Jo han sopade väl till Wallin i fbk, när han var i frölunda tror jag det var.Kall-El skrev:Var det inte Honken som drog till en spelare från båset när han lirade för något annat lag?
Har för mig att han belönades med någon match avstängning till och med för det tilltaget.
Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Det intressanta är att VIK körde box ifrån båset även första matchen på Hovet.... Utan åtgärd. Vet inte om Shame var domare även då.Janzoo skrev:Det intressanta angående VIK:s knytnävar från båset är att en av linjemännen såg det klart och tydligt och åkte även dit och tog ett snack. Han borde rimligtvis ha tagit upp detta med Shane...sthlm19 skrev:Här har ni lite Warschaw från DIF-VIK, för de som inte sett det.PNY skrev:I Magasin Hockeyallsvenskan efter matchen Tingsryd - Almtuna på Tv10/Viasat Hockey i kväll ska de ha ett reportage on Shane Warshaw (Stavning?). Han hade en mikrofon på sig under matchen DIF - Västerås.
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... video/2555
Tycker han verkar trevlig av klippet att döma. Erkänner när han missar saker. Det är bra egenskaper.
Sen tycker jag senast att han tog några onödiga tacklingsutvisningar, sett från åskådarposition. Klart att han tycker det är skönt om ingen "gör något" på isen, men för åskådarna är det roligare med ett fysiskt frejdigt spel där spelarna törs köra på. Dessutom blev det en kompenserings-karusell för Shane dessvärre.
Sen tycker jag senast att han tog några onödiga tacklingsutvisningar, sett från åskådarposition. Klart att han tycker det är skönt om ingen "gör något" på isen, men för åskådarna är det roligare med ett fysiskt frejdigt spel där spelarna törs köra på. Dessutom blev det en kompenserings-karusell för Shane dessvärre.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Haha, leksingarna är fullkomligt livrädda att vi ska följa med dom upp i kvalserien. Jag bara njuter..
Kall-el, sämst när det gäller?
Kall-el, sämst när det gäller?

Losing all hope was freedom.
-
Ganska övertygad om att vi kommer före Karlskoga. Västerås däremot, blir tuffare. De har 4 av 6 matcher hemma i spurten.
Är rädd att det krävs 4 segrar på de 5 sista matcherna. DÅ har vi 2 riktigt tuffa matcher kvar - Leksand hemma och Örebro borta.
Är rädd att det krävs 4 segrar på de 5 sista matcherna. DÅ har vi 2 riktigt tuffa matcher kvar - Leksand hemma och Örebro borta.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Många, säkert de flesta i laget börjar nog tänka, när de ska somna i bingen i natt, att "fan, jag spelar i ett lag som har potential för elitserien nästa år".
Vilka pallar för detta och höjer sig? Vilka har inte kvalitéer för att vara en tillgång närmaste månaden? Det är vad Zabel tänker när han ska försöka somna i kväll. Vad tänker ni? Vilka blir bättre nu när det är allvar? Vilka kommer bekänna färg som otillräckliga?
Bland de senare slängar jag in Hari. Bland de som kommer att bli allt bättre finns Timmy. Vad tror ni?
Vilka pallar för detta och höjer sig? Vilka har inte kvalitéer för att vara en tillgång närmaste månaden? Det är vad Zabel tänker när han ska försöka somna i kväll. Vad tänker ni? Vilka blir bättre nu när det är allvar? Vilka kommer bekänna färg som otillräckliga?
Bland de senare slängar jag in Hari. Bland de som kommer att bli allt bättre finns Timmy. Vad tror ni?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
På rak arm känns ju Ölvestad, Otto och Linkan som sådana som höjer sig när det blir allvar. Tror även Johner och Chet höjer sig ytterligare. Mer nervös för våra yngre förmågor; kommer Gustafsson palla trycket?minalman skrev:Många, säkert de flesta i laget börjar nog tänka, när de ska somna i bingen i natt, att "fan, jag spelar i ett lag som har potential för elitserien nästa år".
Spelare som jag tror höjer sig när det hettar till:
Linkan, Otto, Jimmie, Johner, Chet, Timmy, Honken, Kalus, Lidström, Tim.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Njaa Tim känns som han är en av dem som alltid håller ungefär samma nivå oavsett värde på matchen. Förbannat kylig!Mäklaren skrev:Spelare som jag tror höjer sig när det hettar till:
De övriga kan jag skriva under på, fast jag är lite orolig över Honken och Kalus som kan komma att ta dumma utvisningar när det hettar till för mycket. Har vi även sett på Ölvestad!
Jag grundar det på att Tim de senaste åren har varit bra både i slutspel och kvalserie.Manijock skrev:Njaa Tim känns som han är en av dem som alltid håller ungefär samma nivå oavsett värde på matchen. Förbannat kylig!Mäklaren skrev:Spelare som jag tror höjer sig när det hettar till:
De övriga kan jag skriva under på, fast jag är lite orolig över Honken och Kalus som kan komma att ta dumma utvisningar när det hettar till för mycket. Har vi även sett på Ölvestad!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Tycker det är mycket lovande att även de största besvikelserna (Timmy, Lidström, Ljungh) börjar komma igång på allvar nu mot slutet. Förhoppningsvis smäller alla till och är i toppform när det väl gäller. Då blir vi livsfarliga i en kvalserie. Hög högstanivå har helt klart de flesta i det här laget.
Avgå Jocke.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ingen omöjlighet att ta 12-15 poäng på dessa sista matcher.
Vi spelar alltid bra mot bra motstånd, så Leksand bör vi knäcka hemma.
Örebro borta blir en utmaning, men i enighet med förra vändan där tror jag att vi kan ta en trea med fortsatt tajt spel.
Sen har vi mardrömsmatcherna... Vi vinner mot Asplöven är jag rätt säker på. Sista matchen innan KS/FK och vi brukar spela bra emot dem. Karlskrona tror jag att vi kan avväpna på hemmaplan. Däremot anser jag Tingsryd vara största hotet... Och det är även där jag kan räkna med poängtapp...
Örebro borta blir en utmaning, men i enighet med förra vändan där tror jag att vi kan ta en trea med fortsatt tajt spel.
Sen har vi mardrömsmatcherna... Vi vinner mot Asplöven är jag rätt säker på. Sista matchen innan KS/FK och vi brukar spela bra emot dem. Karlskrona tror jag att vi kan avväpna på hemmaplan. Däremot anser jag Tingsryd vara största hotet... Och det är även där jag kan räkna med poängtapp...
25/4-2025
Dom tre sista matcherna är jag extremt rädd för.. Fan, det börjar ju verkligen dra ihop sig. Har tänkt under en lång tid, "äh, det är ju många matcher kvar." det är det inte längre.förevigtdjurgården skrev:Ingen omöjlighet att ta 12-15 poäng på dessa sista matcher.
Det är mindre än två veckor kvar av grundserien. Börjar verkligen dra ihop sig...Kentta skrev:Dom tre sista matcherna är jag extremt rädd för.. Fan, det börjar ju verkligen dra ihop sig. Har tänkt under en lång tid, "äh, det är ju många matcher kvar." det är det inte längre.förevigtdjurgården skrev:Ingen omöjlighet att ta 12-15 poäng på dessa sista matcher.
Tycker det är skönt, 2 veckor kvar och äntligen har vi rejält häng på top 3. Nu är det bara köra så det rycker, vinna de 5 som är kvar är svårt men inte omöjligt.
Tror Otto, Ölvestad, Linkan (Om han är tillbaka), Johner, Chet, Åberg och Wennberg är såna spelare som kan höja sig ett snäpp nu under sista veckorna.
Tror Otto, Ölvestad, Linkan (Om han är tillbaka), Johner, Chet, Åberg och Wennberg är såna spelare som kan höja sig ett snäpp nu under sista veckorna.