SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/10-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/10-2019

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:
mb81 skrev:Dagens corsisammanfattning om nån bryr sig. Södertäljekedjan bra siffror som vanligt. Annars har Jeppe sjukt bra siffror(80%) och även Hultström och Strandberg riktigt bra.

Tråkigare siffror på Alsing, Tom, Hank, Östman och Holtz som alla hade 45% eller lägre.

Vi hade 52% i corsi och 44% i corsi close denna match.
Fan vad bra. Mer corsi, heja heja!
Gör vad du vill med informationen. En match kanske inte säger så mycket heller. Jag la ingen värdering i siffrorna.
daaviid

Inlägg av daaviid »

mb81 skrev:Dagens corsisammanfattning om nån bryr sig. Södertäljekedjan bra siffror som vanligt. Annars har Jeppe sjukt bra siffror(80%) och även Hultström och Strandberg riktigt bra.

Tråkigare siffror på Alsing, Tom, Hank, Östman och Holtz som alla hade 45% eller lägre.

De med sämst corsi var bäst på isen. En med bäst corsi var överlägset sämst.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

mb81 skrev:
Daniel942 skrev:

Gör vad du vill med informationen. En match kanske inte säger så mycket heller. Jag la ingen värdering i siffrorna.
Tycker det är intressant hur corsi skiljer sig från ens egen uppfattning när man ser matcherna. Vad fan #33 sysslade med idag har jag inte någon aning, men ligger i topp här som vanligt?
Alsing tycker jag var briljant men ligger lägre.
DIF!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Är totalt sett en klappusel insats. Man börjar ju seriöst bli orolig. Man inbillade sig själv att många är nertränade men tvivlar på den teorin.. Passningsspelet, försvaret och den totala kemin i laget haltar betänkligt. Visst vi hämtar upp 3-0 men Brynäs är ju inget superlag. Vi har jäkligt mycket att fundera över och förändra. Helt otroligt vi har den placering vi har i serien. Men vi kommer åka hiss neråt om inget görs åt vårt bristfälliga spel.
Kämpa DIF :twisted:
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jag tyckte jag var pessimistisk när jag tippade oss som 8:a i år.

Efter att ha sett hur vi spelar och nu med Josefssons skada känns den positionen helt plötsligt ganska avlägsen.

Känns inte heller som vår orutinerade tränaruppsättning har så mycket erfarenhet av en sån här position. Nyman saknas något enormt.
mb81

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:
mb81 skrev:
Daniel942 skrev:

Tycker det är intressant hur corsi skiljer sig från ens egen uppfattning när man ser matcherna. Vad fan #33 sysslade med idag har jag inte någon aning, men ligger i topp här som vanligt?
Alsing tycker jag var briljant men ligger lägre.
Det är väl det som är intressant. Även jag tycker att Hultström som alla vet att jag älskar(behöver inte sägas mer) inte varit bra denna säsong. Denna säsong har han inte börjat så bra i corsistatistiken heller. Mer måttliga dryga 50%.

Men det är väl som du säger att det man vill ha ut av de underliggande siffrorna att inte gå på känsla och vad man uppfattar under matcherna. Sen ska man såklart kolla mer djupare än corsi. Zonstarter, vilka motståndarna de spelar mot osv(massa saker jag inte kan). Ett bra hockeyöga(det har jag verkligen inte) ser mycket men inte allt. Då är det ett bra stöd.

Jeppe och Manne är de som startat bäst denna säsong om man bara ser till corsin.

Sen vill jag såklart att vi ska vinna. Mår fan skit efter varje poängtapp!

Tänkte fortsätta göra en liten corsisammanfattning efter varje match så får folk bry sig så mycket de vill!
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Just nu ser det inte bra ut, tror dock på sikt att det kommer släppa, men då krävs det av hela laget att man släpper Jag känslan och kliver in i vi känslan,Berglund är grym kommer garanterat bli bättre, men inte en spelare som själv kommer göra jobbet, Josefsson samma sak där, vi kommer aldrig kunna rada upp ett helt lag med fina namn, vår styrka sitter i att alla är bereda på att ta det tunga jobbet oavsett status, först då kommer vi nå framgång.
Kan ju hoppas på att några spelare öppnar ögonen på torsdag då en spelare med ett enormt hjärta som alltid givit allt trots speltid, blir hyllad, inte flest poäng, inte största rollen i laget, men fan det största hjärtat.
Tack Djurgården som visar sin uppskattning för dessa spelare, men även ger signalen till övriga spelare att oavsett kunskap, ger du allt så kommer du bli förevigad hos Djurgården och bland oss supportrar.
Stor uppgift till vår tränartrupp, se till att skapa ett lag som krigar för varandra, lyckas man med det så kommer vi nå långt egenskaperna finns i denna trupp.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

En till stora delar tokusel insats. Förvisso tidigt på säsongen men det känns som en hel del spelare i det här laget har glömt bort hur man lirar hockey. Vi är ju löjligt passiva och glider mest runt och ser lite sköna ut. Nivån på passningsspelet och försvarsspelet är stundtals skrattretande så jag förstår att Robban var ruskigt irriterad efter matchen.

Berglund är ju iskall. Det ser ut som att karln aldrig har spelat hockey. Jag har viss förståelse för att han behöver lite tid på sig men nog måste han fasen prestera bättre än så här trots det.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det var inte bara en känsla man hade med Too many players. Vi är i topp.

"Absolut. Topp 3 SHL, grundserien fr o m säsongen 17/18:
* Djurgården, 24 st
* Malmö, 19 st
* Rögle, 19 st"

Från grymma @domarnapunktse på Twitter.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Som vanligt vill en del skjuta hela sässen i bakhuvudet med en haubitz men det är ju ganska fint att låta det gå minst tio omgångar innan allt skeppas till sopen, va?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
williams

Inlägg av williams »

Svedberg krymper ihop som en pung krymper när det är kallt, och det tar ett tag innan normal storlek igen. Nu vet alla om det och kommer skjuta högt på han. Han får gärna bli lite varm nu.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Djurgårn skrev:En till stora delar tokusel insats. Förvisso tidigt på säsongen men det känns som en hel del spelare i det här laget har glömt bort hur man lirar hockey. Vi är ju löjligt passiva och glider mest runt och ser lite sköna ut. Nivån på passningsspelet och försvarsspelet är stundtals skrattretande så jag förstår att Robban var ruskigt irriterad efter matchen.

Berglund är ju iskall. Det ser ut som att karln aldrig har spelat hockey. Jag har viss förståelse för att han behöver lite tid på sig men nog måste han fasen prestera bättre än så här trots det.
Jag tror jag kan saxa mitt eget inlägg/förutsägelse från försäsongen rakt av.
Praetori (2019-08-26 08:14:55) skrev:Precis som tidigare så är våra backar defensivt tröga i inledningen av säsongen. Där vi tappade mot IOK och Brynäs var pga att motståndarna gjort hemläxan i kombination med backarnas lite virriga uppträdande.

Under inledningen på förra säsongen hade våra toppkedjor smekmånad av samma snitt som när Hardy&Co myntade torpedhockeyn men i år lär motsvarade framgång inte komma gratis. Lag med en egen drivande spelstil och kvalitéer nog att genomdriva den, samt flexibla lag som inte låter oss dominera matchbilden (ni vet vilka) kommer sänka oss från toppskiktet i tabellen.
Synd att lagbygget såg ut som det gjorde när Peppe vände åter till Sverige när vi har Possler och Hank på listan med suboptimala ingångar till säsongen.

Svedberg och Jensens status måste gå från frågetecken till utropstecken om man inte skall bli gråhårig i höst.
Skölja över motståndet på rullande kedjor i 40+min kommer kanske funka i vissa matcher men jag förutspår redan nu hur det kommer låta här inne när det börjar halta i spelet och slira i tabellen.

Det är inget direkt fel med lagbygget eller spelarna men målvaktsfrågan i kombination med att spelsystemet är så otroligt ambitiöst gör att vi blir orimligt sårbara mot rejäla eller spetsiga lag.

Men hellre att vi spelar så här underhållande än backar till "gruvhockey".
Jag tror det kommer bli bra tillslut men det KOMMER bli en jobbig höst innan laget sätter sig.
Tungt med JJ bara men vi har rätt bra med bredd. In med Berglund på JJs plats tillsvidare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Magnutz skrev:Som vanligt vill en del skjuta hela sässen i bakhuvudet med en haubitz men det är ju ganska fint att låta det gå minst tio omgångar innan allt skeppas till sopen, va?
Ingen haubits här :wink: Men tror om vi ska lyckas nå framgångar så behövs det en hel del hjärta där laget måste gå före jaget, och dessa ingredienser finns i denna trupp, kunskap blandat med tyngd och offer hjärta, spelare som är bered på att ta sin roll och vika sig för laget.(tränarens uppgift att se till detta)
Sen kan jag tycka det är under vår värdighet att sitta och kritisera spelare personligen och beskylla enskilda spelare för en förlust, man vinner som ett lag och man förlorar som ett lag oavsett namn på tröjan(upprepning jag vet)det är tränarens roll att skapa den känslan i truppen.
Jag står fast i min övertygelse är vi hyfsat skade fria(Josefsson inte bra)kan vi gå långt, trots skador på någon toppspelare.
Skriv svar