Heaty skrev:Jag hänger inte riktigt med? Är det Jesper (evenemangsansvarig?) som har uttryckt att han tycker att det finns problem på läktaren och att han vill få bukt med dessa? Eller är det någon som har mailat Jesper och klagat? Är det en privatperson som klagar så är denne antingen på fel sektion eller så får h*n gå och titta på någon mindre känslosam sport, dock så får ju h*n så klart uttrycka sin åsikt och tycka att det är ett problem.
Men om Jesper tycker det är ett problem så är det för jävligt och han borde välja sina ord väldigt noga för att inte förarga det enda som har varit någon som helst standard på här i inledningen.
Jag sparar all negativ och positiv "energi" och släpper ut det på hovet. Allt mitt hat mot idioten i tunnelbanan och allting jag känner släpper jag lös med familjen på Hovet. Ingen jävel kan komma och säga att jag inte får uttrycka mig på det sätt jag vill där.
Men som sagt, jag är lite trög och förstår inte riktigt vems åsikten gällande svordomar är.
Man fick ett medlems mail av Jesper idag då skrev han detta.
"Men…
I besvikelsens ögonblick så reagerar några av oss tyvärr något olämpligt. Jag har fått flera mail från personer som har haft barn med sig och inte tänker komma igen bara för att vår egen publik har betett sig så illa att barnen har blivit rädda. Grövre svordomar, könsord och hot passar inte in i vår Djurgårdsanda. Det kan våra grannklubbar hålla på med.
Jag har bifogat ett mail som jag fått om upplevelserna och känslorna efter förra matchen. Bra frågeställning.
Jag tycker heller inte att vi ska bjuda våra motståndare eller motståndarfans på att vi buar ut vårt egna lag. Det ger ju bara motståndarna energi. Sen inser självklart även jag att man på något sätt vill uttrycka sitt missnöje. Det är en svår balansgång av vad som hjälper och vad som hämmar laget."
Sen var det även bifogat ett mail han hade fått från någon som var upprörd över svordomar och hans väninnor inte vill gå om det gapas på matcherna, såsom "challe berglunds Järnkaminer och Sjung för gamla Djurg´år´n
Helt ärligt, ett bifogat brev som inte ens är signerat från någon kan jag inte ta seriöst. Förstår inte varför Jesper skulle skicka ut det där, skulle det vara nåt som skaparen av mailet skulle vilja skulle ju han/hon få stå bakom det också?
Har också reagerat på detta Gnällbältesmejl. Nu tar jag inte åt mig av kritiken då jag i ren självbevarelsedrift har lovat att göra min egen version av apatiskt barn fram tills dess det visar sig att DIF missar Kvalserien. Så några könsord, avancerade svordomar eller hot har jag inte delgivit min omgivning och brukar för den delen inte göra heller (det löftet kommer dock omvärderas i händelse av Kvalseriemiss. Ja, förutom hot förstås vilket är något jag aldrig håller på med). Har dock oändligt mycket större problem med den "politiska" bakgrund som gör att någon tycker ett sånt här email är en bra ide för det är det definitivt inte. Trodde jag skulle slippa denna tröttsamma debatt om "hat" dit och "hat" dit när man går på hockeymatch men där hade jag tydligen fel. När SM i kränkthet avgörs vareviga dag så är deltagarantalet mycket lågt men deras röster ofantligt gälla. Denna brevskrivande Djurgårdssupporter som blivit så kränkt och finner detta "hat" överallt i sin omgivning ska definitivt ha sin grundlagsstödda rätt att uttrycka sitt missnöje, men att på något sätt sätta normen för uppförande efter dessa personers önskemål är meningslöst då de kommer finna oförätter överallt. "Det är liksom hockeymatch: känsloutlopp, adrenalin, frustration, glädje, sorg och allt det där. Snälla slappna av!"
Vidare så har jag inte alls märkt av någon hotfull stämning eller speciellt otrevliga kommentarer från folk runtomkring. Ej heller någon utbredd fylla eller annat ordningsstörande. Efter åratal med säsongskort kan jag säga att DIF-supportrar är bland de mest sympatiska och trevliga medmänniskor man kan beblanda sig med. Har någon annan av Er ärade forumvänner märkt av dessa saker som nämns i emailet eller har DIF helt sonika inte bara snuttefierats på isen utan även utanför densamma?
Även fast jag personligen redan tycker stämningen är mycket fin på A11 så kan jag säga att med en liten uppryckning på isen så kan man nog förvänta sig en exponentiell uppryckning på läktaren. Kanske redan nu på onsdag.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Lidingö DIF skrev:Har också reagerat på detta Gnällbältesmejl. Nu tar jag inte åt mig av kritiken då jag i ren självbevarelsedrift har lovat att göra min egen version av apatiskt barn fram tills dess det visar sig att DIF missar Kvalserien. Så några könsord, avancerade svordomar eller hot har jag inte delgivit min omgivning och brukar för den delen inte göra heller (det löftet kommer dock omvärderas i händelse av Kvalseriemiss. Ja, förutom hot förstås vilket är något jag aldrig håller på med). Har dock oändligt mycket större problem med den "politiska" bakgrund som gör att någon tycker ett sånt här email är en bra ide för det är det definitivt inte. Trodde jag skulle slippa denna tröttsamma debatt om "hat" dit och "hat" dit när man går på hockeymatch men där hade jag tydligen fel. När SM i kränkthet avgörs vareviga dag så är deltagarantalet mycket lågt men deras röster ofantligt gälla. Denna brevskrivande Djurgårdssupporter som blivit så kränkt och finner detta "hat" överallt i sin omgivning ska definitivt ha sin grundlagsstödda rätt att uttrycka sitt missnöje, men att på något sätt sätta normen för uppförande efter dessa personers önskemål är meningslöst då de kommer finna oförätter överallt. "Det är liksom hockeymatch: känsloutlopp, adrenalin, frustration, glädje, sorg och allt det där. Snälla slappna av!"
Vidare så har jag inte alls märkt av någon hotfull stämning eller speciellt otrevliga kommentarer från folk runtomkring. Ej heller någon utbredd fylla eller annat ordningsstörande. Efter åratal med säsongskort kan jag säga att DIF-supportrar är bland de mest sympatiska och trevliga medmänniskor man kan beblanda sig med. Har någon annan av Er ärade forumvänner märkt av dessa saker som nämns i emailet eller har DIF helt sonika inte bara snuttefierats på isen utan även utanför densamma?
Även fast jag personligen redan tycker stämningen är mycket fin på A11 så kan jag säga att med en liten uppryckning på isen så kan man nog förvänta sig en exponentiell uppryckning på läktaren. Kanske redan nu på onsdag.
Jag blev också väldigt förvånad över mailet. Har inte märkt av någonting av det som nämns. Befinner mig på Aktiv Sittplats under matcherna. Väldigt tråkigt och eftersom jag aldrig fått ett sådant mail från föreningen tidigare måste de se väldigt allvarligt på saken.
Prioritera på att få tillbaks Fabriken och de som inte längre går på hockey efter alla skandaler som har varit istället för att lägga energin på en nisses/gummas mejl om hur illa berörd personen är under besöken på DIF hockeys matcher.
Det händer ibland att jag hör något könsord osv men ytterst sällan, om det inte kommer från klacken dvs. Och om det är det personen vill, att tysta klacken, ja då ser jag hellre att den personen som skrev sitt mail blir ignorerad av DIF hockey.
Om man inte klarar av att höra det som beskrivs i mejlet skall man stanna hemma, för nog hör man något dumt ord när man är ute och traskar på stan osv, köp öronproppar till ungen, åk taxi(utan radio) och hemskola ungen. Eller ta ett snack med ungen, låter ju sjukt att ungen sitter och gråter under matcher för att den hör en svordom, könsord eller vad det nu må vara.
Tror fan hela mejlet är ett enda påhitt från någon ensam stackare. Kan fan inte vara på riktigt.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Det som är mest frapperande är ju fortfarande att Jesper väljer att ens ta upp det. Måste ju tyda på att de själva anser att publiken inte gör ett fullgott jobb och sköter sig enligt de ramar man satt upp.
Djurgården Hockey mot en ny storhetstid, med 40 man i klacken i 1500 totalt på läktarna. Snart på en uterink. Nära dig.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-10-09 21:05:03, redigerad totalt 1 gånger.
-daniel- skrev:Det som är det mest frapperande är ju fortfarande att Jesper väljer att ens ta upp det. Måste ju tyda på att de själva anser att publiken inte gör ett fullgott jobb och sköter sig enligt de ramar man satt upp.
Djurgården Hockey mot en ny storhetstid, med 40 man i klacken i 1500 totalt på läktarna. Snart på en uterink. Nära dig.
Japp just det här jag tänkte på också. Hur tror han egentligen att detta mail ska tolkas? Känns inte bra detta.
DIF hockey borde snarare kyssa fötterna på alla som faktiskt betalar för att se på den här skiten. De är fan inte värda hälften av den publiken de har sett till hur dåligt de marknadsför och sköter relationen med fansen. Samt den sportsliga prestationen givetvis.
Det är ju just det som är grejen...att man ens har mage att uttrycka någon slags kritik mot publiken får mig faktiskt att undra vart den här pajasföreningen är på väg. Skandalöst.
Är det inte dags att göra en lista med sånger som skall fasas ut från Hovet?
-Den som inte hoppar (Den bara måste bort, NU.) DRA INTE IGÅNG DEN I MORGON.
Sen har jag stora problem med "olé olé ola" eftersom bara 30 man hoppar. Spara den till större matcher. "Challe Berglunds Järnkaminer" måste användas mycket varsamt. "Sittplats ställ er upp" får bara dras igång om det är rejält tryck på isen.
pulverapa skrev:Är det inte dags att göra en lista med sånger som skall fasas ut från Hovet?
-Den som inte hoppar (Den bara måste bort, NU.) DRA INTE IGÅNG DEN I MORGON.
Sen har jag stora problem med "olé olé ola" eftersom bara 30 man hoppar. Spara den till större matcher. "Challe Berglunds Järnkaminer" måste användas mycket varsamt. "Sittplats ställ er upp" får bara dras igång om det är rejält tryck på isen.
Hm, blir ju helt tyst på hovet om du tar bort dom men jag håller med. Tar dock tid att etablera nya ramsor men vem vet?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
pulverapa skrev:Finns många gamla sköna låtar man kan sjunga. T.ex. "Ni kan inte rubba oss". Gå in på JK:s hemsida så finns det massor att ta av.
Finns bara EN sång som funkar nu, "pulverapa" och det är Kom igen Djurgår´n! "Brukar sjungas när DIF spelar i motvind. Exempelvis när motståndarna gjort mål eller när det bara går allmänt trögt för laget."