Lite orolig för Fällis, killen fick en hjärnskakning förra året och har dragit på sig en i år lite väl ofta för att det skall kännas bra. Han testade ju för ett tag sedan i en match men har fått bakslag, jävligt illa! De andra får fan spela med lite småskavanker nu på sluttampen, tar alla dar i vecka en småskadad Samme framför Deilert som forward! Näää av me gipset flickor vi har hockeymatcher att spela!Rix skrev:Hoppas Henke klarade sig från hjärnskakning. Vi behöver få tillbaka lite forwards nu. Honken kanske är klar till torsdag.
Vore skönt att få tillbaka Fällström och Samuelsson också men känns som att vi får vänta ett tag till på dem två.
Skadetråden
Re: Skadetråden
- ALLTID DIF
Tänk vilket LAG vi skulle ha med samtliga tillbaks 

Håller med, nu fan får de köra sprutor resten av säsongen. Vi behöver forwards!DIFtorped skrev:Lite orolig för Fällis, killen fick en hjärnskakning förra året och har dragit på sig en i år lite väl ofta för att det skall kännas bra. Han testade ju för ett tag sedan i en match men har fått bakslag, jävligt illa! De andra får fan spela med lite småskavanker nu på sluttampen, tar alla dar i vecka en småskadad Samme framför Deilert som forward! Näää av me gipset flickor vi har hockeymatcher att spela!Rix skrev:Hoppas Henke klarade sig från hjärnskakning. Vi behöver få tillbaka lite forwards nu. Honken kanske är klar till torsdag.
Vore skönt att få tillbaka Fällström och Samuelsson också men känns som att vi får vänta ett tag till på dem två.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jobbigt med Fällis ja, han har varit överlägset bäst i laget tillsammans med Sörensen tycker jag. Härligt frejdig spelstil.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Håller med. Fällström var en stor anledning till att Sörensen hade sin "hot streak" runt årsskiftet. Saknas väldigt mycket.SkönaDjurgårn skrev:Jobbigt med Fällis ja, han har varit överlägset bäst i laget tillsammans med Sörensen tycker jag. Härligt frejdig spelstil.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
-
Också orolig för Fällström. Hört surr om att man inte räknar med honom mer i år.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det är ju ett sjukt prekärt läge vi befinner oss i sett till skadelistan. För att sammanfatta:
Sörensen: Sjuk. Dag till dag, kanske tillbaka på tisdag?
Hank: Axel / nyckelben rök förmodligen i lördags. Eller hjärnskakning? Borta ett tag gissar jag på.
Fällström: Hjärnskakning, förmodligen borta flera veckor till.
Marcus Nilson: Tillbaka om 3-4 veckor.
Samuelsson: Ljumskproblem, kan vara tillbaka till denna vecka eller veckan efter. Lär ändå inte hålla mer än någon match.
Fernholm: Hjärnskakning, förmodligen är karriären över.
Honken: Ryggproblem? Slut?
David Runqvist: Sjuk?
Heinerö: Sjuk?
Börjar snart bli lättare att skriva vilka spelare som är friska istället...
Hank: Axel / nyckelben rök förmodligen i lördags. Eller hjärnskakning? Borta ett tag gissar jag på.
Samuelsson: Ljumskproblem, kan vara tillbaka till denna vecka eller veckan efter. Lär ändå inte hålla mer än någon match.
Re: Sv: Skadetråden
kan nästan lova att hank hade spelat om han fått. Så han är nog tillbaka nästa match.-daniel- skrev:Det är ju ett sjukt prekärt läge vi befinner oss i sett till skadelistan. För att sammanfatta:
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Sören, Samuelsson, Honken och Hank kör på is idag i alla fall. Glädjande.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
Sören och Hank lirar troligen i morgon om man ska döma av rapporterna. Samuelsson och Holmqvist möjligen senare i veckan.
- ALLTID DIF
-
Hjälmen sprack för Hank. Någon som sett situationen i efterhand? fick för mig att det var en motståndarklubba med i leken när han flög in i målet, inte för det spelar så stor roll nu men intressant o veta.
Fällström känns nästan borta nu.
För övrigt tror jag att Lundberg är en bra förstärkning som kommer kunna leka bra ihop med Sören och ljung nästa säsong
Fällström känns nästan borta nu.
För övrigt tror jag att Lundberg är en bra förstärkning som kommer kunna leka bra ihop med Sören och ljung nästa säsong
Med tanke på Hanks orädda spelstil så är jag jäkligt imponerad av hans tillförlitlighet, så att säga. Tillbaks direkt efter den där riktigt rejäla smällen. En annan spelare som ser ganska "hållbar" ut är Saviano, han är ju så kompakt liksom.
Sörensen ser däremot ut att kunna gå sönder lite när som helst med sin fladdriga spelstil kombinerat med sin inte alltför tunga fysik, men håller ju ändå ihop rätt bra tack och lov.
Sörensen ser däremot ut att kunna gå sönder lite när som helst med sin fladdriga spelstil kombinerat med sin inte alltför tunga fysik, men håller ju ändå ihop rätt bra tack och lov.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Sörensen har faktiskt missat en del matcher per år om man tittar efter. Rädd att han spelar lite för vårdslöst för vad hans tunna kropp klarar av. Även om det är sjukt häftigt att se när han kastar sig in i dueller med backar med 25 kg mer på kroppen.
Expert.
- minalman
Hur fick Fällström egentligen sin hjärnskakning? Jag missade det helt då det hände.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)