Tja, hans privatliv känner jag inte till. Däremot tycker jag han varit en av slutspelets absolut bästa spelare. När han mötte vårat tufft spelande lag blev han bara bättre och mot Saiks kvicka spelare har han även då tillhört de bästa. Sedan verkar han fått ordning på bråcket och hjärnskakningar kan drabba alla spelare. Men som jag skrev, med nuvarande sportchef kan vi glömma sådana här värvningar. Senaste åren har vi byggt laget på 6 st hyffsade backar och istället haft 14-15 bra forwards. Den dag vi inser att lag ska byggas från målvakt och framåt kan man börja ha realistiska drömmar om guld igen.Crashmash skrev:Yes, rätt backtyp men fel karaktär. När läkarna sa åt honom att han med all säkerhet hade hjärnskakning och skulle ta det lugnt struntade han i det och kollade tv samt lirade tv-spel eftersom han inte trodde det var så noga. Det hela resulterade i att han fick en allvarlig hjärnskakning istället som höll honom borta lång tid.BOMBOM BOUCHARD skrev:Pierre Johnsson lämnar troligtvis Luleå. Han vill närmare sin flickvän i Karlstad. FBK är tydligen inte intresserad så nu ryktas han vara nära Frölunda.
Pierre är precis den typ av back jag skulle vilja se i DIF. Tyvärr lär det aldrig hända då vi lägger pengarna på forwards. Men oj vilken förstärkning det skulle vara. Han skulle lätt bli vår bästa allroundback. Duktig skridskoåkare och passningsspelare. Hans närkampsspel är bland det bästa i hela Elitserien. Grymma och rejäla tacklingar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2820156.ab
Nu det senaste så har han dragits med bråck i nacken, men spelade under försäsongen ändå. Resultatet? Endast 25 matcher den här säsongen, dock vet jag inte om han haft mer bekymmer än just det. Det jag vill komma fram till är att han verkar strunta i sin kropp, fel inställning när han inte lyssnar på någon annan. Har han den inställningen i övrigt också, och inte bara gällande skador?
Btw, imponerande bakgrundskoll du verkar ha. Lite som att ha självaste "fråga doktorn" här på forumet. Alltid trevligt med att få lite extra kött på benen. Fortsätt med det.