nya spelare avslutar mot just SSK och Almtuna. Kanske seriesegern avgrs på det viset!
- minalman
- Säsongskort: Ja
Örebro kvar i SHL tillsammans med nykomlingen Västerås. DIF, aik och malmö i HA nästa år. Vilket mörker för SHL.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
kommun doping hej och hå.Edin skrev:VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Nej finansiellt starka sponsorer som brinner för Hockey i VIKs fall.Morwin skrev:kommun doping hej och hå.Edin skrev:VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
Sen har väl i princip ALLA lag i Sverige större hjälp av sina kommuner än Stockholmslagen så där är det snarare vi som är udda.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Jag tror t.o.m. att Solna hjälper gnaget mer än vad Stockholm hjälper oss.Praetori skrev:Nej finansiellt starka sponsorer som brinner för Hockey i VIKs fall.Morwin skrev:kommun doping hej och hå.Edin skrev:VIK verkar gå all-in i kvalserien, nu har man signat Evan McGrath från Frölunda och Tomas Hyka från FBK. McGrath (som vann poängligan i Allsvenskan i fjol) får tvåårskontrakt och Hyka är på lån säsongen ut.
Sen har väl i princip ALLA lag i Sverige större hjälp av sina kommuner än Stockholmslagen så där är det snarare vi som är udda.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Edit: fel