Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Manijock skrev:Har Strandberg varit dålig? Har jag missat nått?

Josefson är förstacenter, Davidsson i sig är ingen andracenter men med Jonte vid sin sida så har vi en andralina som heter duga. Strandberg ska vara tredjecenter. Det tycker alltså inte delar av forumet att han platsar till? Att spela mellan till exempel Dick och Bergfors? Där ska vi alltså ha minst Zachrisson?

Lundin ersätter inte Ante, han ersätter en alldeles för ung Falk. En alldeles förträfflig och lämplig roll för defensivt inriktade Lundin.
Nej, Marcus Davidsson borde vara tredjecenter, en roll där han kan utvecklas utan att få krav på att vara en bärande spelare. Strandberg har fortfarande inte övertygat mig om att han är mer än en Allsvensk spelare. Lundin ännu mindre. Tror inte direkt Almtuna var motvilliga till att släppa honom. Vi sitter som sagt på två SHL-centrar när vi tappat Ante och då tar vi in Lundin. Det skriker inte guldambitioner.
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:
B.I.B.A skrev:
Det skrämmer mig att vår sportchef var så oförberedd på situationen med Ante att vi måste ta in en tredjecenter från Allsvenskan och ge honom ordinarie ansvar
Det är ju inte direkt så att en SHL-klubb har råd att sitta på en klass-center i bakfickan och det kryllar inte av sådana på marknaden som är arbetslösa heller.
Det är inte heller så att en klubb med guldambitioner kan gå in i en SHL-säsong med endast två centrar som man vet klarar att spela på den nivån. Vi har många forwards, men vi har helt missat bredden på centersidan.
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

daaviid skrev:
B.I.B.A skrev:
daaviid skrev:Strandberg har spelat fem matcher och gjort två mål. Vad sjutton kräver du utav en fjärdecenter? Det är några spelare som har lyckats skrapa ihop tre pinnar på fem matcher, men då är det endast assist. Josefsons kedja i all ära, dom har ju överlägset mest poäng, men annars är det typ bara Bemström och Hank som är bättre än Strandberg så här långt.
Antar att du inte är ett fan av att titta på hockey och bilda dig en uppfattning om spelarna.
Jag ser varje match och anser att Strandberg gjort vad man kan kräva utav honom så här långt i serien. Jag tog upp antalet poäng som ett exempel, men du har inte ens påtalat vad du anser att en fjärdecenter ska bidra med för att du skall vara nöjd.

Vad är din poäng med den fullkomligt meningslösa meningen som du bidrog med?
Ditt argument: Strandberg har gjort två mål på 5 matcher. Då har han presterat bra för en fjärdecenter och är tydligen en av lagets bästa spelare.

Mitt motargument: Målstatistik är inte allt. Särskilt inte på fem matcher (Som egentligen är 13 matcher, han spelade för oss förra året också). Titta på matcherna och bilda dig en uppfattning om spelaren är bra eller inte.
Avgå Jocke.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:
B.I.B.A skrev:
Det skrämmer mig att vår sportchef var så oförberedd på situationen med Ante att vi måste ta in en tredjecenter från Allsvenskan och ge honom ordinarie ansvar
Det är ju inte direkt så att en SHL-klubb har råd att sitta på en klass-center i bakfickan och det kryllar inte av sådana på marknaden som är arbetslösa heller.
Det är inte heller så att en klubb med guldambitioner kan gå in i en SHL-säsong med endast två centrar som man vet klarar att spela på den nivån. Vi har många forwards, men vi har helt missat bredden på centersidan.
Du har en trupp (25-30 spelare beroende på budget) där 20 utespelare kan komma ombytta och få istid per match. Inräknat ordinarie forwards och backar lämnar det inte särskilt mycket utrymme för att sitta på klasscenters (vi startade med 3+1 i Josefsson, Ante och Mackan + Bemström/Sandberg.
Jag ser verkligen inte att det är att vara oförberedd att gå in med 3 etablerade centrar (varav 2 kan vara ligans bästa) och ytterligare två wildcards. Med Lundin är vi 2+3 så riktigt så illa tycker jag inte att det är (även om man skulle kunna argumentera för att det är slöseri att sätta Bemström som center men han har kapaciteten om vi går kort).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid

Inlägg av daaviid »

B.I.B.A skrev:
daaviid skrev:
B.I.B.A skrev:
daaviid skrev:Strandberg har spelat fem matcher och gjort två mål. Vad sjutton kräver du utav en fjärdecenter? Det är några spelare som har lyckats skrapa ihop tre pinnar på fem matcher, men då är det endast assist. Josefsons kedja i all ära, dom har ju överlägset mest poäng, men annars är det typ bara Bemström och Hank som är bättre än Strandberg så här långt.
Antar att du inte är ett fan av att titta på hockey och bilda dig en uppfattning om spelarna.
Jag ser varje match och anser att Strandberg gjort vad man kan kräva utav honom så här långt i serien. Jag tog upp antalet poäng som ett exempel, men du har inte ens påtalat vad du anser att en fjärdecenter ska bidra med för att du skall vara nöjd.

Ditt argument: Strandberg har gjort två mål på 5 matcher. Då har han presterat bra för en fjärdecenter och är tydligen en av lagets bästa spelare.

Mitt motargument: Målstatistik är inte allt. Särskilt inte på fem matcher (Som egentligen är 13 matcher, han spelade för oss förra året också). Titta på matcherna och bilda dig en uppfattning om spelaren är bra eller inte.
Du behöver verkligen träna på din läsförståelse.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Marcus Davidsson kommer vara en dubbelt så bra spelare med Jonte vid sin sida. Folk är så fantastiskt låsta vid tanken på ett rangordningssystem emellan positionerna. Se helheten med våra formationer istället. Vi har tre riktigt bra kedjor och en stabil fjärde. Sen öppnar Jocke för ytterligare spelare senare ovanpå det.

Snacka om att medias upphaussning av oss stigit folk åt huvudet. Guld eller avgå!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:Du har en trupp (25-30 spelare beroende på budget) där 20 utespelare kan komma ombytta och få istid per match. Inräknat ordinarie forwards och backar lämnar det inte särskilt mycket utrymme för att sitta på klasscenters (vi startade med 3+1 i Josefsson, Ante och Mackan + Bemström/Sandberg.
Jag ser verkligen inte att det är att vara oförberedd att gå in med 3 etablerade centrar (varav 2 kan vara ligans bästa) och ytterligare två wildcards. Med Lundin är vi 2+3 så riktigt så illa tycker jag inte att det är (även om man skulle kunna argumentera för att det är slöseri att sätta Bemström som center men han har kapaciteten om vi går kort).
Grejen är att vi nu sitter med 4 extra forwards. 5 om AJF kommer hem. Samtidigt har vi riktigt tunn centersida. Så tunn att vi fick kalla in en budgetcenter från Allsvenskan för att ersätta vår bästa spelare. Det tycker jag är lite skevt. Sen förstår jag såklart att vi inte hade råd att behålla Ljungh eller Linus, men lite mer trygghet med tanke på situationen med Ante hade inte skadat.
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

daaviid skrev:
B.I.B.A skrev:
daaviid skrev:
B.I.B.A skrev:

Du behöver verkligen träna på din läsförståelse.
Jag svarade på din första fråga. För att vända på din andra fråga så har du inte svarat på vad du tycker han har gjort rätt. Det enda är att han har gjort två mål och därför är en bra spelare. Till och med bättre än Dick Axelsson?

Jag vill gärna ha lite mer än 10-15 matcher innan jag bedömmer att en duglig allsvensk spelare är bra nog att lasta tunga minuter som center i SHL. En sån kille ska vara med för att se och lära, sen om man exploderar som Bemström är det bra, men det ska ses som en bonus.
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Manijock skrev:Marcus Davidsson kommer vara en dubbelt så bra spelare med Jonte vid sin sida.
Grabben är 19. Väldigt vanligt att unga killar som fått sitt genombrott har det betydligt tuffare året efter. Jag gillar Marcus och Jonte som fan, men håll förväntningarna på en rimlig nivå på dessa unga killar.
Avgå Jocke.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Cory Emmerton har brutit med Novosibirsk. 0p på 11 matcher i år, men fyra bra säsonger dessförinnan. En
erfaren tvåvägscenter skulle inte sitta fel!
Praetori

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev: Grejen är att vi nu sitter med 4 extra forwards. 5 om AJF kommer hem. Samtidigt har vi riktigt tunn centersida. Så tunn att vi fick kalla in en budgetcenter från Allsvenskan för att ersätta vår bästa spelare. Det tycker jag är lite skevt. Sen förstår jag såklart att vi inte hade råd att behålla Ljungh eller Linus, men lite mer trygghet med tanke på situationen med Ante hade inte skadat.
Centersidan tycker inte jag känns så tunn (bra spelare överlag). Men att vi lirar Bemström som winger har ju varit helt rätt beslut än så länge även om det skapar glapp mot mitten. Jag ser dock inget fel med att plocka in Lundin. Klockren center för pengarna och innan man vet den långsiktiga statusen på Ante skall man kanske inte öppna plånboken på vid gavel (och utbudet på rutinerade centrar som inte kostar skjortan är minst sagt skralt och har varit så ett rätt bra tag).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:
B.I.B.A skrev: Grejen är att vi nu sitter med 4 extra forwards. 5 om AJF kommer hem. Samtidigt har vi riktigt tunn centersida. Så tunn att vi fick kalla in en budgetcenter från Allsvenskan för att ersätta vår bästa spelare. Det tycker jag är lite skevt. Sen förstår jag såklart att vi inte hade råd att behålla Ljungh eller Linus, men lite mer trygghet med tanke på situationen med Ante hade inte skadat.
Centersidan tycker inte jag känns så tunn (bra spelare överlag). Men att vi lirar Bemström som winger har ju varit helt rätt beslut än så länge även om det skapar glapp mot mitten. Jag ser dock inget fel med att plocka in Lundin. Klockren center för pengarna och innan man vet den långsiktiga statusen på Ante skall man kanske inte öppna plånboken på vid gavel (och utbudet på rutinerade centrar som inte kostar skjortan är minst sagt skralt och har varit så ett rätt bra tag).
Vi går in i säsongen med tre etablerade centrar. Engqvist med skadeproblem, Josefson och Marcus D. Utöver det har vi två "se och lära"-spelare i Bemström och Strandberg. Vi har tre SHL-centrar varav en har haft problem med hjärnskakningar i flera år. Det tycker jag är extremt tunnt på en så pass viktig position.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Marcus Davidsson kommer vara en dubbelt så bra spelare med Jonte vid sin sida. Folk är så fantastiskt låsta vid tanken på ett rangordningssystem emellan positionerna. Se helheten med våra formationer istället. Vi har tre riktigt bra kedjor och en stabil fjärde. Sen öppnar Jocke för ytterligare spelare senare ovanpå det.

Snacka om att medias upphaussning av oss stigit folk åt huvudet. Guld eller avgå!
Men har vi verkligen haft 3 bra kedjor?
Tycker förstalinan med Josef, Lilja och Brodin har burit laget på sina axlar inledande omgångarna.
Sedan har det varit ganska grått.
Nu borde vi kunna få igång Davidssonlinan och då ha 2 ledande kedjor.
Så kritiken är väl hur vi ska kunna få igång fler kedjor när vi valt att ännu inte ersätta vår tilltänkta stjärncenter.
Lundin är tryggare än Falk, bra så. Men Lundin spelar på Antes plats vilket naturligtvis är ett nedköp.
Sedan kan det väl hända att vi är några som ropat lite väl högt efter en ersättare. Ante kan mot all förmodan komma tillbaka. Alltså klokt av Jocke att avvakta och ta in Lundin så länge.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Jag tycker det känns helt rätt att värva in en spelare som Lundin, minst det som att gjorde det ganska bra när han var här sist, var en av få spelare som producerat mål i början av säsongen. Att redan nu värva in en första center som ersätter till Ante känns dumt. Därför bra att ha Lundin på två månader för att se hur statusen är på Ante. Skulle ju bli jäkligt knas att ta in en toppcenter och så blir Ante frisk och kan spela. Då står vi där med tre första centrar liksom. Dessutom är Ante ingen dussinlirae utan Shls bästa center när han är frisk, så därför bör vi satsa stenhårt på att få tillbaka honom till laget.
Manijock

Inlägg av Manijock »

BOMBOM

Dick och Bergfors har mer att ge. Med stabila Strandberg emellan så är det också en kedja som är kapabel att dra en andrakedjaroll om nu BIBAs farhågor om Davidsson-fiasko skulle besannas.
Låst