Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av android »

pulverapa skrev:Fick mejl från Jesper där läktaren diskuteras. Bl.a. klagas det på för mycket grova svordomar på läktaren och för att spelarna buas under matchen.

Jag anser att svordomar som hora, bög och homo inte är okej, däremot anser jag att kuk och fitta är okej, dock i väldigt begränsad utsträckning. Kuk är en gammal klassisk svordom på hovet. Vad tycker ni?

Vad gäller buandet... Det är inte okej att bua när vi har ett uppspel eller spelar dåligt power play. Däremot är suckandet vid en tappad puck helt okej. Sen tycker jag det är okej att bua ut sin frustration efter slutsignalen, eftersom alla andra lag i hela världen gör det. Men man tokbuar inte mitt i matchen. Ni som buar är precis lika frustrerade som jag, men jag buar inte.

Dessa saker måste bort direkt. Från och med nu kommer publikvärdar säga till vid missbruk av svordomar, precis som i fotbollen i England.

Vad anser ni om svordomar och buande och hur får vi bukt på problemet?
Buar inte heller, men klart folk ska få göra det. Att Jesper Björck går ut och säger stopp blir lite fel och ger ingen tyngd alls. Däremot om en spelare hade gått ut och bett folk sluta med en bra anledning så kanske..

Sedan om Jesper vill föra den diskussionen om vad man får och inte får säga på läktaren så får han nog dra det ett steg längre och sätta tydligare gränser.

Till sist så kan jag tycka att man inte är speciellt smart om man tar med sin unge och ställer sig i klacken eller på AS. Särskilt om man inte vill att ungen hör svordomar, då finns det en familjeläktare med bra pris.

Mailet som Björck bifogade förstod jag inte alls. Det stod fyra frågor där, jag hoppas att personen som skickade mailet läser/skriver här på forumet och kan förklara sina frågor lite:
1) Vilken läktarkultur ska spegla Djurgårdens matcher i Hockey-allsvenskan, särskilt med
tanke på den inte alltför positiv inledningen?

Vad menas med ovanstående? Ska läktarkulturen förändras för att det går bra/dåligt? För att det är HA/ES? Spegla matcherna?
2) Vilket ansvar har arrangören för åskådare som sprider dålig stämning på läktaren och som
förstör andras upplevelse genom hat och negativitet?

Motfråga: Vilket ansvar har arrangören för folk som är för tjocka/långsamma för att gå ordentligt i hovets trappor, vilket förstör min upplevelse? Vilket ansvar har arrangören för att våra spelare inte kan prestera på isen vilket förstör min upplevelse? Vilket ansvar har arrangören för att folk står tysta i klacken?
3) Varför ska jag betala för en biljett, där det i priset är inräknat säkerhetskostnader, när
ordningsvakterna på arenan inte ingriper mot personer som stör den allmänna ordningen.

Den allmäna ordningen?
4) Varför ska jag tvingas fundera en extra gång innan jag tar med mina 10-åriga syskonbarn
på hockey, när personer i omgivningen skriver att folk är "fittor, horor, homos" och ska få
stryk?

Du behöver inte fundera en extra gång. Köp på familjeläktaren.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
JohanPez

Frågetråden

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev:Äh, det måste finnas förståelse för svordomar och buande. Jag skulle personligen aldrig bua. Men alla har väl rätt till det.
Förståelse finns väl men vi svenskar är ju så duktiga på att hålla käft när vi ser saker som är fel annars så varför släpper man handbromsen helt när man är på match?
Problemet är ju att det kan förvärra befintliga problem eller skapa nya. Visserligen kan man tycka att elitidrottsmän inte SKA påverkas av detta men jag tycker mig se motsatsen.
Ja, buande är bara kontraproduktivt. Men det är ju som sagt inget som man kan hindra folk att göra. Alla har rätt till det.
Vad man kan göra är att diskutera frågan och försöka få de som utför kontraproduktiva handlingar förstå att de agerar just kontraproduktivt. Förhoppningsvis når man fram, gör man det inte har man åtminstone försökt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:
pulverapa skrev:Fick mejl från Jesper där läktaren diskuteras. Bl.a. klagas det på för mycket grova svordomar på läktaren och för att spelarna buas under matchen.

Jag anser att svordomar som hora, bög och homo inte är okej, däremot anser jag att kuk och fitta är okej, dock i väldigt begränsad utsträckning. Kuk är en gammal klassisk svordom på hovet. Vad tycker ni?

Vad gäller buandet... Det är inte okej att bua när vi har ett uppspel eller spelar dåligt power play. Däremot är suckandet vid en tappad puck helt okej. Sen tycker jag det är okej att bua ut sin frustration efter slutsignalen, eftersom alla andra lag i hela världen gör det. Men man tokbuar inte mitt i matchen. Ni som buar är precis lika frustrerade som jag, men jag buar inte.

Dessa saker måste bort direkt. Från och med nu kommer publikvärdar säga till vid missbruk av svordomar, precis som i fotbollen i England.

Buar inte heller, men klart folk ska få göra det. Att Jesper Björck går ut och säger stopp blir lite fel och ger ingen tyngd alls. Däremot om en spelare hade gått ut och bett folk sluta med en bra anledning så kanske..

Sedan om Jesper vill föra den diskussionen om vad man får och inte får säga på läktaren så får han nog dra det ett steg längre och sätta tydligare gränser.

Till sist så kan jag tycka att man inte är speciellt smart om man tar med sin unge och ställer sig i klacken eller på AS. Särskilt om man inte vill att ungen hör svordomar, då finns det en familjeläktare med bra pris.

Mailet som Björck bifogade förstod jag inte alls. Det stod fyra frågor där, jag hoppas att personen som skickade mailet läser/skriver här på forumet och kan förklara sina frågor lite:
1) Vilken läktarkultur ska spegla Djurgårdens matcher i Hockey-allsvenskan, särskilt med

Vad menas med ovanstående? Ska läktarkulturen förändras för att det går bra/dåligt? För att det är HA/ES? Spegla matcherna?
2) Vilket ansvar har arrangören för åskådare som sprider dålig stämning på läktaren och som

Motfråga: Vilket ansvar har arrangören för folk som är för tjocka/långsamma för att gå ordentligt i hovets trappor, vilket förstör min upplevelse? Vilket ansvar har arrangören för att våra spelare inte kan prestera på isen vilket förstör min upplevelse? Vilket ansvar har arrangören för att folk står tysta i klacken?
3) Varför ska jag betala för en biljett, där det i priset är inräknat säkerhetskostnader, när
ordningsvakterna på arenan inte ingriper mot personer som stör den allmänna ordningen.

Den allmäna ordningen?
4) Varför ska jag tvingas fundera en extra gång innan jag tar med mina 10-åriga syskonbarn
på hockey, när personer i omgivningen skriver att folk är "fittor, horor, homos" och ska få
stryk?

Vad är det för mail? Vem har skrivit det där undrar jag. Obegripligt klumpigt och konstigt formulerat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev:
JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev:Äh, det måste finnas förståelse för svordomar och buande. Jag skulle personligen aldrig bua. Men alla har väl rätt till det.
Förståelse finns väl men vi svenskar är ju så duktiga på att hålla käft när vi ser saker som är fel annars så varför släpper man handbromsen helt när man är på match?
Problemet är ju att det kan förvärra befintliga problem eller skapa nya. Visserligen kan man tycka att elitidrottsmän inte SKA påverkas av detta men jag tycker mig se motsatsen.
Ja, buande är bara kontraproduktivt. Men det är ju som sagt inget som man kan hindra folk att göra. Alla har rätt till det.
Vad man kan göra är att diskutera frågan och försöka få de som utför kontraproduktiva handlingar förstå att de agerar just kontraproduktivt. Förhoppningsvis når man fram, gör man det inte har man åtminstone försökt.
Alla som buar vet ju redan om att det är det.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förstår faktiskt inte ens vad problemet är...vårt stora problem är knappast att det buas. Utan att laget inte spelar hockey efter de förutsättningar som de har.
Användarvisningsbild
Jepe

Frågetråden

Inlägg av Jepe »

Varför ens skicka ut ett sånt här mail? Finns väl andra saker som DIF har med publiken som bör klaras upp först.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
android skrev:

Den allmäna ordningen?
stryk?

Vad är det för mail? Vem har skrivit det där undrar jag. Obegripligt klumpigt och konstigt formulerat.
Alltså vad fan är det här? Det låter ju som att de inte är nöjda alls med stämningen under de inledande matcherna. Den har ju varit grym sett till prestationen på isen. Det är ju nästan förvånande att det inte varit någon större frustrationaktion som att någon tagit sig ner och bankat på spelarbåset eller dylikt.

Är hat och negativitet något som inte ingår i en läktarupplevelse? Särskilt när det går dåligt? Vad är det här? Nordkorea?

Ska ordningsvakter ingripa mot folk som stör den allmänna ordningen? Och det verkar ju i det här fallet vara personer som buar eller skriker svordomar? På allvar? Jävla idioter om det är något man funderar på.

En familjeläktare ska alltid vara ren. Men det är ju klart som fan man får räkna med att folk skriker svordomar på andra läktare. Är det här något som DIF hockeys publikansvarige faktiskt lägger energi och resurser på så sjunker mitt förtroende för honom rätt kraftigt.

Varför har jag inte fått det här mailet? Brukar få hans andra mail?
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Förstår faktiskt inte ens vad problemet är...vårt stora problem är knappast att det buas. Utan att laget inte spelar hockey efter de förutsättningar som de har.
Haha

Nja, om man har barn så finns det (tro det eller ej) saker som är viktigare än hur det går i en hockeymatch. Jag kan tänka mig att det inte är så kul att ha gråtande ungar på grund av att en hetlevrad läktargranne skriker och gormar hotfullt.

Därför sitter jag alltid på familjeläktaren med barn.

En bra action för Jepser är se till att informera ordentligt var det är lämpligt att sitta beroende på vilket sällskap man är.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Förstår faktiskt inte ens vad problemet är...vårt stora problem är knappast att det buas. Utan att laget inte spelar hockey efter de förutsättningar som de har.
Haha

Nja, om man har barn så finns det (tro det eller ej) saker som är viktigare än hur det går i en hockeymatch. Jag kan tänka mig att det inte är så kul att ha gråtande ungar på grund av att en hetlevrad läktargranne skriker och gormar hotfullt.

Därför sitter jag alltid på familjeläktaren med barn.

En bra action för Jepser är se till att informera ordentligt var det är lämpligt att sitta beroende på vilket sällskap man är.
Är familjeläktaren överfull eller varför gör inte alla det bara? Det är ju en rätt enkel lösning.

Vill inte trampa någon på tårna men har man en 10-åring som gråter av att någon skriker "fitta" eller "hora" kanske man ska se matchen på TV tillsammans istället för på plats.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kan någon vidarebefordra det där mailet till mig?

robin_fredriksson@hotmail.com

Edit: Tack Android.
Expert.
Användarvisningsbild
Challen

Frågetråden

Inlägg av Challen »

Jag vill också ha mailet. Charlielindblom@hotmail.com

Tack Sir
Senast redigerad av Challen den 2012-10-09 12:57:59, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Challen skrev:Jag vill också ha mailet. Charlielindblom@hotmail.com
Done.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

"Negativism" går inte att få bort så länge Djurgården ligger 10:A I HOCKEYALLSVENSKAN.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Frågetråden

Inlägg av Jepe »

Jag har inte heller fått det här mejlet men är det på riktigt eller? Om det är det så bör DIF vara oerhört försiktiga med hur de agerar då detta kan leda till färre människor på läktaren.

Den supporterkultur som kommer att bli är - ingen!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Publicera mailet i sin helhet här istället. Det berör väl samtliga.
Skriv svar