Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

Crashmash skrev:
Enbom skrev:Vad är denna Ahnelöv? En rejäl defensiv klippa? En tvåvägsback?
Lita inte på Eliteprospects.
HF är väl helt okej i sina analyser vad jag vet: http://www.hockeysfuture.com/prospects/jonas_ahnelov
Åfan, jag som trodde han var mer av en defensiv back än offensiv, men så låter det ju inte där. Med den poängskörden han haft så skulle man ju inte tro att han var ett särskilt stort offensivt hot. Är ju i alla fall lite orolig över hans skadehistorik, opererat båda axlarna. Men det tycks ju vara bra nu. Finns en snart ett år gammal artikel om Ahnelöv här: http://hockeysverige.se/article/9987690 ... t-javla-ar
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Värvar vi Ahnelöv så kommer jag att bli ruskigt besviken. Det ska in klass i defensiven, inte några spelare som inte ens presterar i AHL.
Skärping DIF!
Användarvisningsbild
JRJ_RBF

Inlägg av JRJ_RBF »

En lång och tung back i Ahnelöv, är det inte bättre att satsa på lite smidigare backar som hänger med?..Hoppas inte att det blir DIF för honom. Känns som att varken Kronwall eller Bom-Bom kommer att vara kvar, så om vi skulle få Ahnelöv så ersätter han kanske Kronwall, vilket måste vara en försvagning. Hoppas fortfarande på Daniel Tjärnqvist, men känns inte som att han spelar i DIF nästa säsong, men hoppas verkligen!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården

F<33
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

JRJ_RBF skrev:En lång och tung back i Ahnelöv, är det inte bättre att satsa på lite smidigare backar som hänger med?..Hoppas inte att det blir DIF för honom. Känns som att varken Kronwall eller Bom-Bom kommer att vara kvar, så om vi skulle få Ahnelöv så ersätter han kanske Kronwall, vilket måste vara en försvagning. Hoppas fortfarande på Daniel Tjärnqvist, men känns inte som att han spelar i DIF nästa säsong, men hoppas verkligen!
Hoppas verkligen inte på Daniel. Mer skadebenägen spelare får man leta efter. Finns ingen anledning att slösa mer resurser på Daniel nu. Vi behöver en annan back.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Går det något hett rykte om något nyförvärv ?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Värvar vi Ahnelöv så kommer jag att bli ruskigt besviken. Det ska in klass i defensiven, inte några spelare som inte ens presterar i AHL.
Skärping DIF!
Har du sett Ahnelöv under hans tre år i AHL? Har du inte det tycker jag inte du borde såga honom så hårt. Jag har inte sett honom där och vet därför inte vad jag ska tycker. Eller viktigast av alls. Om Ahnelöv är en back som skulle kosta 70-80k eller 250k, ingen aning. Är han Lassens ersättare är det väl ett rejält steg upp dock.
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Gjorde en snabb sammanställning om Tjärnas senaste sju säsonger av det jag hittade vid lite snabb research. Noterbart är att högra ljumsken operades våren -06 och då funderade man även på att gå in i vänstra då samma tendens visade sig lite där också. Vet inte om det blev av dock. Procenten är naturligtvis antalet matcher under grundserien.

2004-05 98% + slutspel
2005-06 73%
2006-07 45%
Orsak: Inflammerat pubisben (!) och bråck i magtrakten/ljumsken bland annat.
2007-08 32% + slutspel
Orsak: Vad jag minns, är ej säker, så ställde bråck-problemen även till det den här säsongen och han var nära att sluta men kom igen och avslutade säsongen med slutspel.
2008-09 45%
Orsak: Petad stor del av säsongen, kan haft någon skada också men hade framförallt svårt att platsa i Avalanche. Missade de 19 första matcherna pga. petning.
2009-10 96% + slutspel
2010-11 44% + slutspel
Orsak: Allvarlig hjärnskakning pga. tackling i rygg.
_____

Kronwall är 50/50 enligt det jag hört.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Pierre Johnsson lämnar troligtvis Luleå. Han vill närmare sin flickvän i Karlstad. FBK är tydligen inte intresserad så nu ryktas han vara nära Frölunda.
Pierre är precis den typ av back jag skulle vilja se i DIF. Tyvärr lär det aldrig hända då vi lägger pengarna på forwards. Men oj vilken förstärkning det skulle vara. Han skulle lätt bli vår bästa allroundback. Duktig skridskoåkare och passningsspelare. Hans närkampsspel är bland det bästa i hela Elitserien. Grymma och rejäla tacklingar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2820156.ab
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag har inte haft jarnkoll pa Silly sa jag maste fraga: ar Kronwall pa vag bort? Och isafall, var kan han tankas spela? I mina ogon ar han inte battre an en stabil elitserieback just nu och borde vara kvar i DIF. Tycker inte han har kvaliteter for t.ex. KHL eller NHL. Vad tycker ni?
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Instämmer med dig. Kronwall är för trög för KHL eller NHL.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller också med angående Kronwall, jag vet inte riktigt heller hur han tänker. Förstår naturligtvis att han vill ta chansen till större uppgifter om det finns men sanningen är att nivån han höll efter den inledande smekmånaden i ES inte var sådär bländande hög... Samtidigt är det nog så att det inte är omöjligt att något KHL-lag snappar upp honom. Namnet Kronwall klingar nog ljuvt i ryska hockeypampars öron.

Jag tror som någon nämnde tidigare det är ett 50/50 läge.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DIF på jakt efter Linus Videll, men det är väl ganska väntat eller?

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... gar-videll
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Jim Morrison skrev:DIF på jakt efter Linus Videll, men det är väl ganska väntat eller?

Djurgården som moderklubb och AIK spelare i ungdomsåren... bäst bud avgör om han nu väljer eliteserien ?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jim Morrison skrev:DIF på jakt efter Linus Videll, men det är väl ganska väntat eller?

Hoppas hoppas... Men Videll drar förmodligen österut.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Pierre Johnsson lämnar troligtvis Luleå. Han vill närmare sin flickvän i Karlstad. FBK är tydligen inte intresserad så nu ryktas han vara nära Frölunda.
Pierre är precis den typ av back jag skulle vilja se i DIF. Tyvärr lär det aldrig hända då vi lägger pengarna på forwards. Men oj vilken förstärkning det skulle vara. Han skulle lätt bli vår bästa allroundback. Duktig skridskoåkare och passningsspelare. Hans närkampsspel är bland det bästa i hela Elitserien. Grymma och rejäla tacklingar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2820156.ab
Yes, rätt backtyp men fel karaktär. När läkarna sa åt honom att han med all säkerhet hade hjärnskakning och skulle ta det lugnt struntade han i det och kollade tv samt lirade tv-spel eftersom han inte trodde det var så noga. Det hela resulterade i att han fick en allvarlig hjärnskakning istället som höll honom borta lång tid.

Nu det senaste så har han dragits med bråck i nacken, men spelade under försäsongen ändå. Resultatet? Endast 25 matcher den här säsongen, dock vet jag inte om han haft mer bekymmer än just det. Det jag vill komma fram till är att han verkar strunta i sin kropp, fel inställning när han inte lyssnar på någon annan. Har han den inställningen i övrigt också, och inte bara gällande skador?
Låst