Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Therocket1 »

Magnutz skrev:Om vi har bra defensiva backar och ett anfallsspel som funkar så funkar Kyle. Däremot funkar han inte om han tvingas vara i egen zon mer än absolut nödvändigt.

Killen kan varken ta position eller man/man. Det han gjorde under hela säsongen var att ställa sig på halvdistans. Mellan "sin gubbe" och den yta han borde ha varit på. Det resulterade ju hela tiden i att han inte fick ett skit uträttat och att hans gubbe gjorde mål. Ibland gav han sig iväg på äventyr bakom eget mål. Där förlorade han ju 9 av 10 situationer. Nej. Kyle är INGET för Hockey-Allsvenskan. Vi kan ju inte chansa på att vi får ihop ett briljant anfall?

Jag gillar Kyle, har träffat honom och snackat med honom, men nu tror jag det är dags att han gör något annat.
Jag köper det argumentet också, det är därför jag vill se honom i en offensivare roll nästa säsong. Killen är inget geni när det kommer till defensivt spel men att hela laget spelade dåligt har inte direkt underlättat för Kyle. Som sagt, i ett offensivt lag som jag hoppas Djurgården blir nästa säsong så har han i min bok en plats. Man får inte heller glömma att de flesta lagen i Allsvenskan inte alls är lika konstruktiva (Varken offensivt eller defensivt) som lagen i Elitserien och detta är något som jag tycker talar till fördel för Kyle.

Är det så att det finns ett bättre alternativ på väg in så ska han naturligtvis prioriteras, inget snack om saken. Men är det så att marknaden är tom på spelskickliga backar så bör Kyle få stanna kvar, han kommer bli guld värd.
Bild
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mash skrev:Grejen med Kyle är att han verkligen försökte att höja sin nivå, jag anser att han lyckades. Det var inte mycket men han höjde sig ett par snäpp. För mig visar det vilja och att han bryr sig, det är såna spelare som jag vill ha kvar.
Spelare som Claesson som går med ett leende på läpparna oavsett vad som hänt på isen stör jag mig extremt mycket på. Mer än halva laget behöver rensas, speciellt efter denna säsong.
Håller med om att Kyle steg i graderna på slutet. Känslan är ändå som redogjorts. Skulle han va kvar hoppas jag han verkligen ger järnet, men jag tror inte han vill det själv.

Håller med om Claesson. Har sjukt svårt för personer som flinar när de borde ge fan i det. Fingertoppskänsla är viktigt i elitsammanhang. Ligger man risigt till biter man ihop och ger järnet. kroppsspråk ÄR skitviktigt. Om du rycker på axlarna och flinar är det precis värdelöst i en stridssituation.

Var ställde jag valiumet..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fast Kyle är ändå klasser bättre än Macnevin och han klarade ju sig ganska hyfsat i AS. Ett alternativ till Kyle är annars Victor Bartley, om han är beredd att ta ett år till i den näst högsta serien. Om Bremberg kan tänka sig att komma tillbaka skulle detta kunna vara ett intressant lag:

Bremberg - Center (dålig koll på vad som finns tillgängligt) - Åberg
Kempe - Fimpen - Tim E
Ölvestad - Ottosson - Brodin
Blomstrand - Weigel - Hank

Sedan skulle jag inte gråta om vi fick behålla Norman. Vidare känns det osäkert om vi kan förmå Kempe att stanna. Nilson har gjort sitt dock.

Tjärnqvist - Kyle/Bartley
Printz - Lennhammer
Holm - Gustafsson

Tycker dock att vi borde ta in mer nytt än detta. Både när det gäller backar och forwards. Vi behöver en rejäl rensning av truppen. Frågan är bara hur långt pengarna räcker.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Snälla ge oss en riktig förstacenter nästa år som snittar en poäng per match, borde inte vara en omöjlighet nu. Finns förmodligen massvis med spelare som kan klara av det.
Expert.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Av vad jag har hört (Detta är inget konkret) så kan Andreas Engqvist mycket väl kunna tänka sig ett år i Hockeyallsvenskan med Djurgården. Anledningen till detta ska vara att han vill kunna försäkra sig om att han får en ledande roll samtidigt som han även vill ha ett ettårskontrakt då han gärna vill tillbaka till NHL igen. Just det korta kontraktet ska tydligen avskräcka Elitserieklubbarna..

Som sagt, inget konkret utan något jag har hört från andra sidan Atlanten av folk som är insatta i marknaden därborta.
Bild
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

SirDIFalot skrev:Snälla ge oss en riktig förstacenter nästa år som snittar en poäng per match, borde inte vara en omöjlighet nu. Finns förmodligen massvis med spelare som kan klara av det.
Ja, detta måste helt klart vara prio ett för nästa säsongs lagbygge. Nämligen en riktigt bra center som kan leverera poäng vecka ut och vecka in. Det håller inte att ha Ottosson som någon slags inofficiell "förstacenter" längre, det är han helt enkelt inte kapabel till. Inte ens på HA-nivå...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-04-06 22:19:20, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Therocket1 skrev:Av vad jag har hört (Detta är inget konkret) så kan Andreas Engqvist mycket väl kunna tänka sig ett år i Hockeyallsvenskan med Djurgården. Anledningen till detta ska vara att han vill kunna försäkra sig om att han får en ledande roll samtidigt som han även vill ha ett ettårskontrakt då han gärna vill tillbaka till NHL igen. Just det korta kontraktet ska tydligen avskräcka Elitserieklubbarna..

Som sagt, inget konkret utan något jag har hört från andra sidan Atlanten av folk som är insatta i marknaden därborta.
Har tyvärr hört tvärtom... :/ (Att han inte kan tänka sig spel i Allsvenskan alltså)
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ante är ingenting annat än en fet bonus. Jag hoppas inte alls på honom, men det vore ju förstås väldigt roligt ifall han kom tillbaka till oss. Men utan förhoppningar blir jag inte besviken. Speciellt med Ante som jag tycker förtjänar så mycket mer än allsvenskan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror tyvärr inte heller på Engqvist tills nästa säsong, det vore liksom lite för bra för att vara sant...
Tror dessutom inte Hockeyallsvenskan är något vidare bra fönster mot NHL. Nä, jag gissar att Ante blir kvar där borta (endera i Montreal eller någon annan klubb) eller gör ett försök på KHL eller liknande.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:Mathias Tjärnqvist måste bort till vilket pris som helst. Jag donerar pengar till karln bara han försvinner...
Såg dagens match med en polare som är rbk-fan, hans dröm var att få tillbaka MT. Jag frågade om han sett honom i år, det hade han inte. Han levde helt klart på gamla meriter...vi kan ju hoppas att Rögles nya sportchef inte heller har så bra koll och vill ha honom tillbaka.

Jag tror fortfarande att Rögle kan vara ett starkt alternativ för Kempe, om man blandar in hans brorsa i leken så har dom ju uppenbarligen starka juniorlag också.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det är faktiskt ett större fönster än vad man tror. Ett färskt exempel är Victor Bartley (Som dock inte direkt har rosat marknaden därborta, även om han har gjort det helt okej i AHL).
Bild
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

http://eliteprospects.com/player.php?player=4246

Här har ni min absoluta drömvärvning till nästa säsong. Varenda jävla gång jag sett denna kille i aktion så har han imponerat oerhört på mig. En nästintill komplett spelare som nästan aldrig gör en dålig match, och dessutom med en grym karaktär. Påminner väldigt mycket om sina landsmän Peter Regin och Mikkel Bödker i spelstilen, och det säger ju sannerligen inte så lite...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Berra

Inlägg av Berra »

Datsyuk_13 skrev:http://eliteprospects.com/player.php?player=4246

Här har ni min absoluta drömvärvning till nästa säsong. Varenda jävla gång jag sett denna kille i aktion så har han imponerat oerhört på mig. En nästintill komplett spelare som nästan aldrig gör en dålig match, och dessutom med en grym karaktär. Påminner väldigt mycket om sina landsmän Peter Regin och Mikkel Bödker i spelstilen, och det säger ju sannerligen inte så lite...
Inget ont om dig Datjuk. Men det är en smärtsam sanning och påminnelse om vår nuvarande verklighet då Djurgårdsbröder ser en dussindansk som en drömvärvning.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Han har kontrakt över nästa säsong
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Berra skrev:

Inget ont om dig Datjuk. Men det är en smärtsam sanning och påminnelse om vår nuvarande verklighet då Djurgårdsbröder ser en dussindansk som en drömvärvning.
"Dussindansk"?! Det är en smärtsam sanning att du uppenbarligen inte verkar ha bättre koll än så. Skulle vi nu mot förmodan lyckas sajna denne Christensen, som ju varit en av de tveklöst bästa tvåvägscentrarna i ett av de absoluta topplagen i DEL de senaste säsongerna (en liga som jag för övrigt fortfarande anser vara grovt underskattad), ja, då skulle i alla fall jag jubla av lycka. Med allsvenska mått mätt är det en "drömvärvning". Det vågar jag faktiskt påstå.
- Niklas Wikegård
Låst