Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Tartarus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Varför hoppas alla på Ossi? Självklart vore det bra och roligt om han återvände, men jag tror inte att han ens är nära Djurgården... 

Kanske för att det är en trevlig önskedröm.....Låt oss göra det åtminstone 

Nu ryktas tydligen Pesonen till FBK ( på eliteprospects).
Även om det är doubtful, so vinner vi sällan en budgivning mot dem
Även om det är doubtful, so vinner vi sällan en budgivning mot dem

Dessutom var fbk intresserade av honom tidigare, då föll det väl på det ekonomiska bland annat men är han sugen på spel i Sverige så har vi inte en chans.
Pesonen får hellre gå till ryssland än färjestad! Om han inte hamnar hos oss iallafall.
Jag tänkte lite idag och så slog det mig att det bara är 6 dagar kvar till första isträningen. Och man tycker ju att styrelsen borde anstränga sig för att få in alla spelare till den.

Jag tänkte lite idag och så slog det mig att det bara är 6 dagar kvar till första isträningen. Och man tycker ju att styrelsen borde anstränga sig för att få in alla spelare till den.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... vningsplan
Det här är intressant för oss också för vi letar efter en poänggörare. Om Färjestad inte hittar någon så blir det nog väldans svårt för oss också.
Det här är intressant för oss också för vi letar efter en poänggörare. Om Färjestad inte hittar någon så blir det nog väldans svårt för oss också.
http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.16 ... -i-kroppen
"De Djurgårdsfans som vill se Anger stanna kan dock ha fått en livlina i form av Marcus Nilson. Duon ingick båda i den juniorkedja som var Blårändernas i särklass mest framgångsrika under 90-talet."
Kanske inte skulle vara så dumt att ha kvar anger iallafall???
"De Djurgårdsfans som vill se Anger stanna kan dock ha fått en livlina i form av Marcus Nilson. Duon ingick båda i den juniorkedja som var Blårändernas i särklass mest framgångsrika under 90-talet."
Kanske inte skulle vara så dumt att ha kvar anger iallafall???

http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.16 ... ckstjarnan
Skulle detta kunna vara något?
Hur pass bra är han defensivt? Bevisligen är han ju en mycket duktig offensiv back och kanske inte riktigt det vi behöver egentligen. Men behärskar han spelet i egen zon så är han ju v erkligen en kanonback.
Skulle detta kunna vara något?
Hur pass bra är han defensivt? Bevisligen är han ju en mycket duktig offensiv back och kanske inte riktigt det vi behöver egentligen. Men behärskar han spelet i egen zon så är han ju v erkligen en kanonback.
Har suttit o kollat runt på lite tillgängliga spelare på marknaden. Känns som att vi skulle behöva få in de här två klasspelarna som det pratats om så fort som möjligt.
Om alla namnen är helt realistiska får andra svara på. Har iaf listat de jag tycker är intressanta.
Dimitri Yushkevich
Peter Podhradsky
Ossi Väänänen
(Teemu Aalto)
Niklas Anger
Patrick Yetman
Mathias Tjärnqvist
John Pohl
Mika Hannula (skadan?)
Janne Pesonen
Mike York
Någon med bättre insyn än mig(typ Frasse?) som skulle kunna kommentera om någon av dessa namn skulle kunna vara aktuella?
Tyvärr säger mig något att våran klassforward kommer heta Niklas Anger och våran stjärnback kommer inte bli något annat än en medioker sådan. Hoppas jag har fel....
Om alla namnen är helt realistiska får andra svara på. Har iaf listat de jag tycker är intressanta.
Dimitri Yushkevich
Peter Podhradsky
Ossi Väänänen
(Teemu Aalto)
Niklas Anger
Patrick Yetman
Mathias Tjärnqvist
John Pohl
Mika Hannula (skadan?)
Janne Pesonen
Mike York
Någon med bättre insyn än mig(typ Frasse?) som skulle kunna kommentera om någon av dessa namn skulle kunna vara aktuella?
Tyvärr säger mig något att våran klassforward kommer heta Niklas Anger och våran stjärnback kommer inte bli något annat än en medioker sådan. Hoppas jag har fel....
- DIF_Soldier
Aalto är ingen defensiv back, nej, men en jävligt bra offensiv sådan. Tyvärr är hans defensiva brister ingenting som är välkommet. Dessutom väger han lite lätt - vill ha in en stabil tvåvägsspelare som inte räds för att smälla på och har tyngden till att göra det.
Stryk Yetman och Anger från listan. Ingen av dem besitter den spets vi behöver.
Stryk Yetman och Anger från listan. Ingen av dem besitter den spets vi behöver.
Säg den glädje som varar
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Skulle vilja lägga till ett namn på listan http://eliteprospects.com/player.php?player=1919jensa85 skrev:Har suttit o kollat runt på lite tillgängliga spelare på marknaden. Känns som att vi skulle behöva få in de här två klasspelarna som det pratats om så fort som möjligt.
Dimitri Yushkevich
Peter Podhradsky
Ossi Väänänen
(Teemu Aalto)
Niklas Anger
Patrick Yetman
Mathias Tjärnqvist
John Pohl
Mika Hannula (skadan?)
Janne Pesonen
Mike York
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- Lee Harvey Oswald
Det enda namnen som känns realistiska är Tjärna.Jr & St:Anger, & ingen av dom vill man ha...jensa85 skrev:Har suttit o kollat runt på lite tillgängliga spelare på marknaden. Känns som att vi skulle behöva få in de här två klasspelarna som det pratats om så fort som möjligt.
Dimitri Yushkevich
Peter Podhradsky
Ossi Väänänen
(Teemu Aalto)
Niklas Anger
Patrick Yetman
Mathias Tjärnqvist![]()
John Pohl
Mika Hannula (skadan?)
Janne Pesonen
Mike York

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Dimitri Yushkevich - Verkar ha erbjudits till alla klubbar i Europa, men vad jag vet så har det stått still där. Verkar vara något som gör att inte klubbarna är sugna. Åldern kanske?
Peter Podhradsky - 29 år och 29 poäng i KHL, känns som han är för bra för att vara intresserad av DIF.
Ossi Väänänen - Ryktas ha fått en lukrativt kontraktsförslag från ett lag i KHL, känns som han drar dit.
Teemu Aalto - Känns som även Aalto drar till KHL. Alternativt Schweiz eller topplag i Finland. Magkänsla dock.
Niklas Anger - Realistiskt, men verkar ha tröttnat lite på att inte bli tagen som en bra och viktigt spelare av DIF. Det är den känslan jag har, och känns som han kan hamna i utlandet.
Patrick Yetman - Yetman skulle vara intressant att ha i DIF enligt mig, men det känns som han hamnar i AHL faktiskt.
Mathias Tjärnqvist - Tjärna har sagt att han vill till ett lag som har chans att vinna. Han vill till KHL vad det verkar, men jag tror att hans säsong i Rögle gjorde så att intresset är rätt så svalt ifrån öst. Jag ser hellre Tjärna i DIF än Yetman.
John Pohl - Har skrivit på för Chicago Wolves.
Mika Hannula (skadan?) - Ingen koll på skadan där.
Janne Pesonen - Ryktas precis som Ossi ha fått ett lukrativt förslag från KHL. Känns som det är några NHL-lag efter honom med, men han vill ha envägs och det får han tydligen inte. Då känns inte heller AHL rimligt för Pesonen. Går han inte till KHL står FBK där och väntar med över 300 000 i månaden, och säkerligen flera finska topplag.
Mike York - Gjorde väl en rätt bra säsong i AHL, så därifrån finns det säkert intresse. Kommer säkert ett sämre NHL-lag som signar honom, alternativt KHL.
Notera att det är egna tankar, inget mer än John Pohl är klart.
Peter Podhradsky - 29 år och 29 poäng i KHL, känns som han är för bra för att vara intresserad av DIF.
Ossi Väänänen - Ryktas ha fått en lukrativt kontraktsförslag från ett lag i KHL, känns som han drar dit.
Teemu Aalto - Känns som även Aalto drar till KHL. Alternativt Schweiz eller topplag i Finland. Magkänsla dock.
Niklas Anger - Realistiskt, men verkar ha tröttnat lite på att inte bli tagen som en bra och viktigt spelare av DIF. Det är den känslan jag har, och känns som han kan hamna i utlandet.
Patrick Yetman - Yetman skulle vara intressant att ha i DIF enligt mig, men det känns som han hamnar i AHL faktiskt.
Mathias Tjärnqvist - Tjärna har sagt att han vill till ett lag som har chans att vinna. Han vill till KHL vad det verkar, men jag tror att hans säsong i Rögle gjorde så att intresset är rätt så svalt ifrån öst. Jag ser hellre Tjärna i DIF än Yetman.
John Pohl - Har skrivit på för Chicago Wolves.
Mika Hannula (skadan?) - Ingen koll på skadan där.
Janne Pesonen - Ryktas precis som Ossi ha fått ett lukrativt förslag från KHL. Känns som det är några NHL-lag efter honom med, men han vill ha envägs och det får han tydligen inte. Då känns inte heller AHL rimligt för Pesonen. Går han inte till KHL står FBK där och väntar med över 300 000 i månaden, och säkerligen flera finska topplag.
Mike York - Gjorde väl en rätt bra säsong i AHL, så därifrån finns det säkert intresse. Kommer säkert ett sämre NHL-lag som signar honom, alternativt KHL.
Notera att det är egna tankar, inget mer än John Pohl är klart.
Tkr det är väldigt konstigt att inget lag har signat Alexandre Giroux än..Riktigt grym är han!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7963
Arnnars finns det spelare som
Jeff Hamilton - Sniper som gör väldigt mkt poäng..mkt bra för PP
Mark Mancari - En spelare som producerar och som oxå kan sätta som back om så behövs
Ryan Potulny - En ren chansning om man behöver
Mike York - Retsticka,Producerar och kan även andvändas i BP, Ingen målgörare dock
Chris Minard ( Min Favorit efter Giroux ) - En riktig målgörare och kan assistera också..Riktigt bra!
Backsidan är väldigt svårt..
Ossi Vänäänen - Behövs inte säga så mkt
Troy Milam - Spelade i finland förra året och var mkt uppskattad, Kan få honom till Sthm eftersom hans brorsa spelar i AIK
Janne Niinimaa - Kan alltid försöka
Dimitry Yushkevich
Peter Podhrasky
Anders Eriksson
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7963
Arnnars finns det spelare som
Jeff Hamilton - Sniper som gör väldigt mkt poäng..mkt bra för PP
Mark Mancari - En spelare som producerar och som oxå kan sätta som back om så behövs
Ryan Potulny - En ren chansning om man behöver
Mike York - Retsticka,Producerar och kan även andvändas i BP, Ingen målgörare dock
Chris Minard ( Min Favorit efter Giroux ) - En riktig målgörare och kan assistera också..Riktigt bra!
Backsidan är väldigt svårt..
Ossi Vänäänen - Behövs inte säga så mkt
Troy Milam - Spelade i finland förra året och var mkt uppskattad, Kan få honom till Sthm eftersom hans brorsa spelar i AIK
Janne Niinimaa - Kan alltid försöka
Dimitry Yushkevich
Peter Podhrasky
Anders Eriksson
Jag har sett Mackan Nilsson på is (tisdag-onsdag). Han verkar ruggit bra, en poängplockare! Även målisarna visade goda tecken!!!!