Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

De flesta lagen ryktas det friskt om men runt DIF är allt tyst och snart helg igen. Suck!

Dock är man väl glad att vi inte värvat Jacobsson, Gartner eller Gunnarsson liksom. Så, sålänge Challe hittar nåt GRYMT så får det gärna ta några dagar till!
Senast redigerad av ciirree den 2014-04-24 16:32:43, redigerad totalt 1 gånger.
medu82
Säsongskort: Ja

Inlägg av medu82 »

android skrev:[Tänker högt]
Läste någonstans att Lidström hade anbud från Tyskland. Kan inte hitta det nu. Är detta något som har diskuterats.

Fråga två. Är det klargjort om spelarna som har kontrakt över nästa säsong fortfarande har kontrakt? Är Ahlén och Heinerö kontrakterade?
Jag tycker i så fall att dessa två borde ingå i grundtruppen medan Sundberg och Kruger inte borde göra det. Inte heller Kalin

Mattias Guter | 16/17
Erik Nyström | 15/16
Robin Alvarez | 15/16
David Rundqvist | 15/16
Marcus Sörensen | 14/15
Nicklas Heinerö | 14/15
Mikael Ahlén | 14/15

Då har vi sju forwards. Säg att vi bör ha tretton. Alltså sex till som ska in. Det saknas helt centrar så fyra centrar till. Det ger alltså två yttrar kvar. Från laget som tog oss upp är dessa yttrar inte kontrakterade:

Hank
Saviano
Johner (kan ju centra också)
Jakobs
Lundberg
Nyberg

Jag ser inte riktigt att någon av dessa ska kunna ta plats i någon av de två första kedjorna. Det skulle kanske kunna vara Saviano, Johner eller Jakobs då, men jag tycker att vi behöver andra spelare där. Hank bör kanske få ett kontrakt.

Bland centrarna så är inte Honken, Eriksson, Ljungh, Johner (kan även spela på vingen) kontrakterade. Jag tycker väl att man kanske kanske kan låta Eriksson, Ljungh och Honken fylla kedja 2-4, men jag tror att vi kommer behöva ta en mer kvalité till kedja två. Alltså Lär det handla om två platser för Ljungh, Honken och Jocke.

FW1 - C1 - FW2
Alvarez/Guter/Sörensen - C2 - Alvarez/Guter/Sörensen
Rundqvist/Nyström/Heinerö - Ljungh - Rundqvist/Nyström/Heinerö
Hank - Honken - Ahlen
Rundqvist/Nyström/Heinerö

På backsidan har vi alltså Högström och Deilert nu. Jag håller Högström högt och tror att han kan ta plats i ett första backpar tillsammans med en stabil back. Deilert antar jag får börja i ett tredje backpar. Det ger fyra platser kvar. Eftersom Högström behöver en stabil partner brevid sig så finns det fyra platser kvar för förra årets backar. Jag tycker inte heller att våra gamla backar ska ha den pressen på sig att leda sitt backpar. Många av dom är unga och ska kunna utvecklas brevid någon. Alltså behövs en mer rutinerad back i andra backparet också. Det ger tre platser till gamla backar. Dom som ska slåss om dessa tre platser är alltså

Lidström
Sam
Holm
Norell
Englund
Arnesson
Falk
Andersson

Arnesson räknar jag bort då det verkar som att han sticker över. Jag tycker att en plats är vigd för Holm. Främst för att jag tycker att han presterar bra och dels för att jag tror att han kan komma att bli kvar många år framöver. Sedan har vi tre fantastiskt duktiga backar i Norell, Englund och Ollas-Mattsson. Dessa tre kan köra på plats 6 och 7 (och självklart utmana uppåt också).

B1 - Högström
B2 - Norell/Englund/AOM
Deilert - Holm
Norell/Englund/AOM - Norell/Englund/AOM

Så enligt mig har vi följande platser kvar att fylla:
FW1
FW2
C1
C2
B1
B2

Dessa bör prioriteras i följande ordning
C1
B1
C2
B2
FW1
FW2

Klassen på dessa bör kunna översättas till följande
C1 - Lander, Engqvist, Zackrisson
B1 - Ahnelöv
C2 - Miele?
B2 - Urbom,Andersén,Fernholm?
FW1 - C.Ridderwall?
-----------------------------------
FW2 - Lundh?

Svårt att komma på namn och kunna mappa upp dessa mot roller. Man borde kunna hitta spelare som haft ett dåligt år eller liknande också och kunna få dessa lite billigare. FW2 kan jag tänka mig att skippa om man får bra spelare på övriga positioner. Vi har många spelare med störa uppsidor men skulle gärna ha två etablerade forwards.

[/Tänker högt]
Måste bara credda dig till ett otroligt bra jobb/tänk :)
O lyckas vi landa någon utav centervalen så är jag grymt nöjd =)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
medu82

Inlägg av medu82 »

ciirree skrev:De flesta lagen värvar friskt men runt DIF är allt tyst och snart helg igen. Suck!

Dock är man väl glad att vi inte värvat Jacobsson, Gartner eller Gunnarsson liksom. Så, sålänge Challe hittar nåt GRYMT så får det gärna ta några dagar till!
Tyst?
För mindre än en vecka sen så värvade vi 4 spelare?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Stadion

Inlägg av Stadion »

ciirree skrev:De flesta lagen värvar friskt men runt DIF är allt tyst och snart helg igen. Suck!

Vilka är dessa flesta lag du tänker på?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Lidström ryktas till Västerås.

Väntat att han ska lämna, ingen större överraskning.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lite om Nisse i dagens VK:

"Min förhoppning är att det löser sig, men det är ganska mycket kvar. Bollen ligger hos dem, säger Nisse till VK.
Det finns intresse från andra klubbar, men det tar min agent hand om. De enda jag har en dialog med är DIF. Målet är att vi kommer fram till någonting, men inget är nära, det är fortfarande ovisst".

Inget direkt nytt men jag tänkte bjuda på det lilla ändå i denna för stunden rätt döda tråd.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Lite om Nisse i dagens VK:

"Min förhoppning är att det löser sig, men det är ganska mycket kvar. Bollen ligger hos dem, säger Nisse till VK.
Det finns intresse från andra klubbar, men det tar min agent hand om. De enda jag har en dialog med är DIF. Målet är att vi kommer fram till någonting, men inget är nära, det är fortfarande ovisst".

Inget direkt nytt men jag tänkte bjuda på det lilla ändå i denna för stunden rätt döda tråd.
Undrar vilka löneanspråk han har. Med tanke på att det dröjer och inte ens verkar vara nära, så lär han vilja ha en saftig löneförhöjning.
Jag har gärna kvar Nisse, men han är fortfarande i princip helt oprövad på elitserienivå, och ska därför ha en lön i nivå med det.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:

Undrar vilka löneanspråk han har. Med tanke på att det dröjer och inte ens verkar vara nära, så lär han vilja ha en saftig löneförhöjning.
Jag har gärna kvar Nisse, men han är fortfarande i princip helt oprövad på elitserienivå, och ska därför ha en lön i nivå med det.
Håller med. Precis som du säger så vet vi inte hur han presterar i SHL och därför känns det lite riskabelt om han kräver för mycket.
Sen är ju många inne på att Deilert kan vara Nisses ersättare så vem vet. Känns långt bort iallafall.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:
Salas skrev:

Håller med. Precis som du säger så vet vi inte hur han presterar i SHL och därför känns det lite riskabelt om han kräver för mycket.
Sen är ju många inne på att Deilert kan vara Nisses ersättare så vem vet. Känns långt bort iallafall.
Jag håller med er. Tror Nisse blivit erbjuden rätt stor lön från andra lag utifrån hur han presterade i höstas. Inget konstigt då hans backtyp inte växer på träd. Nisse är en grym talang som säkerligen kommer bli skicklig SHL back om han äntligen slipper alla skador.

Däremot är det ingen idé att vara med i en alltför hög budgivning. Får hoppas att han ser möjligheten att utvecklas som störst hos oss. Pengar kan han ju tjäna senare i karriären som ännu inte riktigt tagit fart för honom. Samtidigt, med alla hans skador kanske han inte vågar chansa och stanna om någon klubb viftar med de stora pengarna under näsan på honom. Vem vet när han nästa gång blir erbjuden samma summa?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
difanda

Inlägg av difanda »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:
Salas skrev:

Jag håller med er. Tror Nisse blivit erbjuden rätt stor lön från andra lag utifrån hur han presterade i höstas. Inget konstigt då hans backtyp inte växer på träd. Nisse är en grym talang som säkerligen kommer bli skicklig SHL back om han äntligen slipper alla skador.

Däremot är det ingen idé att vara med i en alltför hög budgivning. Får hoppas att han ser möjligheten att utvecklas som störst hos oss. Pengar kan han ju tjäna senare i karriären som ännu inte riktigt tagit fart för honom. Samtidigt, med alla hans skador kanske han inte vågar chansa och stanna om någon klubb viftar med de stora pengarna under näsan på honom. Vem vet när han nästa gång blir erbjuden samma summa?
Tror verkligen att han kommer att prestera och växa in i SHL-kvalité. Skulle vara nöjd med att ha Nisse, Deilert, Högström, Norell kryddat med Ahnelöv och Urbom som topp 6 backar.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Bra inlägg om truppen, android. Håller med om det mesta. Några synpunkter; Rundqvist är väl center? Dock kanske han får börja som ytterforward. Jakobs tror jag vi signar. Sören kan vara tänkt till 1:à kedjan. Lundberg verkar bli kvar, ersätter hank?

Hoppas som du att någon av Jocke och Honken blir kvar viktiga ledare. Ljungh kan ersättas. För klen och duttig tror jag för shl, plus höga löneanspråk?

Tveksamt om vi har råd till 3 klassforward/centrar samt två toppbackar. Detta ihop med tellan samt övriga kontraktsförlängninar.

Challe har ett hästjobb framför sig och behöver nog hitta några billiga guldkorn. Någon finne eller ahl-spelare sominte kräver jättesummor.
Senast redigerad av fidyekcoh den 2014-04-24 18:04:43, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det är viktigt att knyta upp Nils Andersson för att han kommer förmodligen att stanna i SHL. Norell, Englund och AOM är för stora talanger för att bli kvar i den här ligan. Det fungerar denna säsong att inte knyta upp Nils, men man måste tänka långsiktigt. Vill vi verkligen gå miste om den här chansen? Tänk om han blir en ny Mange Johansson som några har varit inne på. Då sitter vi där med alla våra backtalanger i Nordamerika och försöker hitta nya, bevisade, färdiga produkter. Han må kosta lite mer än han har smakat(!) men jag tycker risken är värt det.

Om han floppar, so what? Jag lovar er att SÅ dyr kommer han inte vara att det är fullständig katastrof om han floppar. High/medium risk, high reward.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:Det är viktigt att knyta upp Nils Andersson för att han kommer förmodligen att stanna i SHL. Norell, Englund och AOM är för stora talanger för att bli kvar i den här ligan. Det fungerar denna säsong att inte knyta upp Nils, men man måste tänka långsiktigt. Vill vi verkligen gå miste om den här chansen? Tänk om han blir en ny Mange Johansson som några har varit inne på. Då sitter vi där med alla våra backtalanger i Nordamerika och försöker hitta nya, bevisade, färdiga produkter. Han må kosta lite mer än han har smakat(!) men jag tycker risken är värt det.

Om han floppar, so what? Jag lovar er att SÅ dyr kommer han inte vara att det är fullständig katastrof om han floppar. High/medium risk, high reward.
Är beredd att hålla med, jag tror faktiskt att Nisse kan klara av spelet i SHL på ett bra sätt, även om han är oprövad. Vi får inte glömma att han faktiskt var ruggigt bra i PP och överlag innan skadan, jag tror faktiskt inte han var helt okej i KS men spelande ändå.

Nisse kommer antagligen inte bli en superstar i SHL redan i år, men på sikt kan han bli en riktigt bra back som kan vara del av den nya stommen i DIF som måste byggas upp när det gamla gardet har försvunnit. Om det däremot är så att han anser att han ska ha en allt för höglön och en plats i ett första backpar tycker jag DIF kan säga "tack och hej".
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

fidyekcoh skrev:Bra inlägg om truppen, android. Håller med om det mesta. Några synpunkter; Rundqvist är väl center? Dock kanske han får börja som ytterforward. Jakobs tror jag vi signar. Sören kan vara tänkt till 1:à kedjan. Lundberg verkar bli kvar, ersätter hank?

Hoppas som du att någon av Jocke och Honken blir kvar viktiga ledare. Ljungh kan ersättas. För klen och duttig tror jag för shl, plus höga löneanspråk?

Tveksamt om vi har råd till 3 klassforward/centrar samt två toppbackar. Detta ihop med tellan samt övriga kontraktsförlängninar.

Challe har ett hästjobb framför sig och behöver nog hitta några billiga guldkorn. Någon finne eller ahl-spelare sominte kräver jättesummor.
Ska han börja med v75 igen? Så fruktansvärt dåligt isåfall, helt fel läge nu när sillyn är som viktigast.

:roll:
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Delar inte alls åsikten om att Nils är så grymt bra i PP.
Högström däremot. HAN är grymt bra i PP och dessutom i mitt tycke vassare på det defensiva än Nisse.
Visst, jag gillar Nisse, verkligen, men han har mycket att bevisa för att förtjäna en saftig SHL lön.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Låst