Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

-daniel- skrev:Du har väl vissa poänger, men se på Leksand. Kom inte och säg att ingen bryr sig, de inte har spelare som spelar under press, eller unga spelare.

Allt handlar om att få ihop en grupp spelare som jobbar till 100% för varandra, där samtliga lagdelar fungerar. Får vi en bättre start på nästa säsong och slipper "spela-med-kniven-mot-strupen" i 30 omgångar så har vi också naturligtvis chansen.

Men vi måste få bort den här loserstämpeln som börjat smyga sig in i Djurgården Hockey. Vet inte vad det beror på men vi har inte många spelare som höjer sig när det verkligen gäller.
Ledarfråga tror jag. Skaffa en ledarstab som ger spelarna mod att spela i stället för att varenda djävla gång säga "för många misstag" och "vi gör inte vad vi kommit överens om" eller motsvarande. Och som har en taktik för defensiven som fungerar, så att det finns en grundtrygghet.
Användarvisningsbild

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

fidyekcoh skrev:
#87 skrev:?@dustinjohner 11m
Not sure what the hold up is....

Handlar det om att han inte är "confirmed" månne?

Vore ju fantastiskt om DIF och Challe lyckas sjabbla till det hela med Dustin nu.
Börjar ana att man sitter i skiten med Timmy och Lidström. Så har man inte råd med johner.
Skulle det vara därför så ger jag på riktigt upp.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Det är fel, Staffan Kronwall var klar, men man valde att lägga pengarna på Timmy och Lidström istället då man kände att det var för svårt att hitta en billig back/juniorback och man behövde två backar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

fidyekcoh skrev:
#87 skrev:?@dustinjohner 11m
Not sure what the hold up is....

Handlar det om att han inte är "confirmed" månne?

Vore ju fantastiskt om DIF och Challe lyckas sjabbla till det hela med Dustin nu.
Börjar ana att man sitter i skiten med Timmy och Lidström. Så har man inte råd med johner.
Så kan det ju inte vara. Truppen är ju inte ens halvfull.
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Magnutz »

Johner måste tas tillvara. Punkt. Noll % sjabbel här, tack.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Personligen tror jag att vi måste sluta tramsa med ettårskontrakt. Fick känslan av årets trupp att man satsade på ettårskontrakt för att kunna byta ut spelare när vi gått upp. Det kommer aldrig funka. Vi måste bygga långsiktigt och ha en trupp som verkligen vill ta klivet. Lovande junisar ska bindas upp utan möjlighet att lämna för elitserien. Håller de inte måttet får de lånas ut.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

John Terry skrev:Det är fel, Staffan Kronwall var klar, men man valde att lägga pengarna på Timmy och Lidström istället då man kände att det var för svårt att hitta en billig back/juniorback och man behövde två backar.
På allvar?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fricke skrev:
John Terry skrev:Det är fel, Staffan Kronwall var klar, men man valde att lägga pengarna på Timmy och Lidström istället då man kände att det var för svårt att hitta en billig back/juniorback och man behövde två backar.
På allvar?
Givetvis inte.
Expert.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Så här dagen efter så mår man fortfarande dåligt över faktumet att vi, av någon outgrundlig anledning, förlängde kontraktet med Timmy Pettersson, 36. Som förmodligen var den mest underpresterande spelaren (i alla fall sett till lönen) i hela HockeyAllsvenskan förra säsongen, och där vem som helst med någorlunda förståelse för sporten kan se att han är SLUT som hockeyspelare. Finito.

Utom möjligtvis geniet Charles "Challe" Berglund, som tydligen inte har stake nog i sin sportchefsroll att våga ta obekväma beslut, utan ständigt verkar gå runt på kansliet och klappa gamla "djurgårdsprofiler" på stjärten. Det håller inte i ett lag som snarast möjligt vill tillbaka till ishockeyns finrum. Nostalgi har, mig veterligen, aldrig varit receptet för framgång i den här branschen.

Sällan eller ALDRIG har väl hoppet om att gå upp till elitserien nästa säsong grusats redan i ett sådant här tidigt skede. Och vi är inte ens inne i april...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Caveman skrev:
Jag skiter i vad "Andy" (jag vill inte höra ett ord till om " Otto-pengarna") och alla andra tror att dom bidrar med, nu räcker det DIF. Det kan inte vara upp till supportrana varenda jävla gång.
Alla andra lag hade vart lyriska om dom haft den publiken som ni i DIF har, men för Er verkar det bli en press.... Ni ska kanske INTE klä Er i DIF-dressen?
1. Jag tror inte - jag vet vad vi bidrar med. Kanske inte särskilt mycket, men den här sässongen bidrog vi med lagets i särklass bäste spelare Ottosson. Det kanske inte är mycket - men det är i alla fall något.

2. Till skillnad från dig så tror jag inte at det är "någon annan" som är DIF utan att det är "vi" suportrar och medlemmar som är DIF och att det med det följer ett visst ansvar.

3. DIF har världens bästa publik på läktarn - jag har själv varit en del av den sedan 1981 då jag började gå på Hovet.

Jag önskar, och försöker arbeta aktivt, för att vi också tar med oss den kvaliten till sidan av isen också. Lets face it - lika underbara som vi är på läktaren - lika kassa är vi vid sidan. När andra bondegäng kan samla in miljoner och värva "publikens liare" år efter år lyckas vi som bäst kräva bojkott av vårt eget lags matcher, skrika att styrelsen ska avgå men samtidigt skita i att gå på årsmötet samt sitta och gnälla på diverse forum på nätet och klaga över att andra faktiskt gör något (hur mycket skit har inte folk som faktiskt bidrar - BRB, DIF-dokumenrtären, Rädda Otto och Blue Brigade mfl av)

Nu kliver vi av våra höga hästar, slutar gnälla och inser att det är vi som är DIF - inte någon annan.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Rix

Inlägg av Rix »

Källa på det?

Har otroligt svårt att se Staffan Kronwall komma till DIF i AS.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
Källa på det?

Men han skämtade bara...
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Rix skrev:
Källa på det?

Nej nej, det är såklart inte sant mitt påstående ovan. Det var ett "skämt" då det börjar bli lite fånigt med en massa påståenden som dyker upp här och där. Kan inte folk ta det lite lugnt än att koka ihop saker som att Johner är avskriven för att man förlängt med Timmy och Lidström. Där det inte ens är säkert om man förlängt ens med dom båda eftersom ingen information finns om vad dom skrev för kontrakt från första början.
Rix

Inlägg av Rix »

John Terry skrev:
Rix skrev:
Källa på det?

Nej nej, det är såklart inte sant mitt påstående ovan. Det var ett "skämt" då det börjar bli lite fånigt med en massa påståenden som dyker upp här och där. Kan inte folk ta det lite lugnt än att koka ihop saker som att Johner är avskriven för att man förlängt med Timmy och Lidström. Där det inte ens är säkert om man förlängt ens med dom båda eftersom ingen information finns om vad dom skrev för kontrakt från första början.
Jaha, ja ni vet vad man säger ironi funkar inte på nätet ;)
baate

Inlägg av baate »

Peter Andersson slutar som tränare för Örebro (vet inte om han är klar någon annanstans) men en sån tjurskallig lirare vore super att leda nya DIF, eller?

http://www.dn.se/sport/ishockey/orebros ... m-slutspel
Låst