Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Jim Morrison »

Kul att William Fällström kommer tillbaka. Var väl typ lika lovande som Marcus Davidsson när han åkte över men har stagnerat lite i utvecklingen. Hoppas han kan få en nystart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:Kul att William Fällström kommer tillbaka. Var väl typ lika lovande som Marcus Davidsson när han åkte över men har stagnerat lite i utvecklingen. Hoppas han kan få en nystart.
Lör försvinna till nästa säsong igen va?
Född till sportchef.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:
Jim Morrison skrev:Kul att William Fällström kommer tillbaka. Var väl typ lika lovande som Marcus Davidsson när han åkte över men har stagnerat lite i utvecklingen. Hoppas han kan få en nystart.
Inte så insatt varför han valt att komma tillbaka från college men varför tror du det? Tror du han tar ett sabbatsår från studierna och försöker igen nästa år?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Benjamin L. Willard skrev:
android skrev:
Inte så insatt varför han valt att komma tillbaka från college men varför tror du det? Tror du han tar ett sabbatsår från studierna och försöker igen nästa år?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Han har ju accepterat att ansluta sig till university of Minnesota från och med nästa år. Som jag har förstått det så har han bara varit över senaste åren för att anpassa sig inför den perioden. Jag kan ha missuppfattat något också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

TV-pucken avgörs i helgen. Stockholm har två lag med in i semifinalen där DIF har representanter i båda lagen.
Stockholm Nord:
Albin Grewe (FW)
Tobias Björnfot (D)

Grewe har sju poäng på fyra matcher i slutspelet och Björnfot ligger på fem poäng på fyra matcher. Båda dessa spelare är ordinarie i DIFs J18. Är väl inte helt otänkbart att någon får chansen i J20 efter jul.

Stockholm Syd:
Lucas Rheyneuclaudes (G)
Axel Hörnfelt (D)
Ludvig Hedström (D)
Isac Ollas Mattsson (D)
Oscar Bjerselius (FW)
Mathias Franzén (FW)
Anton Larsson (FW)
Marcus Nylander (FW)
Wilmer Svensson (FW)

Bjerselius har gjort nio pinnar på fyra matcher i slutspelet. Wilmer Svensson har sex poäng och Ludvig Hedström har gjort fyra poäng från sin backplats. Bjerselius och Hedström är väl mer eller mindre givna i J18 men flera har varit uppe och testat på redan.

Runt 15-tiden imorgon spelar Syd mot Göteborg och strax innan 17 startar Nords match mot Ångermanland.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Vilken utklassning av Stockholm. Har nog aldrig sett en sån här kvalité över två lag, som den här årgången.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Albin Grewe skulle typ kunna lira några byten i A-laget redan nu...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Albin Grewe skulle typ kunna lira några byten i A-laget redan nu...
Så sinnessjukt bra! Han är typ allt framåt i finalen för nord.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bäste back i turneringen: Tobias Björnfot
Bäste forward i turneringen: Albin Grewe
MVP i turneringen: Oscar Bjerselius

8)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:Bäste back i turneringen: Tobias Björnfot

8)
Hoppas att alla väljer DIF som hg också. Lär lockas med allt möjligt från landsortsklubbarna.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:
Jim Morrison skrev:Bäste back i turneringen: Tobias Björnfot

8)
Hoppas att alla väljer DIF som hg också. Lär lockas med allt möjligt från landsortsklubbarna.

Björnfot verkar stanna åtminstone om man läser texten.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev:Albin Grewe skulle typ kunna lira några byten i A-laget redan nu...
Ja ser ruggigt lovande ut men det är jäkligt vanskligt att säga något om spelare tidigare än i J20. Det är en helt annan nivå på tv-pucken jämfört med vad som krävs på högre nivå. Men ja jag är imponerad.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Oscar wallden höll nollan och motade 50 skott nere i ängelholm idag. Imponerande oavsett nivå.
Född till sportchef.
Praetori

Inlägg av Praetori »

android skrev:Oscar wallden höll nollan och motade 50 skott nere i ängelholm idag. Imponerande oavsett nivå.
Finfint. Om jag minns rätt så var han ju med upp till Gävle i helgen som backup till Adam. Frågan är när debuten kommer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
android skrev:Oscar wallden höll nollan och motade 50 skott nere i ängelholm idag. Imponerande oavsett nivå.
Finfint. Om jag minns rätt så var han ju med upp till Gävle i helgen som backup till Adam. Frågan är när debuten kommer.
Debuten i A-laget? Lär väl dröja lite? Han har inte ens gjort debut i j-20 än och var med upp till Gävle för att j20-killarna var otillgängliga. Men han verkar göra det riktigt bra i j18 iaf!
Skriv svar