Nä, långt ifrån! Sajk fick en jävla massa energi av vinsten igår, kommer bli riktigt tufft resten av serien.Daniel942 skrev:KAN FOLK SLUTA SURRA OM NÅN JÄVLA SEMI?förevigtdjurgården skrev:Exakt.Lee Harvey Oswald skrev:Med facit i hand, då DIF ändå valde att vila så många idag skulle vi vilat Adam också.
Känns så där de senaste två matcherna, lite fokustapp, några enkla mål
Hade man valt att vila Adam idag hade det varit en sak. Nu måste Adam stå allt fram till och med eventuell match 2-3 i semifinal.
Vi är inte där!
Kvartsfinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 31/3-2019
Re: Kvartsfinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 31/3-2019
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
En match sju på Hovet klarar inte våra pojkar.Buford skrev:Nä, långt ifrån! Sajk fick en jävla massa energi av vinsten igår, kommer bli riktigt tufft resten av serien.Daniel942 skrev:KAN FOLK SLUTA SURRA OM NÅN JÄVLA SEMI?förevigtdjurgården skrev:Exakt.Lee Harvey Oswald skrev:Med facit i hand, då DIF ändå valde att vila så många idag skulle vi vilat Adam också.
Hade man valt att vila Adam idag hade det varit en sak. Nu måste Adam stå allt fram till och med eventuell match 2-3 i semifinal.
Vi är inte där!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skellefteås gameplan
Känns som vi gick rakt in i den med hull och hår.
1. Dom vill få oss publiken och spelarna att fokusera på domaren. Dom vill gruffa å fula sig för att dels få oss i publiken att sätta press på domaren och spelarna/ledarna att fokusera på domarna. Domarna har givetvis pratat om att stå emot publiktrycket. Blev ALLDELES för mycket fokus på vad domaren gjorde och inte gjorde igår --> Check
2. Dom har ett bra powerplay och vill komma in dom lägena så mycket som möjligt. Hetsa våra hetsiga spelare och spela på gränsen så att vi går över gränsen. --> Check
3. Stänga ner mittzon så vi inte får nån fart och flyt i våra uppspel och därmed ingen fart igenom mittzonen --> Check
NU driver vi in spiken i kistan på deras hemmaplan, blir dubbelt så bra!:D
Känns som vi gick rakt in i den med hull och hår.
1. Dom vill få oss publiken och spelarna att fokusera på domaren. Dom vill gruffa å fula sig för att dels få oss i publiken att sätta press på domaren och spelarna/ledarna att fokusera på domarna. Domarna har givetvis pratat om att stå emot publiktrycket. Blev ALLDELES för mycket fokus på vad domaren gjorde och inte gjorde igår --> Check
2. Dom har ett bra powerplay och vill komma in dom lägena så mycket som möjligt. Hetsa våra hetsiga spelare och spela på gränsen så att vi går över gränsen. --> Check
3. Stänga ner mittzon så vi inte får nån fart och flyt i våra uppspel och därmed ingen fart igenom mittzonen --> Check
NU driver vi in spiken i kistan på deras hemmaplan, blir dubbelt så bra!:D
- Daniel942
Oväntat att det var vi som inte lyckades....
https://pbs.twimg.com/media/D3DYqjFXQAANq-L.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/D3DYqjFXQAANq-L.jpg:large
DIF!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Att vi efter förlust i match 1 skulle gå rent och ta fyra raka hade varit för bra för att vara sant.
Med tanke på hur spelet sett ut hade Saik lika gärna kunnat leda med 3-2 i matcher.
Vi har satt oss i en jävligt bra sits och har haft marginalerna på vår sida.
Sumpar vi detta har vi absolut inget i en semifinal att göra.
Värre då ifjol när vi spelmässigt förde matcherna, men där Ortio var den klart bästa målvakten.
Dessutom väntade ett Växjö i finalen, ett lag som vi spelat riktigt bra mot den säsongen.
Just nu käkar deras forwards upp våra backar till frukost och har snurrat på rätt friskt i vår zon.
Vi måste börja spela ett rakare spel och söka det första enkla bladet som är framåt i banan och mer än 5 meter bort. Kan detta också ske med mottagaren i fart och utan att få passen några meter fel så är saken biff.
Som det är nu får vi lita till effektiviteten och Adam, vilket inte på något sätt är dåligt. Man vinner många matcher på det. Kanske till och med en kvartsfinalmatch till.
Med tanke på hur spelet sett ut hade Saik lika gärna kunnat leda med 3-2 i matcher.
Vi har satt oss i en jävligt bra sits och har haft marginalerna på vår sida.
Sumpar vi detta har vi absolut inget i en semifinal att göra.
Värre då ifjol när vi spelmässigt förde matcherna, men där Ortio var den klart bästa målvakten.
Dessutom väntade ett Växjö i finalen, ett lag som vi spelat riktigt bra mot den säsongen.
Just nu käkar deras forwards upp våra backar till frukost och har snurrat på rätt friskt i vår zon.
Vi måste börja spela ett rakare spel och söka det första enkla bladet som är framåt i banan och mer än 5 meter bort. Kan detta också ske med mottagaren i fart och utan att få passen några meter fel så är saken biff.
Som det är nu får vi lita till effektiviteten och Adam, vilket inte på något sätt är dåligt. Man vinner många matcher på det. Kanske till och med en kvartsfinalmatch till.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Räds verkligen inte SAIK i 5vs5. Skärpning i BP och PP så tar vi detta.
Adam måste spela bättre än igår men det tror jag han gör. Alla kan ha en dålig dag.
Som du säger Bombom så hade väl ingen räknat med att vi skulle ta fyra raka. Nej nu samlar vi oss och knyter ihop detta, gärna redan imorgon!
Adam måste spela bättre än igår men det tror jag han gör. Alla kan ha en dålig dag.
Som du säger Bombom så hade väl ingen räknat med att vi skulle ta fyra raka. Nej nu samlar vi oss och knyter ihop detta, gärna redan imorgon!
- Lee Harvey Oswald
Återigen….för 511:e gången denna säsong!
Det är inte förluster i sig som är problemet, det är Hur vi förlorar.
Att i match 5 hemma bara ha en Lina som är förberedda på uppgiften, det är fan i mig ett problem, svårt att bara se det som en plump i protokollet, -jaja, det blir bättre snart.
Jag kan upplysa er om att Snart…..det är Nu!
Man kan fan inte åka runt och signalera Jag-skiter-iii under 2 perioder i ett slutspel, inte om man vill bli tagen på allvar
Vår Landslags-Lina måste ta sitt ansvar nu, detta blir löjligt annars.
Orkar inte se ett passivt DIF igen denna period av säsongen.
Gå bort er, bli sönderkontrade, egentligen vad fan som helst, men sluta inled ALLA matcher med mössan i handen och stå och vänta på motståndarens första drag.
Bestäm er…eller åk på semester…eller både och
Att i match 5 hemma bara ha en Lina som är förberedda på uppgiften, det är fan i mig ett problem, svårt att bara se det som en plump i protokollet, -jaja, det blir bättre snart.
Man kan fan inte åka runt och signalera Jag-skiter-iii under 2 perioder i ett slutspel, inte om man vill bli tagen på allvar
Gå bort er, bli sönderkontrade, egentligen vad fan som helst, men sluta inled ALLA matcher med mössan i handen och stå och vänta på motståndarens första drag.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller med dig i det mesta du skriver. Dags att steppa upp. Inte fega sig ur.Lee Harvey Oswald skrev:Återigen….för 511:e gången denna säsong!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Jag säger eventuell, om du läser vad jag skriver. Jag är fast övertygad om att torsk imorgon är färdig säsong, men menar som sagt att oavsett MÅSTE Adam spela 2-5 raka matcher till nu beroende på hur det går.Daniel942 skrev:KAN FOLK SLUTA SURRA OM NÅN JÄVLA SEMI?förevigtdjurgården skrev:Exakt.Lee Harvey Oswald skrev:Med facit i hand, då DIF ändå valde att vila så många idag skulle vi vilat Adam också.
Vi är inte där!
Avdelning: läs först, reflektera, svara sen.
25/4-2025
- Lidingö DIF
Går det till match 7 har vi inte en jävla chans. Det blir utskåpning.
Den enda spelaren som dykt upp är Dicken och fattat att det är slutspel. Älskar karln. Synd bara att våra jävla tomtar till skitdomare har bestämt sig för att straffa hela DIF bara för att de ogillar honom.
Måste också ge Adam en eloge. Han är ingen Wesslau under det magiska slutspelet men han får MVG.
Vinst på tisdag eller det är över. Och skulle det bli en 7:e och jag får se det lojja jävla 25-pass duttandet i egen zon så blir det inget säsongskort nästa år. Då har jag fått nog av den här jävla Samhall-inställningen.
Den enda spelaren som dykt upp är Dicken och fattat att det är slutspel. Älskar karln. Synd bara att våra jävla tomtar till skitdomare har bestämt sig för att straffa hela DIF bara för att de ogillar honom.
Måste också ge Adam en eloge. Han är ingen Wesslau under det magiska slutspelet men han får MVG.
Vinst på tisdag eller det är över. Och skulle det bli en 7:e och jag får se det lojja jävla 25-pass duttandet i egen zon så blir det inget säsongskort nästa år. Då har jag fått nog av den här jävla Samhall-inställningen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16