Jag tror Almtorp försvinner, eller hoppas verkligen han gör det. Borde gå att hitta betydligt bättre spelare för de pengarna han skulle få även i Hockeyallsvenskan.Remy Lebeau skrev:Har alltid gillat Barta.-daniel- skrev:Såg det där med Barta också, men känns väldigt tveksamt. Tror Malmö är beredda att betala honom rätt bra med cash för en säsong till (i praktiken den enda i Malmös om hållit en hög nivå genom hela serien enligt mina Malmö-bekanta) men tror det blir någon utländsk liga för honom.Remy Lebeau skrev:Med tanke på hur många som ryktas vara intresserade av Johner är det ännu mer imponerande.-daniel- skrev: Johner känns som ett fräscht namn. 1-0 till Challe!
Nån skrev ochså att Barta är klar för oss i kommentarerna, men det tror jag inte ett skit på.
Men har hemskt gärna fel, han kanske är lockad av Stockholm? Vad vet jag. Skulle vara en riktigt grym värvning.
Tror dock som dig att han antingen stannar i Malmö eller drar utomlands.
Sen har vi redan Almtorp under kontrakt som center. Otto lär stanna, då har vi 2. Sedan är Johner klar för oss, vilket gör att vi redan har tre.
Tveksamt om vi plockar in en 4:e om inte Almtorp försvinner.
Ekonomiskt kan det aldrig gå ihop.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Så blek och usel som han varit finns det väl ändå inte en chans att han blir kvar?-daniel- skrev:Jag tror Almtorp försvinner, eller hoppas verkligen han gör det. Borde gå att hitta betydligt bättre spelare för de pengarna han skulle få även i Hockeyallsvenskan.Remy Lebeau skrev:Har alltid gillat Barta.-daniel- skrev:Såg det där med Barta också, men känns väldigt tveksamt. Tror Malmö är beredda att betala honom rätt bra med cash för en säsong till (i praktiken den enda i Malmös om hållit en hög nivå genom hela serien enligt mina Malmö-bekanta) men tror det blir någon utländsk liga för honom.Remy Lebeau skrev:Med tanke på hur många som ryktas vara intresserade av Johner är det ännu mer imponerande.-daniel- skrev: Johner känns som ett fräscht namn. 1-0 till Challe!
Nån skrev ochså att Barta är klar för oss i kommentarerna, men det tror jag inte ett skit på.
Men har hemskt gärna fel, han kanske är lockad av Stockholm? Vad vet jag. Skulle vara en riktigt grym värvning.
Tror dock som dig att han antingen stannar i Malmö eller drar utomlands.
Sen har vi redan Almtorp under kontrakt som center. Otto lär stanna, då har vi 2. Sedan är Johner klar för oss, vilket gör att vi redan har tre.
Tveksamt om vi plockar in en 4:e om inte Almtorp försvinner.
Ekonomiskt kan det aldrig gå ihop.
Kan ge mig fan på att en P12 skulle avväpna pucken från honom alla dagar i veckan.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Någon som har koll på den här Markus Ljungh som MrMadhawk nämner?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13329
Kan det vara tänkt som ersättare till Norman (som jag definitivt räknar bort)?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13329
Kan det vara tänkt som ersättare till Norman (som jag definitivt räknar bort)?
Almtorp förutsätter jag kommer försvinna.
Han, carlsson och MT var ju JJ tre sista signingar och helt ärligt vill jag inte ha kvar någon av dem.
I övrigt är man ju lite nyfiken på om Johner var klar redan före det var klart med spel i Allsvenskan för oss eller om Challe hade valt att satsa på honom även om vi lirat i elitserien?
Jag vill ju gärna tro det sistnämnda då han presenteras så snabbt efter serien är färdigspelad.
Han, carlsson och MT var ju JJ tre sista signingar och helt ärligt vill jag inte ha kvar någon av dem.
I övrigt är man ju lite nyfiken på om Johner var klar redan före det var klart med spel i Allsvenskan för oss eller om Challe hade valt att satsa på honom även om vi lirat i elitserien?
Jag vill ju gärna tro det sistnämnda då han presenteras så snabbt efter serien är färdigspelad.
Dustin Johner.
Jag hittade också bara videor där han knappt spelar ackompanjerat med dåliga ursäkter till hårdrock.warrant skrev:Dustin Johner.
Död och hat åt Hammerfall!
-
Dustin Johner får klassas som en helt okej värvning, en typisk transatlant som är bra åt båda hållen. En i mina ögon en perfekt urtyp för en andra center men borde kunna hålla som första center också.
Jag hoppas det kommer in ytterligare en center, dock en mer offensivt präglad sådan men skulle inte gråta om det inte sker då Johner är en klart godkänd värvning.
Jag hoppas det kommer in ytterligare en center, dock en mer offensivt präglad sådan men skulle inte gråta om det inte sker då Johner är en klart godkänd värvning.

-
Johner bör vara tänkt som förstecenter, tror knappast vi har råd att värva in en skarpare center om vi samtidigt vill behålla en del spelare från nuvarande trupp.
C1: Johner
C2: Otto
C3: Henrik Eriksson
C4: Fimpen
Har själv vissa förhoppningar om att Norman kan lockas att satsa en säsong till i DIF som uttalad 1a.
- Datsyuk_13
Henrik Eriksson känns verkligen INTE som någon centertyp. Det är i alla fall min åsikt.jensa öhling skrev:Johner bör vara tänkt som förstecenter, tror knappast vi har råd att värva in en skarpare center om vi samtidigt vill behålla en del spelare från nuvarande trupp.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- Jim Morrison
Haha sjukt, tänkte posta hans namn i den här tråden igår men glömde bort det av någon anledning. Så vaknar man till nyheten att han är klar för DIF
Känns som en grymt bra värvning i nuläget. En center som levererat två säsonger i följd, inte minst den förra då han gjorde 41 poäng på 50 matcher i ett av allsvenskans sämre lag. Vad jag har hört är han en riktig ledare och pådrivare också. Gör sig gärna hörd. Sådant behövs i DIF. Välkommen!
Och här är nästa namn DIF bör kolla med DIREKT. En spelare som kom tvåa i poängligan i NCAA OCH vann Hobey Baker Award blickar nu mot Sverige. Nämligen Jack Connolly. Kan lätt bli en ny Broc Little. Lär vara en billigare spelare också.
http://hockeysverige.se/article/1305065 ... ot-sverige
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15676

Känns som en grymt bra värvning i nuläget. En center som levererat två säsonger i följd, inte minst den förra då han gjorde 41 poäng på 50 matcher i ett av allsvenskans sämre lag. Vad jag har hört är han en riktig ledare och pådrivare också. Gör sig gärna hörd. Sådant behövs i DIF. Välkommen!
Och här är nästa namn DIF bör kolla med DIREKT. En spelare som kom tvåa i poängligan i NCAA OCH vann Hobey Baker Award blickar nu mot Sverige. Nämligen Jack Connolly. Kan lätt bli en ny Broc Little. Lär vara en billigare spelare också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja tack till Connolly! Vi måste väl dock bryta med Klubertanz först så att vi inte får för många transatlanter.Jim Morrison skrev:Haha sjukt, tänkte posta hans namn i den här tråden igår men glömde bort det av någon anledning. Så vaknar man till nyheten att han är klar för DIF![]()
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- Remy Lebeau
Josh Soares är fortfarande på marknaden och inte klar för Örebro som någon här påstod.
Dubbelt medborgarskap har han ochså, vilket underlättar en hel del. Ruskigt bra i Allsvenskan men rätt osynlig i Elitserien.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11436
Går kanske bort på grund av höga löneanspråk, men borde i alla fall kolla läget med honom.
Ganska bra skridskoåkare men klen i det fysiska spelet.
Dubbelt medborgarskap har han ochså, vilket underlättar en hel del. Ruskigt bra i Allsvenskan men rätt osynlig i Elitserien.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11436
Går kanske bort på grund av höga löneanspråk, men borde i alla fall kolla läget med honom.
Ganska bra skridskoåkare men klen i det fysiska spelet.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Johner verkar vara en intressant värvning. Läser man kommentarerna på Madhawk så verkar det vara en riktigt åtråvärd spelare för HA, många klubbar ville nog ha honom. Styrkebesked av oss. Bra gjort Challe.
Blir intressant att se vilka som stannar och vilka som lämnar. I mina ögon måste MT och Almtorp (och Carlsson till viss del) bort direkt, utan tvekan. Önskar även att Sillen lämnar, trots att jag tror att han kunnat utvecklas i en allsvenska som ger större ytor för spelarna. Kempe önskar man kvar, men där tror jag att han redan är påväg bort, tyvärr.. Vill man ha kvar tjockis-Nilson? Eller vägrar han skriva om kontraktet och sänka sin lön flera nivåer?
Fimpen, Tim, Åberg, Gustafsson, Norman(!), Printz och DT, Jimmie, Otto borde man försöka behålla.
Blir intressant att se vilka som stannar och vilka som lämnar. I mina ögon måste MT och Almtorp (och Carlsson till viss del) bort direkt, utan tvekan. Önskar även att Sillen lämnar, trots att jag tror att han kunnat utvecklas i en allsvenska som ger större ytor för spelarna. Kempe önskar man kvar, men där tror jag att han redan är påväg bort, tyvärr.. Vill man ha kvar tjockis-Nilson? Eller vägrar han skriva om kontraktet och sänka sin lön flera nivåer?
Fimpen, Tim, Åberg, Gustafsson, Norman(!), Printz och DT, Jimmie, Otto borde man försöka behålla.
-
Connolly ser som sagt riktigt intressant ut!