Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
"Försöka förstå Wikens tänk/lagbygge"?
Dessa har ryktats att vi jagar
Heponiemi 1:a center hos oss?
Woods, vinge i andra linan?
Hägg 1- 2:a back?
Är det 9 spelare som ska in ( 2 ryktas klara )?
2 slipsar ( 3:e slips )
3 backar
4 forwards
Dessa har ryktats att vi jagar
Heponiemi 1:a center hos oss?
Woods, vinge i andra linan?
Hägg 1- 2:a back?
Är det 9 spelare som ska in ( 2 ryktas klara )?
2 slipsar ( 3:e slips )
3 backar
4 forwards
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Dicken säger att han spelat sin sista match:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Odds på att han dyker upp i brödernas innan jul?Disciplinnämnden skrev: ↑2025-05-22 17:49:18 Dicken säger att han spelat sin sista match:
Expert.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Haha, ja kan vara lågt odds på det.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 18:00:01Odds på att han dyker upp i brödernas innan jul?Disciplinnämnden skrev: ↑2025-05-22 17:49:18 Dicken säger att han spelat sin sista match:
Silly Season 2025/26
Vad tror vi om Mathias Emilio Pettersen?
Har producerat rätt mycket poäng under sin tid i AHL, något dalande produktion iår dock. Spelar med Magnus Hellberg i Texas stars så vi bör ha sett han en del iår.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -pettersen
Har producerat rätt mycket poäng under sin tid i AHL, något dalande produktion iår dock. Spelar med Magnus Hellberg i Texas stars så vi bör ha sett han en del iår.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -pettersen
- SirDIFalot
Silly Season 2025/26
Läser ikapp delar av trådarna nu. Finns det någon anledning jag glömmer som gör att Jesper Pettersson placeras på listan? Han lämnade väl helt enkelt för att Linköping gav ett mycket bättre bud när vi båda var i SHL. Alltså inte någon som övergav skeppet när vi åkte ur etc.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-30 14:22:16 Här är svarta listan, hoppstyltor och skitsnackare. Ingen av dessa ska få ynnesten att spela i DIF igen. Nu bygger vi lag med karaktär, och jag litar på Wikegård.
Tom "djurgårdare när det går bra" Nilsson
Olle "djurgårdare när det går bra" Alsing
Linus "djurgårdare när det går bra" Hultström
Mantas "hellre läktaren" Armalis
Lukas "tack för rehab" Vejdemo
Sebastian Strandberg
Jesper Pettersson
Wiktor "fjärde i fisk" Nilsson
M "Djurgården om tio år" Davidsson
Mario Kempe
Expert.
Silly Season 2025/26
Hultström gick till KHL, Alsing till NHL osv. Då borde inte Landeskog, Zibanejad, William Eklund med samma logik vara välkomna tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 21:07:36Läser ikapp delar av trådarna nu. Finns det någon anledning jag glömmer som gör att Jesper Pettersson placeras på listan? Han lämnade väl helt enkelt för att Linköping gav ett mycket bättre bud när vi båda var i SHL. Alltså inte någon som övergav skeppet när vi åkte ur etc.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-30 14:22:16 Här är svarta listan, hoppstyltor och skitsnackare. Ingen av dessa ska få ynnesten att spela i DIF igen. Nu bygger vi lag med karaktär, och jag litar på Wikegård.
Sebastian Strandberg
Jesper Pettersson
Mario Kempe
- SirDIFalot
Silly Season 2025/26
Alsing kan jag köpa då han var klar för oss men sen när det blev HA så blev det Leksand istället.mb81 skrev: ↑2025-05-22 21:22:18Hultström gick till KHL, Alsing till NHL osv. Då borde inte Landeskog, Zibanejad, William Eklund med samma logik vara välkomna tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 21:07:36Läser ikapp delar av trådarna nu. Finns det någon anledning jag glömmer som gör att Jesper Pettersson placeras på listan? Han lämnade väl helt enkelt för att Linköping gav ett mycket bättre bud när vi båda var i SHL. Alltså inte någon som övergav skeppet när vi åkte ur etc.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-30 14:22:16 Här är svarta listan, hoppstyltor och skitsnackare. Ingen av dessa ska få ynnesten att spela i DIF igen. Nu bygger vi lag med karaktär, och jag litar på Wikegård.
Sebastian Strandberg
Jesper Pettersson
Mario Kempe
Expert.
Silly Season 2025/26
Ärligt talat svårt att bli besviken på spelare som väljer en högre nivå. Sen är det nog bara Hultström av de nämnda jag vill ha tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 22:13:28Alsing kan jag köpa då han var klar för oss men sen när det blev HA så blev det Leksand istället.mb81 skrev: ↑2025-05-22 21:22:18Hultström gick till KHL, Alsing till NHL osv. Då borde inte Landeskog, Zibanejad, William Eklund med samma logik vara välkomna tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 21:07:36Läser ikapp delar av trådarna nu. Finns det någon anledning jag glömmer som gör att Jesper Pettersson placeras på listan? Han lämnade väl helt enkelt för att Linköping gav ett mycket bättre bud när vi båda var i SHL. Alltså inte någon som övergav skeppet när vi åkte ur etc.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-30 14:22:16 Här är svarta listan, hoppstyltor och skitsnackare. Ingen av dessa ska få ynnesten att spela i DIF igen. Nu bygger vi lag med karaktär, och jag litar på Wikegård.
Sebastian Strandberg
Jesper Pettersson
Mario Kempe
-
Silly Season 2025/26
Jag håller med. Otroligt onödig och orättvis lista helt ärligt.mb81 skrev: ↑2025-05-22 22:24:08Ärligt talat svårt att bli besviken på spelare som väljer en högre nivå. Sen är det nog bara Hultström av de nämnda jag vill ha tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 22:13:28Alsing kan jag köpa då han var klar för oss men sen när det blev HA så blev det Leksand istället.mb81 skrev: ↑2025-05-22 21:22:18Hultström gick till KHL, Alsing till NHL osv. Då borde inte Landeskog, Zibanejad, William Eklund med samma logik vara välkomna tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 21:07:36Läser ikapp delar av trådarna nu. Finns det någon anledning jag glömmer som gör att Jesper Pettersson placeras på listan? Han lämnade väl helt enkelt för att Linköping gav ett mycket bättre bud när vi båda var i SHL. Alltså inte någon som övergav skeppet när vi åkte ur etc.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-30 14:22:16 Här är svarta listan, hoppstyltor och skitsnackare. Ingen av dessa ska få ynnesten att spela i DIF igen. Nu bygger vi lag med karaktär, och jag litar på Wikegård.
Sebastian Strandberg
Jesper Pettersson
Mario Kempe
Hur många här inne kan svära på att Krüger kommit hem om han hade varit 27 år och inte tjänat miljoner i NHL och Schweiz? Han hade aldrig gjort det. Det vissa av er vägrar att förstå är att Djurgården är sekundärt för de flesta, även om man är Djurgårdare. Att spela så högt upp som möjligt är prio 1. Grewe hade gått till NHL eller Schweiz för några veckor sedan om han hade fått chansen.
Ska man gå efter dessa krav så kan man likväl KRÄVA att Zibanejad ska hem NU, annars är du inte välkommen alls.
Silly Season 2025/26
Du säger det själv liksom. Både Kryckan och Brodin gick ju till Schweiz innan dom kom hem. Är väl bara JJ som fortfarande var ung och kunde valt något annat som istället kom hem. Tror det är extremt få som ”gör det för skölden”. Kan ju vara att det är högsta budet från oss och sen går man ut med att ”jag ville spela i Djurgårn”.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-23 06:11:26Jag håller med. Otroligt onödig och orättvis lista helt ärligt.mb81 skrev: ↑2025-05-22 22:24:08Ärligt talat svårt att bli besviken på spelare som väljer en högre nivå. Sen är det nog bara Hultström av de nämnda jag vill ha tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 22:13:28Alsing kan jag köpa då han var klar för oss men sen när det blev HA så blev det Leksand istället.mb81 skrev: ↑2025-05-22 21:22:18Hultström gick till KHL, Alsing till NHL osv. Då borde inte Landeskog, Zibanejad, William Eklund med samma logik vara välkomna tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 21:07:36
Läser ikapp delar av trådarna nu. Finns det någon anledning jag glömmer som gör att Jesper Pettersson placeras på listan? Han lämnade väl helt enkelt för att Linköping gav ett mycket bättre bud när vi båda var i SHL. Alltså inte någon som övergav skeppet när vi åkte ur etc.
Hur många här inne kan svära på att Krüger kommit hem om han hade varit 27 år och inte tjänat miljoner i NHL och Schweiz? Han hade aldrig gjort det. Det vissa av er vägrar att förstå är att Djurgården är sekundärt för de flesta, även om man är Djurgårdare. Att spela så högt upp som möjligt är prio 1. Grewe hade gått till NHL eller Schweiz för några veckor sedan om han hade fått chansen.
Ska man gå efter dessa krav så kan man likväl KRÄVA att Zibanejad ska hem NU, annars är du inte välkommen alls.
Silly Season 2025/26
Josefson hade 64 miljoner sek i career earnings brutto att falla tillbaka på också. Det underlättar.Nypovich skrev: ↑2025-05-23 06:53:29Du säger det själv liksom. Både Kryckan och Brodin gick ju till Schweiz innan dom kom hem. Är väl bara JJ som fortfarande var ung och kunde valt något annat som istället kom hem. Tror det är extremt få som ”gör det för skölden”. Kan ju vara att det är högsta budet från oss och sen går man ut med att ”jag ville spela i Djurgårn”.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-23 06:11:26Jag håller med. Otroligt onödig och orättvis lista helt ärligt.mb81 skrev: ↑2025-05-22 22:24:08Ärligt talat svårt att bli besviken på spelare som väljer en högre nivå. Sen är det nog bara Hultström av de nämnda jag vill ha tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 22:13:28Alsing kan jag köpa då han var klar för oss men sen när det blev HA så blev det Leksand istället.
-
Silly Season 2025/26
Precis så.Nypovich skrev: ↑2025-05-23 06:53:29Du säger det själv liksom. Både Kryckan och Brodin gick ju till Schweiz innan dom kom hem. Är väl bara JJ som fortfarande var ung och kunde valt något annat som istället kom hem. Tror det är extremt få som ”gör det för skölden”. Kan ju vara att det är högsta budet från oss och sen går man ut med att ”jag ville spela i Djurgårn”.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-23 06:11:26Jag håller med. Otroligt onödig och orättvis lista helt ärligt.mb81 skrev: ↑2025-05-22 22:24:08Ärligt talat svårt att bli besviken på spelare som väljer en högre nivå. Sen är det nog bara Hultström av de nämnda jag vill ha tillbaka.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-22 22:13:28Alsing kan jag köpa då han var klar för oss men sen när det blev HA så blev det Leksand istället.
Grewe kingen, han stannar. Jo, han är en publikfavorit och vi älskar honom. Men vad var hans alternativ? Stod det mellan Modo i Hockeyallsvenskan och oss så fattar man ju beslutet. Det var liksom inte Edmonton som ringde och frågade om han ville komma över.
Man kan älska dessa spelare ändå, det gör jag. Men vi kan inte utgå från att allas situation är likadan och att alla är beredda att lägga miljoner åt sidan för att spela i Djurgården och Stockholm. Även om man inte ens går upp särskillt mycket i lön, utan man är ung och vill testa något nytt eller byta lag för en större roll. Varför är det fel?
Och att sättas upp på någon typ av hatlista för att man väljer att lämna Djurgården är ju väldigt överdramatiskt.
Det är ju extremt ovanligt att spelare kommer hem i sin peak-ålder när man har chansen på Schweiz eller NHL. Jonathan Dahlén är den enda jag kommer på.
-
Silly Season 2025/26
Krüger tjänade omkring 16 miljoner dollar på sin tid därborta... https://www.spotrac.com/nhl/player/earn ... cus-kruger man måste förstå att dessa killar har en kort tid på toppen och att de krämar ur varje krona. Kudos till Kung Krüger ändå som väljer att stanna så många säsonger i allsvenskan när han kunde vunnit guld med vilken toppklubb som helst i shl.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Carl Söderberg är väl också en sån typ annars är det som du säger extremt ovanligt. Spelare på den här nivån kommer alltid att prioritera att tjäna såpass mycket pengar som möjligt under sin korta karriär.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-23 07:54:55 Precis så.
Grewe kingen, han stannar. Jo, han är en publikfavorit och vi älskar honom. Men vad var hans alternativ? Stod det mellan Modo i Hockeyallsvenskan och oss så fattar man ju beslutet. Det var liksom inte Edmonton som ringde och frågade om han ville komma över.
Man kan älska dessa spelare ändå, det gör jag. Men vi kan inte utgå från att allas situation är likadan och att alla är beredda att lägga miljoner åt sidan för att spela i Djurgården och Stockholm. Även om man inte ens går upp särskillt mycket i lön, utan man är ung och vill testa något nytt eller byta lag för en större roll. Varför är det fel?
Och att sättas upp på någon typ av hatlista för att man väljer att lämna Djurgården är ju väldigt överdramatiskt.
Det är ju extremt ovanligt att spelare kommer hem i sin peak-ålder när man har chansen på Schweiz eller NHL. Jonathan Dahlén är den enda jag kommer på.
Marcus Krüger tycker jag också kvalificerar sig med tanke på att han kunde välja och vraka efter sin sejour i Schweiz och har dessutom stannat när vi inte gått upp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.