Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Man blir så trött. Varför är det alltid såhär när nya ramsor presenteras? Bara massa negativa inlägg. Vafan ta den för vad den är, en ny fet ramsa!
Nu kör vi den så jävla hårt i derbyt!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha herregud. Dagens klack-kids och deras fullständiga upphetsning över nya sånger. Vi har Sveriges största och bästa sångreportoar med massor av klassiker som inte används. Lär är dem istället, kids.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fet var den väl knappast inte? Precis som Anderberg säger måste man inte ha 54 nya ramsor varje år, lär in alla gamla istället.FabbeK skrev:Man blir så trött. Varför är det alltid såhär när nya ramsor presenteras? Bara massa negativa inlägg. Vafan ta den för vad den är, en ny fet ramsa!
DIF!
Den var inte så jävla bra. Sorry men den var katastrofdålig. Tycker jag, måste tilläggas.FabbeK skrev:Ny ramsa:
Se till att öva in den riktigt ordentligt så sjunger vi Sorkarna av banan om en dryg vecka!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ta bort den från YouTube, man skäms ju.Magnutz skrev:Den var inte så jävla bra. Sorry men den var katastrofdålig. Tycker jag, måste tilläggas.FabbeK skrev:Ny ramsa:
Se till att öva in den riktigt ordentligt så sjunger vi Sorkarna av banan om en dryg vecka!
DIF!
Ja, jag sitter nog här och rodnar lite lätt. Vore fint om den liksom försvann.Daniel942 skrev:Ta bort den från YouTube, man skäms ju.Magnutz skrev:Den var inte så jävla bra. Sorry men den var katastrofdålig. Tycker jag, måste tilläggas.FabbeK skrev:Ny ramsa:
Ni sitter bara på internet och gnäller. Vi som faktiskt står i klacken kommer att köra denna och sen får ni sjunga med framför TVn om ni vill det.
/UCS 2003
/UCS 2003
Vad är poängen egentligen? jag tycker du har rätt i att köra nån ny sång/ramsa men se då till att det är en bra ramsa som går att sprida. Det som går att lyssna till på youtube är inte bra. Det är det jag vänder mig emot.FabbeK skrev:Ni sitter bara på internet och gnäller. Vi som faktiskt står i klacken kommer att köra denna och sen får ni sjunga med framför TVn om ni vill det.
/UCS 2003
Det är för mycket uh oh uh uh oh det finns ingen kraft i såna ramsor. Sen är texten för lång, "Hunden Leif" är charmig och lång men inte mer än 1 på 100 kan sjunga med i den på riktigt. Min tanke när det gäller våra ramsor är att de ska vara ljudbärande.. alltså mycket starka vokal-ljud (aaoooooaaaeeeeeeeeeuuuu osv) som gärna ligger kvar lite.
Arbeta gärna vidare med ramsan och visa upp en ny version.
Tro mig, den blir inte mycket bättre än såhär!Magnutz skrev:Vad är poängen egentligen? jag tycker du har rätt i att köra nån ny sång/ramsa men se då till att det är en bra ramsa som går att sprida. Det som går att lyssna till på youtube är inte bra. Det är det jag vänder mig emot.FabbeK skrev:Ni sitter bara på internet och gnäller. Vi som faktiskt står i klacken kommer att köra denna och sen får ni sjunga med framför TVn om ni vill det.
/UCS 2003
Det är för mycket uh oh uh uh oh det finns ingen kraft i såna ramsor. Sen är texten för lång, "Hunden Leif" är charmig och lång men inte mer än 1 på 100 kan sjunga med i den på riktigt. Min tanke när det gäller våra ramsor är att de ska vara ljudbärande.. alltså mycket starka vokal-ljud (aaoooooaaaeeeeeeeeeuuuu osv) som gärna ligger kvar lite.
ajdå.FabbeK skrev:Tro mig, den blir inte mycket bättre än såhär!Magnutz skrev:Vad är poängen egentligen? jag tycker du har rätt i att köra nån ny sång/ramsa men se då till att det är en bra ramsa som går att sprida. Det som går att lyssna till på youtube är inte bra. Det är det jag vänder mig emot.FabbeK skrev:Ni sitter bara på internet och gnäller. Vi som faktiskt står i klacken kommer att köra denna och sen får ni sjunga med framför TVn om ni vill det.
/UCS 2003
Va fan är det "luftenshjältar" theme? Vill inte vara neggo men låter som man kvälver och ska spy närsom helst.
Jo men tjena.FabbeK skrev:Ni sitter bara på internet och gnäller. Vi som faktiskt står i klacken kommer att köra denna och sen får ni sjunga med framför TVn om ni vill det.
/UCS 2003
/ICYS2001
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
UCS, haha. Största skämtet på Djurgårdsläktaren.
- SirDIFalot
Han är ju knappast UCS på riktigt.Anderberg skrev:UCS, haha. Största skämtet på Djurgårdsläktaren.
Expert.