Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Caveman »

Caveman skrev:" Tim Eriksson inte heller kommer att spela i Djurgården nästa säsong."

JAAAAAA,

Nu jävla kan vi gå vidare.
johanmelin

Inlägg av johanmelin »

Hopppas Honken,Fimpen och Ölvestad är kvar nästa år.

DIF måste ha kvar dessa spelare.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Hur fan kan man vara så svaga mentalt som DIF är år ut & år in, vad handlar det om, sitter det ett gäng från en sluten avdelning och styr DIF, det är fruktansvärt förnedrande att se ÖKH & lif gå upp i Elitserien, är det så att vi har en massa smygbajare i DIF, det verkar inte bättre, DIF har blivit en förlorar-klubb, en bajen-klubb....

Jag skiter i vad "Andy" (jag vill inte höra ett ord till om " Otto-pengarna") och alla andra tror att dom bidrar med, nu räcker det DIF. Det kan inte vara upp till supportrana varenda jävla gång.
Alla andra lag hade vart lyriska om dom haft den publiken som ni i DIF har, men för Er verkar det bli en press.... Ni ska kanske INTE klä Er i DIF-dressen?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Caveman skrev:Hur fan kan man vara så svaga mentalt som DIF är år ut & år in, vad handlar det om, sitter det ett gäng från en sluten avdelning och styr DIF, det är fruktansvärt förnedrande att se ÖKH & lif gå upp i Elitserien, är det så att vi har en massa smygbajare i DIF, det verkar inte bättre, DIF har blivit en förlorar-klubb, en bajen-klubb....

Jag skiter i vad "Andy" (jag vill inte höra ett ord till om " Otto-pengarna") och alla andra tror att dom bidrar med, nu räcker det DIF. Det kan inte vara upp till supportrana varenda jävla gång.
Alla andra lag hade vart lyriska om dom haft den publiken som ni i DIF har, men för Er verkar det bli en press.... Ni ska kanske INTE klä Er i DIF-dressen?
För att inte en käft bryr sig om Örebro, och Leksand har förlikat sig med att vara losers, ett urtvättat varumärke. DIF Hockey går upp först när ingen jävel bryr sig hur det går.

Det handlar om att spelarna bryr sig. De måste helt enkelt ge fan i vilket, precis som vi.
Jag är på god väg kan jag säga. Trött på detta irrationella tänkandet. "Vi kanske går upp... öhh" Nej. Käften.

Som någon sa, juniorsatsningen blir vår död för snorvalparna skiter blanka fan i DIF.

När som helst har Wennberg kissat på DIF ska ni se. Åbergs patetiska hejdå visar exakt hur mycket klubbkänsla en ung spelare har idag. Jävla parodi.
"Har lärt mig en hel del här" sa han. No shit, DIF Hockey födde upp dig till den spelare du är och du säger "En hel del", tillåt mig skratta. Lika ödmjuk som en tegelsten.

Började med Mika som curlade DIF som i sin tur snällt kysste Den Store Talangens fötter i vördnad. Nu rullar det på, fler tar efter, ingen jävel reagerar.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-03-29 07:22:41, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Öööh... va?

Fattade nada. Först så säger du att vi inte går upp förrens ingen bryr sig om hur det går för DIF. Sedan så påpekar du att Juniorsatsningen är våran död eftersom att det inte bryr sig ett skit om DIF?

Kanske bara jag som är övertrött. lol
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Godnoken skrev:Öööh... va?

Fattade nada. Först så säger du att vi inte går upp förrens ingen bryr sig om hur det går för DIF. Sedan så påpekar du att Juniorsatsningen är våran död eftersom att det inte bryr sig ett skit om DIF?

Kanske bara jag som är övertrött. lol
Nejdå, spelarna som kollektiv måste ju vilja vinna men inte bry sig om föreningen som sådan. Det och ett långsiktigt kollektiv är nyckeln.

Unga spelare spelar för sig själva och inte för kollektivet (oftast). Det glömde jag nämna.

Man kan heller inte bygga et framgångsrikt kollektiv över flera säsonger med lovande spelare som de mest tongivande av den orsaken, för att de drar efter en lyckad säsong.

Jag har insett att receptet att gå upp är noll press, medelålders spelare, rutten eller avtrubbad fanbase och medial likgiltighet. Plus fusk då i Leksands fall. Jag bara påpekar det, det är inget jag gillar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Du har väl vissa poänger, men se på Leksand. Kom inte och säg att ingen bryr sig, de inte har spelare som spelar under press, eller unga spelare.

Allt handlar om att få ihop en grupp spelare som jobbar till 100% för varandra, där samtliga lagdelar fungerar. Får vi en bättre start på nästa säsong och slipper "spela-med-kniven-mot-strupen" i 30 omgångar så har vi också naturligtvis chansen.

Men vi måste få bort den här loserstämpeln som börjat smyga sig in i Djurgården Hockey. Vet inte vad det beror på men vi har inte många spelare som höjer sig när det verkligen gäller.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det som inte är bra med detta är att vi redan verkar ha skapligt många backar under kontrakt och det ser inte direkt ut som att vi bygger om besättningen mot att bli mer defensivt starka eller stygga heller för den delen.

Ser ju snarast ut som att det ansluter än fler offensiva backar / spelskickliga backar vilket enligt mig är det sista vi behöver.

Timmy, Granath och Lidström var antagligen de tre backar som hade bäst pröjs för säsongen och de verkar bli kvar alla tre. Ingen av de tre levererade i närheten av vad jag förväntat mig. Granath hade jag iofs räknat med att han skulle bli kvar och det hade jag kunna köpa också då han har lite fysik i alla fall, men borde inte Sam ses som en naturlig ersättare för Lidström och borde inte den andra "PP-backen" rimligtvis vara Andersson?

Tyvärr såg Timmy bara trött ut förra säsongen och jag tvivlar på att han ser piggare ut till hösten.

Känns ju som att stora delar av vår backbudget redan bundits upp i spelare som inte levererar och som dessutom är för lika varandra i spelstil.

Det enda som saknas nu är att Holm och Arnesson försvinner vilka är de enda två backarna från föregående säsong som jag ville behålla.

Arnesson, Holm, Sam och Andersson hade varit en bra fyra att jobba utifrån.

De vi jobbar utifrån nu är ytterst nära ett recept för total katastrof.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:Det som inte är bra med detta är att vi redan verkar ha skapligt många backar under kontrakt och det ser inte direkt ut som att vi bygger om besättningen mot att bli mer defensivt starka eller stygga heller för den delen.

Ser ju snarast ut som att det ansluter än fler offensiva backar / spelskickliga backar vilket enligt mig är det sista vi behöver.

Timmy, Granath och Lidström var antagligen de tre backar som hade bäst pröjs för säsongen och de verkar bli kvar alla tre. Ingen av de tre levererade i närheten av vad jag förväntat mig. Granath hade jag iofs räknat med att han skulle bli kvar och det hade jag kunna köpa också då han har lite fysik i alla fall, men borde inte Sam ses som en naturlig ersättare för Lidström och borde inte den andra "PP-backen" rimligtvis vara Andersson?

Tyvärr såg Timmy bara trött ut förra säsongen och jag tvivlar på att han ser piggare ut till hösten.

Känns ju som att stora delar av vår backbudget redan bundits upp i spelare som inte levererar och som dessutom är för lika varandra i spelstil.

Det enda som saknas nu är att Holm och Arnesson försvinner vilka är de enda två backarna från föregående säsong som jag ville behålla.

Arnesson, Holm, Sam och Andersson hade varit en bra fyra att jobba utifrån.

De vi jobbar utifrån nu är ytterst nära ett recept för total katastrof.
Katastrof eller inte men vi kommer ha så gott som samma backbesättning som förra året. Dyrare men kanske aningen bättre Sam istället för Erik(klar förbättring!) och sen kan man väl säga att Nils blir istället för Kim L(också klar förbättring).

Det stora problemet är väl att vi kommer ha ungefär samma spelartyper och vi har inte fått loss några pengar från förmodade dyra kontrakt i tex Timmy och Lidström som skulle kunnat läggas på billiga habila defensiva backar. Duktiga defensiva backar är betydligt billigare än offensiva som Lidström eller fd khl-spelare som Timmy.
De pengarna skulle jag gärna lagt på forwards istället! Nu är jag rädd att det kommer bli riktigt budgetvärvningar till anfallet samtidigt som vi kommer ha samma problem i backlinjen som förra året!
Nä har svårt att förstå förlängningen med Timmy då det kostar så mycket mer än det smakar!
Staten

Inlägg av Staten »

Nästa år måste Pettersson och Lidström ta stort ansvar. Det får inte undgå dem och jag hoppas att de älskar uppgiften för annars kommer vi gå ner oss nästa år igen.

Att förlänga med Holm och Arnesson nu är fucking A och O.

Edit: Jag misstänker att Lidström kommer få en mer defensiv roll nästa säsong, nu när vi har Lofquist och Andersson som offensiva backar. Som defensiv back (vem ska inte vara defensiv som back?) så gör han ett bra och stabilt jobb.
baate

Inlägg av baate »

-daniel- skrev:Du har väl vissa poänger, men se på Leksand. Kom inte och säg att ingen bryr sig, de inte har spelare som spelar under press, eller unga spelare.

Allt handlar om att få ihop en grupp spelare som jobbar till 100% för varandra, där samtliga lagdelar fungerar. Får vi en bättre start på nästa säsong och slipper "spela-med-kniven-mot-strupen" i 30 omgångar så har vi också naturligtvis chansen.

Men vi måste få bort den här loserstämpeln som börjat smyga sig in i Djurgården Hockey. Vet inte vad det beror på men vi har inte många spelare som höjer sig när det verkligen gäller.
Har en tanke om det där med "sämst när det gäller" tittar man på de senaste säsongerna så har de spelare som skall vara tongivande och ledande i laget nu, varit med och tappat allt. Är de spelarna stukade drar de knappast med några andra spelare i en positiv våg när de hamnar i situationer de gått förlorande ur under en lägre tid.

Utflyttningen är också ett problem, pengar styr ju allt numera också idrotten. Får hela tiden känslan av att spelarna tjatar om fantastiska fans därför PR-folket inom DIF mediatränat dem till det, inte för att lagkänslan och känslan för föreningen (företaget?) är så speciell...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Så var det klart att nästa säsongs backsida kommer vara minst lika stabbig. Visserligen slipper vi Erik men jag räknade med att vi skulle plocka in en lite dyrare bärande back på Timmys plats. Gustafsson kan vem som helst ersätta. Nu ser det minst sagt oroväckande ut om det nu inte skulle visa sig att Nisse A får ett briljant genombrott nu efter knäskadan.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

?@dustinjohner 11m
Not sure what the hold up is....

Handlar det om att han inte är "confirmed" månne?

Vore ju fantastiskt om DIF och Challe lyckas sjabbla till det hela med Dustin nu.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förstår ingenting med Johner. Är det muntligt överenskommet, månne men att Challe väntar på klartecken med budgeten innan han vill ha signaturen på papper?
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

#87 skrev:?@dustinjohner 11m
Not sure what the hold up is....

Handlar det om att han inte är "confirmed" månne?

Vore ju fantastiskt om DIF och Challe lyckas sjabbla till det hela med Dustin nu.
Börjar ana att man sitter i skiten med Timmy och Lidström. Så har man inte råd med johner.
Låst