Edin skrev:Det här var utan tvekan det mest mentala jag någonsin upplevt på en Djurgårdsmatch. Klacken må ha varit lika bra i fjol, men sittplats var så ofattbart bra idag att det knappt går att sätta ord på.
Hela jävla Globen förutom en liten klick renskötare gick fullständigt bananas.
Tack Djurgårdsfamiljen för en helt oförglömlig afton.
Kunde inte skrivit det bättre själv! Oförglömlig upplevelse när hela jävla Globen hoppar! Och utanför Globen - en samlad Djurgårdsfamilj sjunger ut sin kärlek till laget på väg till bilar, t-bana, bussar och tvärbana. Mäktigt!
Tänk vilken stor familj vi är! Tänk vad vi kan åstadkomma tillsammans! Jag tänker: tänk om alla dessa 13300 (några "renskötare" får borträknas) skulle vara medlemmar, tänk om alla dessa 13300 skulle skänka en slant till Fabriken varje månad, om så bara en liten guld-tia, tänk om alla dessa 13300 skulle ses i Globen imorgon och se matchen på storbilds-TV tillsammans. Och tänk, tänk, om spelarna skulle utföra bragden och greja detta imorgon - då samlas vi igen, Djurgårdsfamiljen, och Globen kan fortsätta sin rullning längsmed Nynäsvägen, bort från den förhatliga Stockholmsarenan, där våra fotbollskrigare inte vill sätta sin fot
Tack, världens bästa sittplats, tack Blue Brigade och AS och tack till mina medsystrar och medbröder i klacken. Vi var hesa efter 4 minuter i första, men sjöng ut vår kärlek till skölden och dessa hockeykrigare. Tack, detta glömmer jag aldrig!
Kom igen nu, dags att bli historiska!