Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DRC »

-daniel- skrev:Har jag förstått det rätt att man måste göra en investering via det här Pepins, dvs man kan inte handla via ett vanligt Avanza / Nordnet-konto? :?

Blir så spretigt att ha investeringar på olika håll så jag tycker tyvärr det upplägget är mindre bra.
*donation
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

DRC skrev:
-daniel- skrev:Har jag förstått det rätt att man måste göra en investering via det här Pepins, dvs man kan inte handla via ett vanligt Avanza / Nordnet-konto? :?

Blir så spretigt att ha investeringar på olika håll så jag tycker tyvärr det upplägget är mindre bra.
*donation
Hehe, ja inte är pengarna som man tryckte in direkt sådana som man förväntar sig bra avkastning på. Idrottsklubbar är ju nästan aldrig ekonomiska vinstmaskiner. Så för egen del spelar det inte någon roll att Pepins tillhandahåller tjänsten då det inte blir någon direkt aktiv handel.

Hade man varit bara varit rikare så hade man ju kunnat "sponsra" med mera. ;)
Senast redigerad av Henke_F den 2017-11-08 08:43:11, redigerad totalt 2 gång.
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Fick tyvärr mig att inte hoppa på detta tåg. Får stötta på andra sätt istället.
Vill helt enkelt inte ha en massa olika aktörer att hålla reda på. Säkert tillkommer någon administrativ kostnad också.
Nu missar DIF bara 500 kr från min sida, men jag tänker att vi kanske är fler som tänker likadant.

Btw har bl.a. Avanza, HB som förvaltare.
Alltså det är ju inte jättesvårt att flytta värdepapper mellan förvaltare om man nu prompt vill ha det så.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Fick tyvärr mig att inte hoppa på detta tåg. Får stötta på andra sätt istället.
Vill helt enkelt inte ha en massa olika aktörer att hålla reda på. Säkert tillkommer någon administrativ kostnad också.
Nu missar DIF bara 500 kr från min sida, men jag tänker att vi kanske är fler som tänker likadant.

Btw har bl.a. Avanza, HB som förvaltare.
Precis min poäng. Jag hade nog tänkt gå in med en större slant (inga fantasisummor kanske) om möjligheten till att handla via Avanza fanns.
crike1

Inlägg av crike1 »

Är faktiskt lite överraskad över att folk anser det "jobbigt" att ha sina investeringar i flera institut.
Visst om du är en day-trader men i detta fall?
Aja, alla får göra som dom vill men i vilket fall...

Anledningen till att ni inte hittar aktien hos någon av de vanliga värdepappersinstituten är för att det inte är en noterad aktie.
Hos Nordnet m.fl. kan du bara handla med noterade (på en officiell börs listad) värdepapper.
Kan därför förvarna att det inte går att investera och sen flytta detta till sin "vanliga" bank.

Handel med denna aktien kommer ske via Pepins Market https://www.pepins.com/marknad/ och du kommer bara kunna göra affärer en gång per kvartal. Jag gissar på att 95% av investerarna kommer vara passiva och aldrig förändra sitt innehav.

Därför, sätt in era pengar. Det tar 2 min att fixa.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike1 skrev:Är faktiskt lite överraskad över att folk anser det "jobbigt" att ha sina investeringar i flera institut.

Anledningen till att ni inte hittar aktien hos någon av de vanliga värdepappersinstituten är för att det inte är en noterad aktie.
Hos Nordnet m.fl. kan du bara handla med noterade (på en officiell börs listad) värdepapper.
Kan därför förvarna att det inte går att investera och sen flytta detta till sin "vanliga" bank.

Handel med denna aktien kommer ske via Pepins Market https://www.pepins.com/marknad/ och du kommer bara kunna göra affärer en gång per kvartal. Jag gissar på att 95% av investerarna kommer vara passiva och aldrig förändra sitt innehav.

Det har enkom med översikt att göra i mitt fall. Jag har tillräckligt många olika saker att hålla reda på. Avanza, Nordea, tjänstepension, PPM-pension osv. Vill inte ha ytterligare ett ställe att ha koll på. Därav önskemålet om att det skulle gå via i mitt fall Avanza. Men förstår naturligtvis problematiken när det inte är en noterad aktie...
Användarvisningsbild
android

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av android »

Det brukar gå att flytta in onoterat dock inte till ett isk. Avanza har en blankett man fyller i.

Själv tycker jag att det är skönt att den här ”investeringen” ligger skiljd från övriga.

Någon nämnde något om administrativa kostnader. Det finns inte. Dock utgår såklart courtage om du vill sälja eller köpa i framtiden.

Få tummen ur nu ni som tvekar.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
crike1 skrev:Är faktiskt lite överraskad över att folk anser det "jobbigt" att ha sina investeringar i flera institut.

Det har enkom med översikt att göra i mitt fall. Jag har tillräckligt många olika saker att hålla reda på. Avanza, Nordea, tjänstepension, PPM-pension osv. Vill inte ha ytterligare ett ställe att ha koll på. Därav önskemålet om att det skulle gå via i mitt fall Avanza. Men förstår naturligtvis problematiken när det inte är en noterad aktie...
Håller med igen.

Först av allt, vet inte hur många olika bolag och banker jag har diverse "affärer med".
Jag har exempelvis någon gammal tjänstepension från det att jag sommarjobbade nere i Småland en sommar. Kuvert hit och pärmar dit. Lösenord hit och en del dit.
Till saken hör att jag är väldigt ointresserad av denna typ av "vardagsliv".
Så, nu har jag skyllt ifrån mig. :)

Ser det verkligen inte som någon investering. Bara en relativt fin sponsring, typ 500kr, till mitt älskade lag.(i mina ögon vore det fel av mig att ge mer till detta än vad jag ger till barncancerfonden 100kr/mån, fattiga barn 200 kr/mån osv).

Nu var det ju någon som skrev att det inte fanns några årsavgifter, gott så. Kanske får ta en titt närmre på detta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Någon som vet när får vi veta hur emissionen gick?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev:Någon som vet när får vi veta hur emissionen gick?
Ja det tar nån vecka.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
LasseTM

Inlägg av LasseTM »

Inga nyheter ang detta?
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

LasseTM skrev:Inga nyheter ang detta?
Loggade in på Pepins nu och såg detta:
Antal delägare:
3257
Uppnått mål:
15 MSEK
Avskaffa tre mot tre.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Mattias_87 skrev:
Antal delägare:
3257
Uppnått mål:
15 MSEK
Vore kul o veta när tröjor/halsdukar osv börjar skickas ut också

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
LasseTM

Inlägg av LasseTM »

Jo det vore roligt att få både tröja och halsduk innan säsongen är slut, tycker att det är dålig information från DIF sida om vad som händer. Visserligen har jag ett kontrollbehov men först gör man en vad jag anser en lite större investering sedan får man ingen info alls om vad som händer.

Mao om man räknar bort de 6 miljoner de fått in på några få ägare innan det öppnat så ligger snittet på 2900:- hos oss dödliga. Känns som ett generöst belopp.

AirQ skrev:
Mattias_87 skrev:
Antal delägare:
3257
Uppnått mål:
15 MSEK
Vore kul o veta när tröjor/halsdukar osv börjar skickas ut också

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
AirQ

Inlägg av AirQ »

Mailade och frågade och de väntar tydligen in någon mer info ifrån pepins och sedan kommer det info på hemsidan angående allt.
Skriv svar