Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Tuzzen
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tuzzen »

Enligt dt.se så kan centern Pär Edblom bli petad från LIF, något för oss som andre/ tredje center?

http://www.dt.se/sport/lif/1.7079913-ce ... blom-petas

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2381
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mankan84 skrev:Enligt en ssk:are som jag känner man är ju tälje bo så ska vi och tälje vara på jakt efter Daniel Grillfors.
android skrev:
Mankan84 skrev:Frågade en kompis som bor i gävle (Brynäsare) om dom har några nya på gång. Han sa två saker: Jonas Ahnelöv är en spelare som även Brynäs jagar. Den andra saken som jag tror mindre på som han sa är att Andreas Thuresson ska ha pratat med Djurgården, närmare bestämt Challe.
Än så länge har du levererat rykten om skokan (hört på hovet), Alcen (kompis i Falun) och nu en kompis i Gävle om Thuresson och Ahnelöv.

Bra jobb.
Vi lägger till Daniel Grillfors (hört av en ssk:are) på listan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DanD
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DanD »

Dinamo Riga för diskussioner med Edgars Masa?skis, rutinerad landslagsmålvakt för Lettland, både OS och VM erfarenhet, dessutom målvakt för dinamo Riga innan. Måste väl tyda på att Riga inte tänker ge ytterligare bud på tellan och att han således är klar inom kort för oss?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2090
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

DanD skrev:Dinamo Riga för diskussioner med Edgars Masa?skis, rutinerad landslagsmålvakt för Lettland, både OS och VM erfarenhet, dessutom målvakt för dinamo Riga innan. Måste väl tyda på att Riga inte tänker ge ytterligare bud på tellan och att han således är klar inom kort för oss?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2090
Det finns ju faktiskt andra lag i KHL också som även de kan vara intresserade. Men att Riga inte räknar med Tellqvist till nästa säsong kan vi nog slå fast.
Victory is sweetest when you've known defeat.
MadDIF

Inlägg av MadDIF »

android skrev:
Mankan84 skrev:Enligt en ssk:are som jag känner man är ju tälje bo så ska vi och tälje vara på jakt efter Daniel Grillfors.
android skrev:
Mankan84 skrev:Frågade en kompis som bor i gävle (Brynäsare) om dom har några nya på gång. Han sa två saker: Jonas Ahnelöv är en spelare som även Brynäs jagar. Den andra saken som jag tror mindre på som han sa är att Andreas Thuresson ska ha pratat med Djurgården, närmare bestämt Challe.
Än så länge har du levererat rykten om skokan (hört på hovet), Alcen (kompis i Falun) och nu en kompis i Gävle om Thuresson och Ahnelöv.

Bra jobb.
Glöm inte Ben Maxwell (hört från polare med finska polare)
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

MadDIF skrev:
android skrev:
android skrev:

Bra jobb.
Glöm inte Ben Maxwell (hört från polare med finska polare)[/quot

Hur bakom flötet kan man vara?? det här är Silly season det man hör säger jag, finns många av rykterna jag skrivit ut som jag absolut inte tor på själv. Har vart ute och kollat många matcher lite varstans i Europa och lärt känna folk och det dom hör säger dom till mig om det handlar om DIF. Ska jag vara ärlig tror jag inte någon av de namn jag skrivit ut hamnar hos oss..
mb81

Inlägg av mb81 »

Kanske varit uppe nån gång tidigare men skit samma.
Annars tycker jag Ryan Lasch skulle vara något till förstakedjan. Verkar inte få förlängt med Växjö.
MadDIF

Inlägg av MadDIF »

Mankan84 skrev:
Hur bakom flötet kan man vara?? det här är Silly season det man hör säger jag, finns många av rykterna jag skrivit ut som jag absolut inte tor på själv. Har vart ute och kollat många matcher lite varstans i Europa och lärt känna folk och det dom hör säger dom till mig om det handlar om DIF. Ska jag vara ärlig tror jag inte någon av de namn jag skrivit ut hamnar hos oss..
Vad är ditt problem? Jag menade inte att vara sarkastisk eller något annat, försökte bara hjälpa Android med hans lista... Håll dig lite lugn nu va
Vet inte med Android, men jag antar att inte menade så heller...
Olon

Inlägg av Olon »

MadDIF skrev:
Mankan84 skrev:
Vad är ditt problem? Jag menade inte att vara sarkastisk eller något annat, försökte bara hjälpa Android med hans lista... Håll dig lite lugn nu va
Nej, det är ju perfekt med någon som levererar fina rykten:
Mankan84 skrev:Råka stöta på Tim Eriksson idag (typ nyss) han sa att klubbledningen pratat lite löst om någon Artem Demkov eller vad han nu hette nå vitryss (forward) men ingen de 100% skulle värva han hade bara hört namnet komma på tal.
Mankan84 skrev:Vet inte hur mycket man ska lyssna på vänners rykten. Men enligt min vän är Martin Strandfeldt så gott som klar, han säger att Challe och han har haft god kontakt att det båda är nära en lösning och Strandfeldt skriver på i veckan. Men detta tar jag som vilket rykte som helst. Eller är det någon mer som hört något om det här? Vad han fått ryktet ifrån sa han inte.
Mankan84 skrev:Har också hört rykten om att Sean Bentivoglio ska vara på gång, men inget jag tror på.
Mankan84 skrev:Ska man tro på vad jag hörde på tåget in till stan igår då två Djurgårdare samtalade (antar att dom var det) så ska Challe tydligen vara på jakt efter Mark Bomersback. Men detta är säkert bara ett rykte som går som så ofta i idrottsvärlden. Skulle det vara sant däremot så hade jag absolut inte haft nåt emot det.
Mankan84 skrev:Hört lösa rykten på hovets läktare att Challe gärna vill låna in Robin Gartner från Örebro. Men inget jag själv tror blir verklighet. Skulle gärna se han som spelare hos oss till nästa säsong.
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Olon skrev:
MadDIF skrev:
Mankan84 skrev:
Nej, det är ju perfekt med någon som levererar fina rykten:
Mankan84 skrev:Råka stöta på Tim Eriksson idag (typ nyss) han sa att klubbledningen pratat lite löst om någon Artem Demkov eller vad han nu hette nå vitryss (forward) men ingen de 100% skulle värva han hade bara hört namnet komma på tal.
Mankan84 skrev:Vet inte hur mycket man ska lyssna på vänners rykten. Men enligt min vän är Martin Strandfeldt så gott som klar, han säger att Challe och han har haft god kontakt att det båda är nära en lösning och Strandfeldt skriver på i veckan. Men detta tar jag som vilket rykte som helst. Eller är det någon mer som hört något om det här? Vad han fått ryktet ifrån sa han inte.
Mankan84 skrev:Har också hört rykten om att Sean Bentivoglio ska vara på gång, men inget jag tror på.
Mankan84 skrev:Ska man tro på vad jag hörde på tåget in till stan igår då två Djurgårdare samtalade (antar att dom var det) så ska Challe tydligen vara på jakt efter Mark Bomersback. Men detta är säkert bara ett rykte som går som så ofta i idrottsvärlden. Skulle det vara sant däremot så hade jag absolut inte haft nåt emot det.
Mankan84 skrev:Hört lösa rykten på hovets läktare att Challe gärna vill låna in Robin Gartner från Örebro. Men inget jag själv tror blir verklighet. Skulle gärna se han som spelare hos oss till nästa säsong.

Jag är lugn. Menade heller inte att vara sur men det här är ju Silly sprider bara rykterna vidare även fast jag själv inte tror på dom alla gånger. Många som lägger upp rykten och sedan blir det nada av det. Skulle aldrig säga att någon var klar om jag inte borde 100% säker därför nämner jag endast rykten för att sedan se om det blir sanning av det. Så kanske Olon också förstår vad jag menar! Ska bli kul och se vem som kommer härnäst Tellan räknar jag med men i övrigt.
MadDIF

Inlägg av MadDIF »

Mankan84 skrev: Jag är lugn. Menade heller inte att vara sur men det här är ju Silly sprider bara rykterna vidare även fast jag själv inte tror på dom alla gånger. Många som lägger upp rykten och sedan blir det nada av det. Skulle aldrig säga att någon var klar om jag inte borde 100% säker därför nämner jag endast rykten för att sedan se om det blir sanning av det. Så kanske Olon också förstår vad jag menar! Ska bli kul och se vem som kommer härnäst Tellan räknar jag med men i övrigt.
Bra, jag gillar också rykten, så är bara glad när det dyker upp något, trovärdigt eller inte. Men jag tar lite illa vid mig när någon kallar mig "bakom flötet"
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Skulle inte Förvåna mig om Yared Hagos blir klar snart han har vart på G hit förr, skulle det ske vet jag inte vad jag gör.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Mankan84 skrev:Skulle inte Förvåna mig om Yared Hagos blir klar snart han har vart på G hit förr, skulle det ske vet jag inte vad jag gör.

Och från vilken "vän" har du hört det då?
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

bastis7 skrev:
Mankan84 skrev:Skulle inte Förvåna mig om Yared Hagos blir klar snart han har vart på G hit förr, skulle det ske vet jag inte vad jag gör.

Och från vilken "vän" har du hört det då?[/quot

Faktist inte från någon utan det är vad jag själv tror! Var det nå mer du ville veta?!
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Vad spelar det för roll om Mankan84 skriver lite lösa rykten? Det är ju knappast som så att det skrivs mycket annat vettigt i den här tråden från någon i alla fall så herregud, slappna av grabbar.
Låst