Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Minns den initiala skämskudden, men hur den växte ju mer förälskad man blev i det där laget. Men under slutspelet togs väl Heroes-introt fram om jag inte missminner mig?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

Hur mycket jag än gillar Blomgren så måste vi sluta använda honom som vi gör men jag utgår från att både han och Bergström spelar där dom spelare för att toppspelare ska in där senare ( Thoresen och Berg på deras platser ). Vi kan inte ha för ineffektiva spelare för högt upp, Blomgren har andra styrkor.

Blomman ska ha BP-tid, och paras ihop i en nyttig kedja längre ner i hierarkin kanske ihop med Rensfeldt och Grewe. Brodin slåss just nu om plats 18. Frondell precis utanför laget men har bra chanser att slå sig in i sinom tid.
Spela fult
Nattuggla_

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Thoresen tränar med Storhamar nu och kommer den 23 September till Stockholm, enligt Wiken till Hockeynews.

Fan va fint att kunna komma hit i form trots missat hela försäsongen.
Hatten av till pappa Thoresen och Storhamar.
toffffffe

Säsongen 2024/25

Inlägg av toffffffe »

Ska bli väldigt spännande att få in Thoresen. När han kommer ser jag den starkaste som uppställningen:

Thoresen Kruger Kelleher
Blomgren Weigel Costmar
Axelsson Eriksson Eklund
Grewe Rensfeldt Larsson

Känns sjukt att inte ha med Klasen men när Blomgren / Costmar spelade ihop förra säsongen var de riktigt jobbiga att möta varje byte. Tycker vi behöver en sån kedja som även kan producera.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

inget nytt om Linus Eriksson ännu?
Flawless

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flawless »

toffffffe skrev: 2024-09-08 10:09:50 Ska bli väldigt spännande att få in Thoresen. När han kommer ser jag den starkaste som uppställningen:

Thoresen Kruger Kelleher
Blomgren Weigel Costmar
Axelsson Eriksson Eklund
Grewe Rensfeldt Larsson

Känns sjukt att inte ha med Klasen men när Blomgren / Costmar spelade ihop förra säsongen var de riktigt jobbiga att möta varje byte. Tycker vi behöver en sån kedja som även kan producera.
Behöver du Thore i samma kedja som Kelleher? Känns slösigt då Kelleher skapar sina saker själv och sällan släpper pucken. Hoppas Thore får något roligare att spela med.
toffffffe

Säsongen 2024/25

Inlägg av toffffffe »

Kelleher känns som vår bäste spelare men tror så klart att han behöver så bra lekkamrater som möjligt. Och då tror jag Thoresen passar ännu bättre än Blomman.
Flawless

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flawless »

toffffffe skrev: 2024-09-08 14:33:19 Kelleher känns som vår bäste spelare men tror så klart att han behöver så bra lekkamrater som möjligt. Och då tror jag Thoresen passar ännu bättre än Blomman.
Jag menar att du slösar en bra spelare när Kelleher ändå kör själv. Låt Kelleher få Kruger som bra tvåvägsspelare och någon som Blomman eller liknande (medel) spelare som kan hacka returer osv.
Användarvisningsbild
Andspe

Säsongen 2024/25

Inlägg av Andspe »

Flawless skrev: 2024-09-08 15:42:57
toffffffe skrev: 2024-09-08 14:33:19 Kelleher känns som vår bäste spelare men tror så klart att han behöver så bra lekkamrater som möjligt. Och då tror jag Thoresen passar ännu bättre än Blomman.
Jag menar att du slösar en bra spelare när Kelleher ändå kör själv. Låt Kelleher få Kruger som bra tvåvägsspelare och någon som Blomman eller liknande (medel) spelare som kan hacka returer osv.
Jag tror dock hade kunnat komplettera honom ganska väl och få honom att värdera när han ska vara kreativ bättre.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Döden

Säsongen 2024/25

Inlägg av Döden »

Ser man till senaste säsongernas skadeproblem så kommer ju ingen kedja vara intakt mer än ett par matcher. Bra att vi har många spelare att rotera men blir ju aldrig kontinuitet, hoppas det blir bättre denna säsong.
Men håller med, tror Thoresen/Kelleher är en dålig match.
Varför inte sätta Thore med Eriksson/Eklund? Lite pappa?
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 2024/25

Inlägg av captcash »

Vi har ju redan pappa Dick med småttingarna, tror det kommer funka svinbra, två med fart, en med spelsinne.

Thore skulle jag nog vilja se med Weigel och Costmar om jag fick välja. Sen kör vi Blomman med Kryckan och Kelleher.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Döden

Säsongen 2024/25

Inlägg av Döden »

captcash skrev: 2024-09-08 19:49:48 Vi har ju redan pappa Dick med småttingarna, tror det kommer funka svinbra, två med fart, en med spelsinne.

Thore skulle jag nog vilja se med Weigel och Costmar om jag fick välja. Sen kör vi Blomman med Kryckan och Kelleher.
Som sagt… kommer bli ändringar
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Enligt Aftonbladet så har DIF bäst forwardsuppsättning, Björklöven bäst Målvaktspar och SSK bäst backbesättning.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Angående våra stjärnor så måste jag hålla med Hanson i hans analys i senaste Hockeynews-avsnittet där de går igenom alla lag.
”Dick, Klasen, Thoresen, Weigel… det är många viljor och mitt i allt står Kimby.” Ungefärligt citerat

Det är min största rädsla nu, att vi valde fel tränare till det här bygget, eller tvärtom.
Har han vad som krävs att ställa dessa stjärnor åt sidan? Att bänka Klasen när han spelar lika nonchalant som idag?

Jag är tveksam.
Och det är tufft. Jag gillar verkligen valet av Kimby men kombinationen. Är den så jävla bra?
Det skulle varit en Tommy Samuelsson till det här laget, typ.

Vad tror ni?
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-10 20:17:34 Angående våra stjärnor så måste jag hålla med Hanson i hans analys i senaste Hockeynews-avsnittet där de går igenom alla lag.
”Dick, Klasen, Thoresen, Weigel… det är många viljor och mitt i allt står Kimby.” Ungefärligt citerat

Det är min största rädsla nu, att vi valde fel tränare till det här bygget, eller tvärtom.
Har han vad som krävs att ställa dessa stjärnor åt sidan? Att bänka Klasen när han spelar lika nonchalant som idag?

Jag är tveksam.
Och det är tufft. Jag gillar verkligen valet av Kimby men kombinationen. Är den så jävla bra?
Det skulle varit en Tommy Samuelsson till det här laget, typ.

Vad tror ni?
Jag tror det kommer bli bra, man kan inte lägga allt för stor vikt på en träningsmatch det är verkligen inte nu vi ska vara bra.
Skriv svar