Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Jag sticker ut hakan och säger att BIK inte kommer hålla hela vägen. Alldeles för trubbigt lag för att hålla den här effektiviteten resten av serien + slutspel. Dessutom känns det som att dom har presterat på sitt absoluta max ett bra tag nu medans flera av konkurenterna har minst en växel till att lägga i. Känns också som ett utav lagen som är mest skadekänsliga i ett slutspel.
Ni får gärna håna mig i april om det visar sig att jag är ute och cyklar.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Jo, men när det kommer till val av motståndare är det viktigare att se till inbördes möten tycker jag.Rojk skrev: ↑2025-01-29 19:34:54Svårt med sån liten sample size som inbördes möten dock.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-29 19:30:39Corsi vore ju intressant om det vore i en tabell i våra inbördes möten.
Hur de spelat mot Tingsryd eller Löven är då enligt mig av mindre betydelse.
Och då inte bara resultat, utan spelbild, hur mötena utvecklats över säsong , truppstorlek etc.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Tycker inte det är nåt tillfälligt med Karlsskoga. Rejält lagbygge med två bra målisar. Släppt in klart minst antal mål.Boven skrev: ↑2025-01-29 20:21:15 Jag sticker ut hakan och säger att BIK inte kommer hålla hela vägen. Alldeles för trubbigt lag för att hålla den här effektiviteten resten av serien + slutspel. Dessutom känns det som att dom har presterat på sitt absoluta max ett bra tag nu medans flera av konkurenterna har minst en växel till att lägga i. Känns också som ett utav lagen som är mest skadekänsliga i ett slutspel.
Kommer bli livsfarliga tyvärr.
-
Säsongen 2024/25
Har de ens haft en dipp under säsongen? Kanske att deras lägstanivå är så pass bra att det aldrig kommer någon synlig dipp..
Säsongen 2024/25
Jag säger bara vad jag tycker och tror utifrån mina egna erfarenheter och perspektiv. Kan som sagt absolut visa sig att jag är ute och cyklar.EspenK skrev: ↑2025-01-29 20:29:33Tycker inte det är nåt tillfälligt med Karlsskoga. Rejält lagbygge med två bra målisar. Släppt in klart minst antal mål.Boven skrev: ↑2025-01-29 20:21:15 Jag sticker ut hakan och säger att BIK inte kommer hålla hela vägen. Alldeles för trubbigt lag för att hålla den här effektiviteten resten av serien + slutspel. Dessutom känns det som att dom har presterat på sitt absoluta max ett bra tag nu medans flera av konkurenterna har minst en växel till att lägga i. Känns också som ett utav lagen som är mest skadekänsliga i ett slutspel.
Kommer bli livsfarliga tyvärr.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Tror mycket väl att Karlskoga kommer att hålla i slutspelet. De går till final mot oss och där är det tillfälligheter och dagsform som avgör vilka som går upp.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Andraplatsen kommer hur som helst bli livsviktig.
-
Säsongen 2024/25
Först va Björklöven Ostopbara Nilsson Foppa titta dom kan flyga 
Sedan var SSK ett lag bygge bäst i serien kanske i galaxen
Nu är Karlskoga ett NHL lag och har målvakter wow !!!
Undrar vad nästa Världsmästarlag vi ska få det kämpigt mot ?
Eller så är man realist och tänker Bonnajävlar hela bunten

Sedan var SSK ett lag bygge bäst i serien kanske i galaxen
Nu är Karlskoga ett NHL lag och har målvakter wow !!!
Undrar vad nästa Världsmästarlag vi ska få det kämpigt mot ?
Eller så är man realist och tänker Bonnajävlar hela bunten
The DIF ONE
-
Säsongen 2024/25
Folk glömmer lätt att vi pratar typ 35-40 matcher förra säsongen plus ett grymt slutspel, och det fortsatte nu.
Det är inte bara tillfälligt den här säsongen.
Ni som såg semifinalerna mot Brynäs vet också att det var ingen ”lek” för sistnämnda, som det var mot oss.
Man behöll dessutom stora delar av truppen och spetsade den.
Trubbigt säger vissa, ok. Jämför poängen mellan våran och deras spets. Säger det mesta.
Det är inte bara tillfälligt den här säsongen.
Ni som såg semifinalerna mot Brynäs vet också att det var ingen ”lek” för sistnämnda, som det var mot oss.
Man behöll dessutom stora delar av truppen och spetsade den.
Trubbigt säger vissa, ok. Jämför poängen mellan våran och deras spets. Säger det mesta.
-
Säsongen 2024/25
Dock, i ett slutspel så blir allt en nivå upp! Har Bik en till nivå är frågan? Sen tycker jag att de har många små spelare vilket också kan ha en betydelse i ett slutspel.
Säsongen 2024/25
Visst Brunsås hade några jämna matcher mot bikbok men det hade de mot Nybro i kvarten också. De spelade på halvfart och gjorde bara det som behövdes. I finalen mot oss varvade de upp och körde halvt över oss.
Precis som andra här tar upp så undrar man ju om bik inte toppat formen lite väl tidigt i år. Återstår att se. Sen är de ju bra på att komma ut fokuserade och taggade även när de möter sämre gäng. Denna edge bör försvinna lite i slutspelet då vi och andra topplag kommer att ha rätt inställning varje match.
En annan aspekt är att de ser ut att gå in i slutspelet som favoriter. Vi vet att de genom åren älskar att slå ur underläge men detta blir något helt annat. Det dräller ju inte direkt av spelare med rutin av finalspel etc. Ska bli jäkligt intressant! Tror absolut vi har en bra chans att slå dem i bäst av 7 med all vår rutin. Kan inte slutspelet dra igång snart?!
Precis som andra här tar upp så undrar man ju om bik inte toppat formen lite väl tidigt i år. Återstår att se. Sen är de ju bra på att komma ut fokuserade och taggade även när de möter sämre gäng. Denna edge bör försvinna lite i slutspelet då vi och andra topplag kommer att ha rätt inställning varje match.
En annan aspekt är att de ser ut att gå in i slutspelet som favoriter. Vi vet att de genom åren älskar att slå ur underläge men detta blir något helt annat. Det dräller ju inte direkt av spelare med rutin av finalspel etc. Ska bli jäkligt intressant! Tror absolut vi har en bra chans att slå dem i bäst av 7 med all vår rutin. Kan inte slutspelet dra igång snart?!
Säsongen 2024/25
Den där stora borta stå kommer vara proppfull på lördag
Säsongen 2024/25
Bik är bra, det är dom men att kalla dom för storfavoriter är att ta i, ok dom är inne i ett flow nu allt går deras väg, men jag ser skillnad på tempo vi kan sätta upp när vi spelar som bäst, alla får ha sin egna åsikt så klart men det är mina tankar just nu, känner mig inte speciellt orolig.
Säsongen 2024/25
9 raka trepoängare för bikbok..faan dags för dom att tappa lite snart 

- Mattias_87
Säsongen 2024/25
Vi får hoppas Karlskogas 11-dagars uppehåll efter lördag gör dom illa och hamnar ur form.
Avskaffa tre mot tre.