SHL 20/21: Brynäs - Djurgårdens IF 9/1 - 2021
Re: SHL 20/21: Brynäs -Djurgårdens IF 9/1 - 2021
Ja, ovanligt och bra att domaren tar en intervju. Men han har ju tyvärr helt fel. Rhett bromsar ju in, "fullföljer" knappast. Ergo, sopa!
Viktigt att Mantas, Dick och Holtz är tillbaka då.Mattias_87 skrev:Fyfan vilken jävla pissvecka poängmässigt. Dick tillbaka på tisdag iallafall.
Dubbelmöte mot Örebro nästa vecka. Tufft och viktigt.
Otroligt viktiga matcher mot Örebro om vi ska komma topp-6.
Det är väl inget j-vla cred till nån som likt Bagdad-Bob förnekar faktum. Dessutom inte mycket till frågasättande från intervjuare, bara daltande och mesande. Helt ofarligt att ta en sån intervju när man vet från början att man inte kommer bli ifrågasatt och synad på riktigt.förevigtdjurgården skrev:Cred att domaren står i intervju och tar den iallafall. Jag håller inte med i analysen, utan tycker Scott sätter sig själv i situationen och Rhett kommer i knapp styrfart - men han ska ha sin cred för att han tar en intervju iallafall.
Stolt, men aldrig nöjd
Inte helt otippat att de inte ifrågasätter, då de vill ha kvar möjlighet att intervjua domare i framtiden. Med det sagt så vidhåller jag att domslutet är helt åt helvete och M&M ska fortsätta sin karriär i korpen!Wishes skrev:Det är väl inget j-vla cred till nån som likt Bagdad-Bob förnekar faktum. Dessutom inte mycket till frågasättande från intervjuare, bara daltande och mesande. Helt ofarligt att ta en sån intervju när man vet från början att man inte kommer bli ifrågasatt och synad på riktigt.förevigtdjurgården skrev:Cred att domaren står i intervju och tar den iallafall. Jag håller inte med i analysen, utan tycker Scott sätter sig själv i situationen och Rhett kommer i knapp styrfart - men han ska ha sin cred för att han tar en intervju iallafall.
It's the hope that kills you.
sauron skrev:Inte helt otippat att de inte ifrågasätter, då de vill ha kvar möjlighet att intervjua domare i framtiden. Med det sagt så vidhåller jag att domslutet är helt åt helvete och M&M ska fortsätta sin karriär i korpen!Wishes skrev:Det är väl inget j-vla cred till nån som likt Bagdad-Bob förnekar faktum. Dessutom inte mycket till frågasättande från intervjuare, bara daltande och mesande. Helt ofarligt att ta en sån intervju när man vet från början att man inte kommer bli ifrågasatt och synad på riktigt.förevigtdjurgården skrev:Cred att domaren står i intervju och tar den iallafall. Jag håller inte med i analysen, utan tycker Scott sätter sig själv i situationen och Rhett kommer i knapp styrfart - men han ska ha sin cred för att han tar en intervju iallafall.
Är väl bara att vår nya VD tar upp ärendet med SHL + RF (Riksidrottsförbundet).
Pinsamma studion visar inte hela konversationen med domaren, dom utelämnar en ganska så avgörande sekvens där domaren erkänner att Scott överdriver situationen men ändå väjer att utdela matchstraff.
Erkänner?daaviid skrev:Pinsamma studion visar inte hela konversationen med domaren, dom utelämnar en ganska så avgörande sekvens där domaren erkänner att Scott överdriver situationen men ändå väjer att utdela matchstraff.
Ja, han sa att Scott ser Rhett komma och ramlar in i sargen ganska så lätt. Men det spelar ingen roll, Rhett får ändå inte tackla i det läget och därför får han matchstraff. Såg du inte intervjun?williams skrev:Erkänner?daaviid skrev:Pinsamma studion visar inte hela konversationen med domaren, dom utelämnar en ganska så avgörande sekvens där domaren erkänner att Scott överdriver situationen men ändå väjer att utdela matchstraff.
Men utvisningen var ju "Checking to the head"?daaviid skrev:Ja, han sa att Scott ser Rhett komma och ramlar in i sargen ganska så lätt. Men det spelar ingen roll, Rhett får ändå inte tackla i det läget och därför får han matchstraff. Såg du inte intervjun?williams skrev:Erkänner?daaviid skrev:Pinsamma studion visar inte hela konversationen med domaren, dom utelämnar en ganska så avgörande sekvens där domaren erkänner att Scott överdriver situationen men ändå väjer att utdela matchstraff.
Ja, men dom ändrade det i pausen till checking from behind om jag förstod det rätt.Frankie skrev:Men utvisningen var ju "Checking to the head"?daaviid skrev:Ja, han sa att Scott ser Rhett komma och ramlar in i sargen ganska så lätt. Men det spelar ingen roll, Rhett får ändå inte tackla i det läget och därför får han matchstraff. Såg du inte intervjun?williams skrev:Erkänner?daaviid skrev:Pinsamma studion visar inte hela konversationen med domaren, dom utelämnar en ganska så avgörande sekvens där domaren erkänner att Scott överdriver situationen men ändå väjer att utdela matchstraff.
Men checking to the head kunde man tydligen ta bara huvudet for in i sargen, men varför dom väljer att ändra det sedan vet jag inte.
Chewbacca defense?daaviid skrev:Ja, men dom ändrade det i pausen till checking from behind om jag förstod det rätt.Frankie skrev:Men utvisningen var ju "Checking to the head"?daaviid skrev:Ja, han sa att Scott ser Rhett komma och ramlar in i sargen ganska så lätt. Men det spelar ingen roll, Rhett får ändå inte tackla i det läget och därför får han matchstraff. Såg du inte intervjun?williams skrev:Erkänner?daaviid skrev:Pinsamma studion visar inte hela konversationen med domaren, dom utelämnar en ganska så avgörande sekvens där domaren erkänner att Scott överdriver situationen men ändå väjer att utdela matchstraff.
Men checking to the head kunde man tydligen ta bara huvudet for in i sargen, men varför dom väljer att ändra det sedan vet jag inte.
Det kan bli "checking to the head" om sargen, inte tacklingen, tar i huvudet också. Men det här är inte en vårdslös tackling på nåt sätt. Rhett bromsar! Det är löjligt.
Som "tacklare" hamnar man i en omöjlig situation här. Om Rhett väljer att inte göra nån ansträngning alls så riskerar han istället att åka på en offensiv tackling som blir omöjlig att försvara sig mot. Scott är usel i den här situationen, och domarna bedömer den lika uselt.
Som "tacklare" hamnar man i en omöjlig situation här. Om Rhett väljer att inte göra nån ansträngning alls så riskerar han istället att åka på en offensiv tackling som blir omöjlig att försvara sig mot. Scott är usel i den här situationen, och domarna bedömer den lika uselt.
Det är så jag ser på det också. Det är ju heller ingen snabb sekvens, utan han får stå där en stund.kaminor skrev:Det kan bli "checking to the head" om sargen, inte tacklingen, tar i huvudet också. Men det här är inte en vårdslös tackling på nåt sätt. Rhett bromsar! Det är löjligt.
Sluta med all fysisk kontakt så är det lugnt. Vi är ändå i stort sett där. Inte ens när det blir hett blir det hett. Det är noll känslor i en sport som till ganska stor del lever på känslor. Dels hos spelarna själva men också hos oss. Om sporten ishockey i Sverige ska vara lika intensiv och känsloframkallande som ett parti Curling eller Dart, då kan de ge upp den helt. Detta är inte min sport. Detta kan jag inte stötta.
De får mötas och de får komma överens om att Sverige måste ha en hockey som är värd namnet. Börja med att rensa i regelboken och ta bort det som högst synligt gör domarjobbet helt omöjligt.
BAH! MEH!
De får mötas och de får komma överens om att Sverige måste ha en hockey som är värd namnet. Börja med att rensa i regelboken och ta bort det som högst synligt gör domarjobbet helt omöjligt.
BAH! MEH!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
+1Magnutz skrev:Sluta med all fysisk kontakt så är det lugnt. Vi är ändå i stort sett där. Inte ens när det blir hett blir det hett. Det är noll känslor i en sport som till ganska stor del lever på känslor. Dels hos spelarna själva men också hos oss. Om sporten ishockey i Sverige ska vara lika intensiv och känsloframkallande som ett parti Curling eller Dart, då kan de ge upp den helt. Detta är inte min sport. Detta kan jag inte stötta.
BAH! MEH!
Nu får det, på allvar, vara slut på skiten.
Stolt, men aldrig nöjd