Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Jerka skrev:Uffe Bodin ?@UffeBodin 11 min
Alexander Wennberg är på plats i Columbus. Jag gissar att han har skrivit på ett NHL-kontrakt innan han kommer hem. #twittpuck #NHLse

Antar att detta innebär lite skrammel i kassan för oss.
Det har jag tänkt på en stund. Är det vi som får pengarna för att han draftades när han spelade hos oss? Hur mycket pengar gäller det?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om vi kan få hårt arbetandes forwards som Lundberg att signa för oss till en billig peng och detta sin tur gör att vi kan signa på oss riktigt bra centrar, backar och målvakt ser jag inget fel med den planen.

Det sämsta vi kan göra är att kasta bort stora summor pengar på flashiga forwardsnamn när det räcker med spelare villiga att göra ett stenhårt jobb i de positionerna.

Detta upplägg förutsätter dock att de centrar som plockas in är riktigt jävla bra så också de backar som signar på för klubben.

Ser ju betydligt mer positivt på en signing av Lundberg jämfört med Deilert eller för den delen Alvarez.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag ser faktiskt INGEN som helst fördel med att ha kvar Emil. Visst man kan behålla och låna ut men hur många ska vi ha under kontrakt egentligen?

Planen för nästkommande säsong är alltså att komma så långt ifrån strecket som möjligt. :wink:
Senast redigerad av ciirree den 2014-04-23 17:13:56, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan ha fel här, men jag tror att NHL-pengarna fördelas till de klubbar där spelarna spelat de senaste tre säsongerna. Detta skulle föra med sig att vi får 2/3 av pengarna för Wennberg.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

De senaste fyra åren är det som styr vilken klubb som får hur mycket.

240 000 dollar betalas ut per spelare för de första tio spelarna som går över under ett år. MEN för varje spelare som lämnar utöver de här tio så blir 325 000 dollar per spelare. Det innebär dock inte att de som släppte de tio första spelarna får mindre poäng. Utan det här summeras efter en period. Mao har 20 spelare släppts totalt till NHL så betalas det ut 240 000 per spelare för de första tio, alltså 2,4 miljoner totalt som läggs i potten. Till den summan tillkommer 325 000 för varje spelare utöver de första tio, alltså 3,25 miljoner dollar som läggs i potten.

När då säsongen/året summeras så finns 5,65 miljoner dollar i potten som då blir 282 500 dollar per spelare (5 650 000 / 20 spelare).

Vi i Wennbergs fall då om han spelat med oss tre säsonger ger oss rätt till 3/4 av summan på honom. Alltså 211 875 dollar.

Var det tydligt? Jag kanske snurra till det lite :-)
Staten

Inlägg av Staten »

Trevliga extrapengar där.
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jerka »

John Terry skrev:De senaste fyra åren är det som styr vilken klubb som får hur mycket.

240 000 dollar betalas ut per spelare för de första tio spelarna som går över under ett år. MEN för varje spelare som lämnar utöver de här tio så blir 325 000 dollar per spelare. Det innebär dock inte att de som släppte de tio första spelarna får mindre poäng. Utan det här summeras efter en period. Mao har 20 spelare släppts totalt till NHL så betalas det ut 240 000 per spelare för de första tio, alltså 2,4 miljoner totalt som läggs i potten. Till den summan tillkommer 325 000 för varje spelare utöver de första tio, alltså 3,25 miljoner dollar som läggs i potten.

När då säsongen/året summeras så finns 5,65 miljoner dollar i potten som då blir 282 500 dollar per spelare (5 650 000 / 20 spelare).

Vi i Wennbergs fall då om han spelat med oss tre säsonger ger oss rätt till 3/4 av summan på honom. Alltså 211 875 dollar.

Grymt bra information! Jag visste inte att de hade ändrat på så sätt. Är det någon som vet hur många som skrivit kontrakt hittills i år?
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Exakt det här jag menade med mitt förra inlägg (s 141) Andra värvar smartare känns det som och tänker noga innan de förhandlar om nya kontrakt. Hade vi legat kvar i Allsvenskan skulle jag inte klagat men nu är vi för fan i SHL eller är vi kvar i Allsvenskan? man börjar ju undra! Och ska vi bygga laget med spelar som knappt känt på högsta serien slutar det väl mot att vi hamnar i botten.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

John Terry skrev:De senaste fyra åren är det som styr vilken klubb som får hur mycket.

Grym info!
har du rätt i summan så blir det trevliga extrapengar!!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Skönt att det bara blev ett år för Wennberg i Frölunda. Hoppas Åberg försvinner över till NHL också.
Båda två får gärna snitta 1p/match i AHL utan att få chansen i NHL så kan de komma hem till DIF sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Enbom skrev:Skönt att det bara blev ett år för Wennberg i Frölunda. Hoppas Åberg försvinner över till NHL också.
Båda två får gärna snitta 1p/match i AHL utan att få chansen i NHL så kan de komma hem till DIF sen.
Är övertygad (nästintill) om att Wennberg kommer att lyckas. Åberg däremot. Kanske som en ny Bengan i sådana fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Räcker med att de skriver kontrakt så får man pengarna. Sen kan de misslyckas hur mycket de vill.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Undrar hur hög klass Calle Ridderwall håller? Känns ju som en klart möjlig värvning.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag har bara sett 3-4 matcher med Calle Ridderwall, men... 35-40p skulle han nog sätta dit om han har relativt bra kedjekamrater. Han har inte direkt fått ordentligt med istid i KHL.
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Enligt en ssk:are som jag känner man är ju tälje bo så ska vi och tälje vara på jakt efter Daniel Grillfors.
Låst