Nog för att man inte gillar MN men att skriva sådär hör inte hemma här på forumet kanske. Han är endå en spelare i vårat lag vare sig man stöttade värvningen eller inte.ALLTID DIF skrev:Vilken jävla stackars människa kan skriva något liknandeDifiale skrev:Inget mörker att MN skadade sig!
Men inte bra med samme och fällström!
Det är ju det bästa som kunde hända för både läktaren och lite för truppen enligt mig. Nu kan man börja lägga det här lite bakom sig.
DU borde hålla käften !!!!
Skadetråden
Re: Skadetråden
-
Njaa det blir lite överdrivet kan jag tycka, men intentionen i Forsbergs tackling borde rendera i minst 10 matchers avstängning. T.o.m. NHL hade gett ett hårdare straff.S. Skuggan skrev:Kanske borde avstängningen vara lika lång som den som skadas, svårt? Ja men då kanske vissa skulle tänka sig för.Göte skrev:Angående Fernholms skada så lider jag verkligen med han. Stor förlust i mina ögon.
Och att Forsberg "bara" fick några matchers avstängning är helt jävla sjukt.
Han borde varit avstängd resten av säsongen! Han är inte mycket värd i mina ögon.
Sen att man hackar på Mackan tycker jag inte är rätt, men man får ju tycka som man vill!
Glöm inte att vi är Lite Finare, lite Bättre.
-
Apropå Nilson så kan jag tyckas att han användes lite fel. Man borde ha kunnat spelat honom i första eller andra formationen. Annars kanske man hade kunnat lägga honom mellan Hank och Ahlén för att lägga Honken i första eller andra?
Framförallt så har vår tredjekedja varit genomusel hela säsongen så det är inte särskilt konstigt om en spelare underpresterar i den kedjan.
Framförallt så har vår tredjekedja varit genomusel hela säsongen så det är inte särskilt konstigt om en spelare underpresterar i den kedjan.
- Think if...
- Kontakt:
+1sm910 skrev:Nej, det sämsta som kan hända vår förening är om vi får för oss att en konsensuskultur är något positivt. Oenighet är både naturligt och sunt i en förening på över 5000 medlemmar. Det är därför vi har föreningsdemokrati, för att på ett konstruktivt sätt försöka hantera meningsskiljaktigheterna. Att sätta konsensus som imperativ minskar inte oenigheten - den kommer alltid finnas kring beslut - det sätter bara oenigheten under skäppan. Med obönhörlig följd att ett fåtal inflytelserika blir normbildande i en informell, outtalad och svårdiskuterad maktstruktur. Övriga massan som inte ansluter tappar på sikt engagemanget, blir likgiltiga eller faller ifrån. Vi har sett det i både "platta" politiska ytterlighetsorganisationer - främst på vänsterkanten - och i "platta" religiösa sekter när man i mer eller mindre välvilja tror sig kunna stärka den interna styrkan genom att sätta konsensus som imperativ. Det går aldrig väl.Jim Morrison skrev:Att folk ens kan argumentera emot att det här var det sämsta som kunde hända föreningen. Folk bråkar ju för fan varenda dag.SirDIFalot skrev:Efterskalven av MN-värvningen fortsätter ser jag.
Härligt.
Det nästa sämsta som kan hända vår förening, är att de goda och konstruktiva föreningsdemokratiska metoder som finns för att hantera meningsskiljaktigheter får stryka på foten till förmån för läktarmanifestationer, hätsk retorik, våldsanvändning och raljeranden.
Ordningsvakter kan hantera bråkstakar. Informella maktstrukturer till följd av en konsensuskultur, uppstånden av rädsla för att istället hantera oenighet öppet, kan inte hanteras av någon. Det kan bara leda till föreningslivets långsamma marsch mot sotdöden. Problemet är inte att styrelsens beslut skapat splittring, problemet är hur många av oss valt att hantera det. Och att vi överhuvudtaget räds splittringen i sig, i illusionen att den försvinner om vi döljer den under yttre konsensus. Alternativt blir så handlingsförlamande att vi aldrig tar beslut som vissa törhända inte önskar men som är nödvändiga att ta.
...känns kanske lite ynkligt men - hurusom, väldigt värdefull beskrivning!
Using Tapatalk
- ALLTID DIF
ciirree skrev:Nog för att man inte gillar MN men att skriva sådär hör inte hemma här på forumet kanske. Han är endå en spelare i vårat lag vare sig man stöttade värvningen eller inte.ALLTID DIF skrev:Vilken jävla stackars människa kan skriva något liknandeDifiale skrev:Inget mörker att MN skadade sig!
Men inte bra med samme och fällström!
Det är ju det bästa som kunde hända för både läktaren och lite för truppen enligt mig. Nu kan man börja lägga det här lite bakom sig.
DU borde hålla käften !!!!
Ja han gick in i situationen som ledde till skadan för DIF !!!
@TV4Sport: Positiva besked för Marcus Nilson. Korsbandet är helt, ledbanden är dock skadade och Nilson beräknas vara borta ca 6 veckor enl. DN.
Re: Sv: Skadetråden
resten av 14/15 då :/bastis7 skrev:@TV4Sport: Positiva besked för Marcus Nilson. Korsbandet är helt, ledbanden är dock skadade och Nilson beräknas vara borta ca 6 veckor enl. DN.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Är det exakt 6 veckor så är han väl tillbaka antingen till kval eller typ kvartsfinalsspelMorwin skrev:resten av 14/15 då :/bastis7 skrev:@TV4Sport: Positiva besked för Marcus Nilson. Korsbandet är helt, ledbanden är dock skadade och Nilson beräknas vara borta ca 6 veckor enl. DN.
- ALLTID DIF
Och där kan bli nyttig !!!!!!!!Kalliasson skrev:Är det exakt 6 veckor så är han väl tillbaka antingen till kval eller typ kvartsfinalsspelMorwin skrev:resten av 14/15 då :/bastis7 skrev:@TV4Sport: Positiva besked för Marcus Nilson. Korsbandet är helt, ledbanden är dock skadade och Nilson beräknas vara borta ca 6 veckor enl. DN.
Wennerholm skriver att Djurgårn är ett kvallag utan Samuelsson, och vi saknar någon som törs hålla i pucken lite extra, göra det lilla extra. När förväntas han komma tillbaka?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- ALLTID DIF
Jag oroar mej fan!!sunne skrev:Wennerholm skriver att Djurgårn är ett kvallag utan Samuelsson, och vi saknar någon som törs hålla i pucken lite extra, göra det lilla extra. När förväntas han komma tillbaka?
info om skadeproblemen hur när ? NÅGON ?
Fernholm - spelar klart för i år.ALLTID DIF skrev:Jag oroar mej fan!!sunne skrev:Wennerholm skriver att Djurgårn är ett kvallag utan Samuelsson, och vi saknar någon som törs hålla i pucken lite extra, göra det lilla extra. När förväntas han komma tillbaka?
Mackan Nilson - fyra, fem veckor
Fällström - cirka två veckor
Honken - minst veckan ut
Samuelsson - minst veckan ut
Deilert - oklart.
Nu får du lugna ner dig.
Född till sportchef.
- ALLTID DIF
Tack även om det inte är rolig läsning Så BRA med info i denna tråd !android skrev:Fernholm - spelar klart för i år.ALLTID DIF skrev:Jag oroar mej fan!!sunne skrev:Wennerholm skriver att Djurgårn är ett kvallag utan Samuelsson, och vi saknar någon som törs hålla i pucken lite extra, göra det lilla extra. När förväntas han komma tillbaka?
Mackan Nilson - fyra, fem veckor
Fällström - cirka två veckor
Honken - minst veckan ut
Samuelsson - minst veckan ut
Deilert - oklart.
Nu får du lugna ner dig.
- ALLTID DIF
Angelica Lundberg:
Djurgården-Färjestad (inför)
TJINGELING och välkomna till Hovet. Ska komma mig i ordning men vill redan nu säga...TUNGT, TUNGT AVBRÄCK för Djurgården. Målkungen och lagets bästa spelare såhär långt, Marcus Sörensen, missar matchen. SJUKDOM ligger bakom enligt uppgifter från pressansvariga i Djurgården.
Höjden av OTUR !!!!!
Och sen nu Hendrik !!!!!!
Djurgården-Färjestad (inför)
TJINGELING och välkomna till Hovet. Ska komma mig i ordning men vill redan nu säga...TUNGT, TUNGT AVBRÄCK för Djurgården. Målkungen och lagets bästa spelare såhär långt, Marcus Sörensen, missar matchen. SJUKDOM ligger bakom enligt uppgifter från pressansvariga i Djurgården.
Höjden av OTUR !!!!!
Och sen nu Hendrik !!!!!!
Hoppas Henke klarade sig från hjärnskakning. Vi behöver få tillbaka lite forwards nu. Honken kanske är klar till torsdag.
Vore skönt att få tillbaka Fällström och Samuelsson också men känns som att vi får vänta ett tag till på dem två.
Vore skönt att få tillbaka Fällström och Samuelsson också men känns som att vi får vänta ett tag till på dem två.