sensei skrev:Vet ingenting om herr Karlkvist. Utnyttjar han sin storlek? Vad jag ser så här långt i Jockes röda tråd så gillar jag vad jag ser i alla fall.
Thoresen-klass kommer väl en gång per 30 år så det är väl bara att vara glad att man fick uppleva det.
Han har ett skott som håller NHL-klass! Synd att inte Thore va kvar där hade det nog kunnat finnas kemi!
pulverapa skrev:Undrar hur less Linus Videll är på KHL efter fem säsonger där...
Har spelat med Jocke och har tydlig Stockholms-anknytning. Kommer in med rutin. Lite intressant endå.
"Var Djurgården ens ett alternativ för dig som gammal Gnagare?
De hörde av sig men AIK var det absoluta förstahandsvalet! /Linus"
Nej, den råttan vill jag inte ha!
Ville inte du ha hit Guter för några veckor sen?
"För något år sedan ryktades du vara på väg till AIK och då sades det att du var AIK:are. Hur är det med det där egentligen?
– Min pappa har jobbat i AIK! Och satt i styrelsen bland annat fram till 1996. Men jag har inte spelat där utan jag fick min hockeyfostran i Djurgården så jag har mer känsla för Djurgården än för AIK, slår Guter fast."
Där har vi skillnaden mellan Mattias Guter och Linus Videll när det kommer till att representera oss!
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tror Holm ville ha ett miljöombyte efter flertalet år hos oss. Nu var Lakers intresserade och han blev smickrad och tog chansen. Riktigt surt för oss men ser man på det med Holms ögon fullt förståeligt.
Jag tror mer på ett rejält lönelyft. Med Holms historik skulle han bli en kulturbärare på sikt och varför byta stabiliteten i Stockholm mot en eventuell osäkerhet i småland. Nåja, återstår att se vad han får för kontraktslängd i Lökers.
sensei skrev:Vet ingenting om herr Karlkvist. Utnyttjar han sin storlek? Vad jag ser så här långt i Jockes röda tråd så gillar jag vad jag ser i alla fall.
Thoresen-klass kommer väl en gång per 30 år så det är väl bara att vara glad att man fick uppleva det.
Precis, jag är väldigt tacksam över detta, det blev ett fint minne
I övrigt, Ta Det Lugnt!
Påsken är precis över, men många här inne beter sig som halvt hysteriska påskkärringar.
Ha lite is i magen, det kommer ta sin tid att bygga nytt.
Tragiskt att vissa inte har nån som helst förståelse för det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
pulverapa skrev:Undrar hur less Linus Videll är på KHL efter fem säsonger där...
Har spelat med Jocke och har tydlig Stockholms-anknytning. Kommer in med rutin. Lite intressant endå.
"Var Djurgården ens ett alternativ för dig som gammal Gnagare?
De hörde av sig men AIK var det absoluta förstahandsvalet! /Linus"
Nej, den råttan vill jag inte ha!
Ville inte du ha hit Guter för några veckor sen?
"För något år sedan ryktades du vara på väg till AIK och då sades det att du var AIK:are. Hur är det med det där egentligen?
– Min pappa har jobbat i AIK! Och satt i styrelsen bland annat fram till 1996. Men jag har inte spelat där utan jag fick min hockeyfostran i Djurgården så jag har mer känsla för Djurgården än för AIK, slår Guter fast."
Där har vi skillnaden mellan Mattias Guter och Linus Videll när det kommer till att representera oss!
Så lät det inte i intervjun han gav hos Leksand. Då fick han "bortse från skölden på bröstet för hans egen hockeyutveckling".
Jag fortsätter succen från Mashs tippningstävling (som jag skulle vunnit om inte BOMBOM hade fuskat). Det här laget tippar jag startar ES i höst för DIF. Bara gissningar.
Cumiskey hörde jag skulle varit klar för Modo om dom klarat sig kvar. Hoppas på att DIF hugger där. Karlkvist är en fin värvning till tredjekedjan. Davidssons (någon av dom) plats kan ev tas av Bernhardt. Mike Sislo är bara ett namn jag tog från AHL. Lär bli någon som producerat en del framåt i en annan liga men som inte är superkänd i europa.
Ett ändå relativt billigt lag där det finns möjlighet att plocka in Thoresen efter jul för att spetsa till offensiven.
android skrev:Jag fortsätter succen från Mashs tippningstävling (som jag skulle vunnit om inte BOMBOM hade fuskat). Det här laget tippar jag startar ES i höst för DIF. Bara gissningar.
Cumiskey hörde jag skulle varit klar för Modo om dom klarat sig kvar. Hoppas på att DIF hugger där. Karlkvist är en fin värvning till tredjekedjan. Davidssons (någon av dom) plats kan ev tas av Bernhardt. Mike Sislo är bara ett namn jag tog från AHL. Lär bli någon som producerat en del framåt i en annan liga men som inte är superkänd i europa.
Ett ändå relativt billigt lag där det finns möjlighet att plocka in Thoresen efter jul för att spetsa till offensiven.
Det där känner jag att jag kan stå bakom till 100%. Absolut inget lag som ska behöva spela kval, snarare tror jag att det där laget skulle kunna hamna mellan 7-10:e plats som sämst.
Är lite kluven till Sallinen, kändes ju självklart att han hade nytt kontrakt på G eftersom han vek ner sig så som han gjorde. Är han kvar nästa säsong är det ju bevis på att så inte var fallet.
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tror Holm ville ha ett miljöombyte efter flertalet år hos oss. Nu var Lakers intresserade och han blev smickrad och tog chansen. Riktigt surt för oss men ser man på det med Holms ögon fullt förståeligt.
Jag tror mer på ett rejält lönelyft. Med Holms historik skulle han bli en kulturbärare på sikt och varför byta stabiliteten i Stockholm mot en eventuell osäkerhet i småland. Nåja, återstår att se vad han får för kontraktslängd i Lökers.
Han får knappast mindre betalt.
Men att vilja något mer med sin karriär än att bara spela i DIF ser jag inte som något konstigt.
Jag var nere och såg Växjö-DIF i vår (skön seger btw). Deras arena var riktigt trevlig och jag tror nog förutsättningarna för att spela hockey är mycket goda i Växjö. Stockholm finns väl förhoppningsvis kvar efter ett par år på andra ställen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm