Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fernholm klar för LHC!

Inlägg av Andy »

rikkard skrev:Jag har jättesäkra källor som har bekräftat att Fernholm har skrivit kontrakt med LHC och att detta presenteras imorgon. Synd att vi förlorar en av våra bästa backar, hoppas att vi hittar en lämplig ersättare.
Stod i aftonbladet förra veckan, inklusive uttalande från LHC och ett omnämnande av värdet på kontraktet...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Remy Lebeau skrev:
Hm, ja lite intressant skulle det vara. Han gjorde trots allt 20 mål förra säsongen. Har sett sina bästa år, men han kanske får en nytändning som Bäcker?
Precis min tanke, skulle det nu av någon anledning bli aktuellt kommer han säkert göra nytta. Han är ju en duktig målskytt och dessutom högerskytt vilket är viktigt i PP, men det känns som ett långskott.

Skam och skandal om vi släpper iväg Patrik Lundh utan att ha kontrakt med honom. En utlåning tror jag vore en utmärkt lösning. Även om han varit dominant i j-20 så är elitserien en helt annan sak så en säsong i allsvenskan i ett topplag som Malmö hade ju varit perfekt.

Om de senaste hemliga källorna stämmer så är det alltså Fernholm ut och Jiri kvar, helt okej ändå
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om jag finge välja mellan Jiri och Fernholm blir det Jiri alla dagar i veckan.

Om man nu lyckas förlänga med honom så saknas det alltså BARA en högerfattad PP-back...
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Dick Tärnström då... vet ej om han är rightare men...
han skulle nog kunna tillföra något bra, han har ju
spelat i Sthlm tidigare i alla fall.
Thelven

Inlägg av Thelven »

Dick verkar ju vara klar för MoDo...iaf enligt Svenskafans...
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Thelven skrev:Dick verkar ju vara klar för MoDo...iaf enligt Svenskafans...
Modos sportchef har sagt att dem inte ens är intresserade av Tärnström då dem har full backbesättning.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

pekka21 skrev:
Thelven skrev:Dick verkar ju vara klar för MoDo...iaf enligt Svenskafans...
Modos sportchef har sagt att dem inte ens är intresserade av Tärnström då dem har full backbesättning.

Och enligt Dicken själv har han inte bestämt sig ännu vart han kommer spela i höst.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Bigge skrev:
Rocker skrev:
m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html

"Jonas Höglund till Djurgården?
Ingen omöjlighet.
– Vi är intresserade av alla högerskyttar som är på marknaden, säger Johan Garpenlöv i Djurgårdens sportkommitté."

hmm hmm inget fan av Högga..men men rightare ´är han ju iaf....
Nej!!! Detta är absolut inte vad vi behöver...
Tror nog att det kan vara något DIF behöver,
Med tanke på att det endast fanns två som producerade förra året Linkan/Bengan.
Så kan det bli hur bra som helst att ha Höglund i en annan femma som dessutom har ett bra målsinne.
Enda nackdelen är att han börjar bli till åren.
Kan vara bra med två giftiga femmor.

Får vi dessutom två rutinerade/klass backar så ser det rikitgt bra ut.

Som andra sagt. Kanske kan få en nytändning i DIF??

Hellre Höglund som man vet producerar för FBK varje år, än klasèn.
Honom får vi ändå till nästa säsong ;)
när han insett att det va fel klubb att gå till.
quote]

En spelare som är helt osynlig långa perioder, väger hundra pannor och kan inte sätta in en tackling. Han är 35 bast och lär inte ha mer än en säsong kvar på karriären. Då kan man inte förvänta sig en nytändning....
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Rocker skrev:
Bigge skrev:
Rocker skrev:
m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html

"Jonas Höglund till Djurgården?
Ingen omöjlighet.
– Vi är intresserade av alla högerskyttar som är på marknaden, säger Johan Garpenlöv i Djurgårdens sportkommitté."

hmm hmm inget fan av Högga..men men rightare ´är han ju iaf....
Nej!!! Detta är absolut inte vad vi behöver...
Tror nog att det kan vara något DIF behöver,
Med tanke på att det endast fanns två som producerade förra året Linkan/Bengan.
Så kan det bli hur bra som helst att ha Höglund i en annan femma som dessutom har ett bra målsinne.
Enda nackdelen är att han börjar bli till åren.
Kan vara bra med två giftiga femmor.

Får vi dessutom två rutinerade/klass backar så ser det rikitgt bra ut.

Som andra sagt. Kanske kan få en nytändning i DIF??

Hellre Höglund som man vet producerar för FBK varje år, än klasèn.
Honom får vi ändå till nästa säsong ;)
när han insett att det va fel klubb att gå till.
En spelare som är helt osynlig långa perioder, väger hundra pannor och kan inte sätta in en tackling. Han är 35 bast och lär inte ha mer än en säsong kvar på karriären. Då kan man inte förvänta sig en nytändning...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 61,00.html

"Elva av tolv elitserieklubbar har visat intresse för den förre NHL-stjärnan.
Dock inte regerande mästarna."

Vi verkar iaf vara intresserade av Dick Tärnström...alltid nått:)
Antie

Inlägg av Antie »

Jag tror ärligt inte att det kommer gå så bra i höst även om vi skulle plocka in några klassbackar pga av att vi endast har 1 kedja som producerat något framåt förra året och det ser ju inte ut att ha ändrats direkt. Bremberg och kompany kommer bli lästa och markerade utan helvete och då finns ingen naturlig målskytt som kliver fram och producerar istället för Linkan.

In med Hannula eller något erkänd målskytt.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Antie skrev:Jag tror ärligt inte att det kommer gå så bra i höst även om vi skulle plocka in några klassbackar pga av att vi endast har 1 kedja som producerat något framåt förra året och det ser ju inte ut att ha ändrats direkt. Bremberg och kompany kommer bli lästa och markerade utan helvete och då finns ingen naturlig målskytt som kliver fram och producerar istället för Linkan.

De flesta lagen läste och markerade både Bengan och Bremberg förra säsongen. Det gick inget vidare... Bremberg lyckas antingen med sina framspelningar/egna avslut eller så drar han med sig utvisning. Får vi bara två stabila backar blir det slutspel, utan tvekan.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

...och Tärnström är ju gammal AIK-are så han kanske är sugen på att slå sig till ro i sthlm...
djjjj

Inlägg av djjjj »

Antie skrev:Jag tror ärligt inte att det kommer gå så bra i höst även om vi skulle plocka in några klassbackar pga av att vi endast har 1 kedja som producerat något framåt förra året och det ser ju inte ut att ha ändrats direkt. Bremberg och kompany kommer bli lästa och markerade utan helvete och då finns ingen naturlig målskytt som kliver fram och producerar istället för Linkan.

Snacka om optimism, blivit uppfostrad av en gnagare lr?

På forwardsidan tycker jag det ser riktigt starkt ut.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Vadå det försökte dom med redan den gångna säsongen. Personligen tycker jag att det är bra på forwards sidan. Ännu bättre om Otto börjar säsongen så som han avslutade den gångna. Vilket jag tror och hoppas han gör :)
Skriv svar