Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Highwind

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Highwind »

Videll för Widing.
Möller för Krüger.

Funkish.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Highwind skrev:Möller för Krüger.

Funkish.
När vi ändå är i farten så kan vi väl också byta:
Lidström för Lassen.
Boyle för Boumedienne.

Funkish.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:
Highwind skrev:Möller för Krüger.

Funkish.
När vi ändå är i farten så kan vi väl också byta:
Lidström för Lassen.
Boyle för Boumedienne.

Funkish.
Funkish fosho... hahaha :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Har kollat på nästan alla Växjös matcher nu i kvalserien och varje match är Joakim Hillding matchens bästa spelare eller i toppen. Tycker vi ska scouta honom lite. Troligen bäst på skridskorna i kvalserien, lägg också till grym teknik och förmåga att lura spelare 1-mot-1.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Joakim Hillding är en ruskigt bra ishockeyspelare.. skulle gärna se han i DIF-tröjjan.
Dock så är ju Växjö klara och jag tror nog han vill ta steget till Elitserien med dem.

Men är det någon som har hört något nytt om DIF:s silly season? man vill ju att det ska hända saker :D
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

SirDIFalot skrev:Möller har inte lyckats under de här NHL-matcherna han fått chansen, hittills i alla fall. Vågar hoppas lite mer...
Vad baserar du det på? statistik?

Jag tror inte vi kan hoppas på att han kommer hem längre, han gör bra ifrån sig i Kings.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Såg ni Linus Videll mot synnerligen mediokra Rögle idag? Inte ens med det förmodade chefsadrenalinet man får med ett sprillans nytt "C" på bröstet får han ett skit uträttat mot icke elitseriemässigt motstånd. Sin storlek till trots förlorar han fler närkamper än han vinner, och jag är minst sagt skeptisk till hans karaktär och mentala styrka. Jag vill inte behöva se honom bli intervjuad i Djurgårdströja och stå och hulka med gråten i halsen en dag. Nej tack för min del.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Lakrisal skrev:Vad baserar du det på? statistik?
Han spelar i en förstakedja och har inte gjort en enda poäng sen han flyttades upp. Det är inte ett bra facit för hans del.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Shitkicker skrev:Såg ni Linus Videll mot synnerligen mediokra Rögle idag? Inte ens med det förmodade chefsadrenalinet man får med ett sprillans nytt "C" på bröstet får han ett skit uträttat mot icke elitseriemässigt motstånd. Sin storlek till trots förlorar han fler närkamper än han vinner, och jag är minst sagt skeptisk till hans karaktär och mentala styrka. Jag vill inte behöva se honom bli intervjuad i Djurgårdströja och stå och hulka med gråten i halsen en dag. Nej tack för min del.
Videll är inne i en grå period och allt studsar inte rätt för honom just nu. Men vem fan skulle inte känna så när man lirar i sin femte kvalserie irad. Han är absolut en vinnare som jobbar hårt och i en miljö som Djurgårdens skulle han nog bara bli ännu bättre.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF:s publikfavorit stannar

Christian Eklund har skrivit på för Djurgården ytterligare en säsong. "Skönt att det är klart, säger Eklund till hockeykanalen.se.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:DIF:s publikfavorit stannar

Christian Eklund har skrivit på för Djurgården ytterligare en säsong. "Skönt att det är klart, säger Eklund till hockeykanalen.se.
Grymt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Som sagt, vi har redan en Linus Videll-typ i Mackan Nilson. Vi behöver verkligen inte en till.
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

En annan spelare som det talas om kan vara på väg tillbaka till Brynäs är forwarden Daniel Widing, som har ett utgående kontrakt med Djurgården.

– Visst är Widing ett intressant namn. Men nu var det ett bra tag sedan jag pratade med hans agent. Och jag har inte pratat nånting med Widing själv, säger Sundlöv.
http://gd.se/sport/brynas/1.2915429-bry ... n-tillbaka
Alltid, Oavsett
Sushi

Inlägg av Sushi »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8396

Vore nog nåt. Tveksamt om han vill gnugga i AHL en säsong till, han skulle passa i Dif tror jag.
superfast

Inlägg av superfast »

Saxat från MrMadHawk

"Tim Sandbergs år i Sundsvall verkar ha gjort resultat.
Nu kan MrMadhawk.se avslöja att Sandberg blir en av två målvakter i Djurgården nästa säsong.

Enligt en som mejlat in så skriver Tim Sandbergs flickvän följande på sin blogg:
"Jag ska jobba lite och så ska vi rensa, packa och städa lägenheten för nu vet vi vart vi ska bo och vart Tim ska spela nästa säsong. Vi flyttar i slutet av april men det är inte officiellt ännu så jag kan inte säga vart, men vi är iallafall väldigt nöjda och glada."

När jag når Sandberg själv nu på morgonen så vill han inte berätta var han ska spela, men han bekräftar att det inte blir Sundsvall och att han spelar ett snäpp upp i seriesystemet.
- Jag vill inte säga något förrän klubben själv går ut med det, men jag ska spela i elitserien.

Något annat som var intressant under samtalet med Sandberg var annars att han bekräftade att Malmö var en klubb som låg på hårt och var intresserade, men när han fick chansen i en elitserieklubb, så var valet inte särskilt svårt.
- Men Malmö hade varit en riktigt spännande utmaning. Nu blev det dock inte så."
Låst