Jo exakt, vi är ett bättre lag på papperet, men hjärnspöken gör sig påminda, tänk om vi får bort dom, då har vi övertag.
SHL 21/22: Rögle - Djurgårdens IF 26/12
Men vi klappar ju inte ihop. Rögle spelar för fasiken studnvis hockey på en nivå som är världsklass (och ja de var usla i delar av matchen också).
Svensk hockey håller världsklass. Jämfört med fotbollen så är SHL Europa League-nivå eller bättre och Rögle håller till bland topplagen medan vi just nu är i botten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Wishes skrev: ↑2021-12-26 20:38:18Skyll inte på mig. Skyll på Joakim Eriksson och styrelsen. Försöker bara hitta ljusglimtar som supporter när de som styr föreningen sviker!Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-12-26 20:28:19Det är en jävla skymf, att som Mesta Mästarna spela i en B-liga.Detblir3poäng skrev: ↑2021-12-26 20:23:57Kanske, men där lyfts inga guld, eller livsviktiga miljoner för föreningens överlevnad från tv-avtaletWishes skrev: ↑2021-12-26 20:21:11Älskar HA! Så förbannat mycket mer hjärta än SHL.Detblir3poäng skrev: ↑2021-12-26 20:18:38 Är så jävla rädd för att vi kommer bli fast i allsvenskan en låååång tid om vi åker ner där, vi har inte samma förutsättningar som HV hade inför den utmaningen.
Kommer aldrig acceptera det

Skyller inte på dig, har bara en helt annan syn på HA
Fastnar vi där kommer intresset på sikt dö ut för mig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vi spelar inte om poäng längre. Det skeppet har seglat för längesen. Det handlar om att inte skämma ut sig, skaffa trygghet och en god känsla inför kvalet. Vi var på god väg, men hittade ännu ett sätt att få framgång att bli fiasko. Inte ens en seger mot ett fruktansvärt mycket bättre lag känns bra, då vi återigen saknar all form av kontroll.
Bengtsson? Varför spelar han tamefan artannat byte och konstant powerplay? Grabben är fullständigt livsfarlig och spelar huvudlöst. Nog för att vi saknar offensiva hot bland backarna, men tror jag skulle sätta Bengtsson i klass med Ingman när det gäller att spela under press... Fy fan!
Bengtsson? Varför spelar han tamefan artannat byte och konstant powerplay? Grabben är fullständigt livsfarlig och spelar huvudlöst. Nog för att vi saknar offensiva hot bland backarna, men tror jag skulle sätta Bengtsson i klass med Ingman när det gäller att spela under press... Fy fan!
- Harmageddon
Men är det verkligen ett steg framåt?
- Man tappar en 4-1 ledning igen. Hyfsad stor marginal då man borde kunna bärga tre poäng.
- Misslyckas att ta vara på en fem mot fyra(igen) läge när ställningen är 4-3.
- Lagen närmast oss tar ändå fler poäng mer än oss bortsett från Malmö. Att vi tar en OT vinst har vi gjort förr också men i nästa match spelar vi som yrra höns igen.
Visst, hade någon sagt att vi skulle ta två poäng innan match så skulle jag inte trott på det. Om det skulle vara ett steg framåt så skulle DIF gjort 5-3 i sitt PP och vi tagit tre poäng.
Enda sättet om vi kan se att detta är ett steg framåt är av vi kan leverera mot Robbans gäng på tisdag och matcherna därefter.
Nja, vi följer 2021 fotspår och jag jublar inte än, för det är en jävligt lång väg att vandra!
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Tidigare har vi tappat 3 mål till förlust, nu vann vi.Harmageddon skrev: ↑2021-12-26 21:04:16Men är det verkligen ett steg framåt?
- Man tappar en 4-1 ledning igen.
- Lagen närmast oss tar ändå fler poäng mer än oss bortsett från Malmö. Att vi tar en OT vinst har vi gjort förr också men i nästa match spelar vi som yrra höns igen.
Visst, hade någon sagt att vi skulle ta två poäng innan match så skulle jag inte trott på det. Om det skulle vara ett steg framåt så skulle DIF gjort 5-3 i sitt PP och vi tagit tre poäng.
Enda sättet om vi kan se att detta är ett steg framåt är av vi kan leverera mot Robbans gäng på tisdag och matcherna därefter.
Nja, vi följer 2021 fotspår och jag jublar inte än, för det är en jävligt lång väg att vandra!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag börjar undra om man verkligen vill möta Timrå i kvalet? Är inte Malmö något att hoppas på istället?
Avskaffa tre mot tre.
- Harmageddon
Ja, vi har vänt 0-2 underläge också och tagit två poäng. Sen nästa matcherna fortsätter man att förlora i rad.#10 skrev: ↑2021-12-26 21:06:34Tidigare har vi tappat 3 mål till förlust, nu vann vi.Harmageddon skrev: ↑2021-12-26 21:04:16Men är det verkligen ett steg framåt?
Det jag vill säga är att psykologiskt hade det varit bättre för truppen att man tog tre poäng. Men jag ser inte detta som ett steg framåt. Men men jag har helt andra krav
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Tänk inte på det nu, hinner rinna mycket vatten under broarna innan dessMattias_87 skrev: ↑2021-12-26 21:09:45 Jag börjar undra om man verkligen vill möta Timrå i kvalet? Är inte Malmö något att hoppas på istället?
Spelmässigt mkt bra i 2 per mot ett topplag borta, sen seger på det, moralhöjareHarmageddon skrev: ↑2021-12-26 21:10:35Ja, vi har vänt 0-2 underläge också och tagit två poäng. Sen nästa matcherna fortsätter man att förlora i rad.#10 skrev: ↑2021-12-26 21:06:34Tidigare har vi tappat 3 mål till förlust, nu vann vi.Harmageddon skrev: ↑2021-12-26 21:04:16Men är det verkligen ett steg framåt?
Det jag vill säga är att psykologiskt hade det varit bättre för truppen att man tog tre poäng. Men jag ser inte detta som ett steg framåt. Men men jag har helt andra krav
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bästa insatsen på länge. Bästa inställningen för säsongen.
Klart vi blev skakiga vid 2-4, allt annat vore anmärkningsvärt.
Enda sättet att tvätta bort det hjärnspöket är att vinna mer, perfekt då att ta en seger direkt ikväll borta mot serieledarna.
Värvar vi nu in 3-4 riktigt vassa spelare med rätt karaktär kan man börja hoppas något mer på att vinna några matcher i kvalfinalen.
För första gången på länge ser jag fram emot kommande match. Kul.
Krya på dig #10. Jag har själv haft skiten.
Klart vi blev skakiga vid 2-4, allt annat vore anmärkningsvärt.
Enda sättet att tvätta bort det hjärnspöket är att vinna mer, perfekt då att ta en seger direkt ikväll borta mot serieledarna.
Värvar vi nu in 3-4 riktigt vassa spelare med rätt karaktär kan man börja hoppas något mer på att vinna några matcher i kvalfinalen.
För första gången på länge ser jag fram emot kommande match. Kul.

Krya på dig #10. Jag har själv haft skiten.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
På förhand är 2p mer än godkänt, starkt. Men på sättet det skedde? Njaa, ytterligare en ordentlig törn för det mentala och hur skräckslagna man kommer vara nästa gång man är i ledning och inte får tappa, den sved enormt för psyket hos grabbarna, som om det inte redan vore i botten...#10 skrev: ↑2021-12-26 21:13:18Spelmässigt mkt bra i 2 per mot ett topplag borta, sen seger på det, moralhöjareHarmageddon skrev: ↑2021-12-26 21:10:35Ja, vi har vänt 0-2 underläge också och tagit två poäng. Sen nästa matcherna fortsätter man att förlora i rad.#10 skrev: ↑2021-12-26 21:06:34Tidigare har vi tappat 3 mål till förlust, nu vann vi.Harmageddon skrev: ↑2021-12-26 21:04:16Men är det verkligen ett steg framåt?
Spela fult