dif92 skrev:Nästa säsong ser ju onekligen intressant ut, både på backsidan och forwardsidan. Hade jag fått välja så tycker vi ska gå på våra ungdomar i J20/J18. Vi har så sjukt många bra och intressanta spelare där, men hade jag fått välja 2 drömvärvningar i SHL så hade jag nog bytt ut A.Falk mot Eddie Larsson i LHC (Har dock kontrakt) och Ridderwall mot Mathias Bromé (Stockholmare dessutom).
Ska vi kolla egna ungdomsleden så har vi ju både Axel Andersson och Simon Johansson som jag tycker vi borde börja matcha in redan nu på backsidan.
När det kommer till forwardsidan så känns det typ som att man bara kan säga alla namn. Sjukt bra spelare har vi. Walli Walterhom, Wiå, Carenfelt etc men dom mest intressanta är nog ändå Alexander Holtz, Albin Grewe, Adam Falk och William Eklund. Kanske dock för unga för att ta steget upp redan nu...
Det kommer bli ytterligare något av ett "generationsskifte" inom de närmaste åren. Dels för att flera av våra lovande yngre spelare kommer försvinna ut i världen men även för att ett par etablerade spelare kommer vara svåra att hålla i.
Får vi behålla Högga, Hulta och Ante utan att döda budgeten vore det super (kontrakt i all ära men det finns klausuler och med mer TV-pengar säkerligen skäliga krav på högre lön genom agenterna).
Vi har en grymt lovande generation med unga talanger på väg upp. Eftersom det är flera stycken ser jag gärna att man ger de äldre (från J18/J20) chansen så fort som det bara är möjligt så att det blir pö-om-pö istället för brist på plats (så att de inte försvinner iväg till andra klubbar under hundåren (tänk O.Möller)).
MEN vi måste ha stomme och traditionsbärare. Det skall inte underskattas och har alltid särskiljt oss från många andra klubbar i Sverige. Jämför med när Ragge och Falk försvann, det var obalans i föreningen redan då men året efter fanns kittet inte där och alla drog åt olika håll och då slutade det med negativt kval (trots att man försökte lösa glappet när man upptäckte det i mitten på säsongen med att kalla in både Falken och Ragge i båset, blir dock inte samma sak). Hank eller Ahlén/ + Brodin (om han är hel) kan fylla den funktionen. De två förstnämnda herrarna kan ju värvas som stomspelare för att ha högre tak i budgeten för annat. Vill gärna ha kvar både Hank och Ahlén (Brodin är given). De är väl två av de spelare man MINST skulle vilja möta i Karlskrona, Örebro eller nån annan konkurrent (då ser jag hellre att man lånar ut dem till AS om de har en dålig säsong).
Ljungh och Lund vill man ju gärna behålla. Jag tror även på A.Falk även om ingen annan verkar göra det (har gått från att vara lite för oerfaren i SHL till att faktiskt börja ta kliv framåt som backklippa), åtminstone sett till lönekuvert.
Två spelare jag gärna skulle se att man lockar hem är Nicklas Danielsson (Om/När Bourque försvinner tex) och Dmytro Timashov (den senare harvar i AHL gör inte bort sig på stor is).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.