Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
WpaZ

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av WpaZ »

Praetori skrev:
Donkels-2.0 skrev:Olsson är en klappusel matchcoach som inte kan förändra pp uppställningen
Sveriges samlade hockeyexperter rankade dock honom som en av Sveriges bästa matchcoacher helt nyligen. Men vad vet dom....
Ni är alldeles för negativa mot Olsson, han är en av de bästa coacherna i ligan, sagt som en FBK:are och hej på Er riktiga DIF:are. Jag har länge läst vad som skrivs här och det finns jävligt mycket kunskap om hockey här .. och även ett och annat botten-napp. Jag tror att alla som gillar hockey fattar vad som är bra och dåligt. För att en match ska bli bra krävs två bra lag annars blir det skräp. Man kan inte alltid se det som Hagbard Handfaste " Det gäller inte bara att vinna, man måste förnedra motståndaren också" utan det handlar om att göra allt man kan för att vinna, men samtidigt respektera motståndaren.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

minalman skrev:
daaviid skrev:Ganska intressant att inte en enda skrev minsta kritik mot målvakten när 1-0 föll. Hur hade tongångarna varit om Jensen stått i mål?
Har Jensen nyligen blivit pappa?
Näe, tänkte väl det.
Jaha, så om man är farsa så räknas det som trumf. Jag förstår.
BigJ

Inlägg av BigJ »

#10 skrev:
daaviid skrev:Ganska intressant att inte en enda skrev minsta kritik mot målvakten när 1-0 föll. Hur hade tongångarna varit om Jensen stått i mål?
Haha, tänkte samma
Fast 35 fick väl inte så mycket kritik senast ändå, Reideborn har nog fått väldigt mycket mer genom åren. Försvaret fick kritik med all rätt men det största felelt ligger hos ledingen som inte låtit Jensen spela trots att man vetat att 39 skulle bli pappa denna tid. Kan förstå om utespelarna inte känner säkerhet med en målvakt som knappt har fått stå.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Strandberg och Axelsson borde verkligen behöva få in någon bättre än Bergfors. Där skulle jag gärna stoppa in någon annan inför tredje om vi ska gå ner på folk.
Bergfors och Lilja lider av samma åkomma.
Djurgårdssjukan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Kämpa nu då!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

40 kvar av semin. Make the motherf*cking most of it!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
daaviid

Inlägg av daaviid »

MarcusDaze skrev:
Styrningar är aldrig målvaktens fel?
Jag håller med, men den "regeln" hade inte räknats om Jensen stått. Det vet både du och jag.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

daaviid skrev:
minalman skrev:
Näe, tänkte väl det.
Det var en liten hälsning till alla som bannats.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev:
minalman skrev:
Näe, tänkte väl det.
Jo jag vågar påstå att barn och verkliga livet trumfar det mesta.
Låt oss hoppas att NHL standarden med planerade kejsarsnitt aldrig får fotfäste i Svensk hockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vilken jävla pungspark direkt.
Styrka att sedan hålla uppe spelet.
Men vi måste ha nästa kasse.

Målar fan på väggen och säger att det är kört vid 2-0 till kaffe.

Kämpa DIF
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilken jävla pungspark direkt.
Styrka att sedan hålla uppe spelet.
Men vi måste ha nästa kasse.

Målar fan på väggen och säger att det är kört vid 2-0 till kaffe.

Kämpa DIF
Vågar påstå att Färjestad är rökta.
daaviid

Inlägg av daaviid »

minalman skrev:
daaviid skrev:
minalman skrev:
Näe, tänkte väl det.
Det var en liten hälsning till alla som bannats.
Hehe, då förstår jag ditt resonemang bättre.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

Robban är en grym teoretiker och strateg. Roger Rönnberg är en matchcoach av rang. Jag vet att det gör ont men Robban du är ärketypen av en kontorsnisse. Vi printern så har du pondus. När det är krig så behövs generalerna, inte de som krystar fram snygga Excel-analyser och gnäller över priset på bläckpatroner.

Ett tips Robban. Be Ölvestad nita dig rejält några gånger (det gör ont men bygger karaktär) och sluta använda de rosa hantlarna på gymet om du nu någonsin är där. Också, be Ölvestad vara med i båset istället för den där jävla Musse. När man ser honom så vill man helst skänka pengar till den lokala hemslöjdsföreningen och sedan få gå ut och be Ryno om ursäkt för att ens föräldrar blev fulla på Finlandsfärjan.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
vr6power

Inlägg av vr6power »

easer90 skrev:Har Robban sagt någon motivering till att inte ändra kedjorna ?

Kaffe gjorde det för 2 matcher sen och har 14-3 sen dess ...

Han sa ju i nån intervju att han är tjurig som person och vägrar ändrar nå.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Lidingö DIF skrev:Robban är en grym teoretiker och strateg. Roger Rönnberg är en matchcoach av rang. Jag vet att det gör ont men Robban du är ärketypen av en kontorsnisse. Vi printern så har du pondus. När det är krig så behövs generalerna, inte de som krystar fram snygga Excel-analyser och gnäller över priset på bläckpatroner.

Ett tips Robban. Be Ölvestad nita dig rejält några gånger (det gör ont men bygger karaktär) och sluta använda de rosa hantlarna på gymet om du nu någonsin är där. Också, be Ölvestad vara med i båset istället för den där jävla Musse. När man ser honom så vill man helst skänka pengar till den lokala hemslöjdsföreningen och sedan få gå ut och be Ryno om ursäkt för att ens föräldrar blev fulla på Finlandsfärjan.
Sista är faktiskt tyvärr mkt sanning i, det är inte direkt så Robban eller Musse kan motivera och pusha spelare. Hade vi haft Ölvestad och Ragge där så hade vi inte ens behövt taktik, spelarna hade varit livrädda att åka tillbaka till båsen efter ett skitbyte! Behövs lite jävla power i båset, inte Office Space!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar