Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019
Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019
Skönt att Adam kliver fram när det behövs som mest. Härligt att vi kan vända underläge till överläge. Underbar stämning. SAIK gör en av sina bästa matcher för säsongen, men det är vi som vinner.
Skojar du eller slutade du titta när vi hängde i HA?DIFLuWi skrev:I en annan del av Sverige ligger Timrå under mot Oskarshamn.
Vart ligger Oskarshamn? Sen när spelas det hockey där?
Kommer DIF spela hockey där nästa säsong?
"Här dör SHL"
Är väl mer det absurda att vi kan få upp Oskarshamn i SHL...Janzoo skrev:Skojar du eller slutade du titta när vi hängde i HA?DIFLuWi skrev:I en annan del av Sverige ligger Timrå under mot Oskarshamn.
"Här dör SHL"
Minns föresten inte vilka alibiklubbar vi mötte för 4 år sen.
Spännande match föresten, Timrå kvitterade på en kroppsstyrning med 10 sek kvar.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Ju mer snus jag tröck in på rätt sida i varje period ju bättre spelade vi, glömde dock i andra, snart en 7a Plantation slut oxå...
Kvitterat med sekunder kvar, suddenJanzoo skrev:Skojar du eller slutade du titta när vi hängde i HA?DIFLuWi skrev:I en annan del av Sverige ligger Timrå under mot Oskarshamn.
"Här dör SHL"
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hockey är som livet - Orättvist.
Men riktigt skön seger men så som det såg ut i andra perioder får det inte se ut i ett slutspel. Det sämsta försvarsspel jag sett, vi ska vara glada att vi inte släppte in flertalet mål där.
Edit: På tal om klacken så tror jag det var bra att inte ha utökad klack då det kommer för mycket folk som inte ska vara där och det smittar av sig. Ha klacken normalstor så får vi bara rätt folk dit.
Men riktigt skön seger men så som det såg ut i andra perioder får det inte se ut i ett slutspel. Det sämsta försvarsspel jag sett, vi ska vara glada att vi inte släppte in flertalet mål där.
Edit: På tal om klacken så tror jag det var bra att inte ha utökad klack då det kommer för mycket folk som inte ska vara där och det smittar av sig. Ha klacken normalstor så får vi bara rätt folk dit.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2019-03-27 22:01:32, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Grymt skön seger, men så dålig match! Trots att Skellefteå var klart bättre idag så finns det en del som talar för DIF nu. 1. Adam är den klart bästa målvakten i de båda lagen. 2. Skellefteå matchar sina bästa spelare (Möller och Lindström) mycket hårdare än DIF matchar sina. Dessutom är dem lite äldre jämfört med DIFs. Tror det kommer att ta ut sin rätt i en lång serie. 3. Känns som att flera av våra spelare ännu inte kommit igång i slutspelet, Davidsson tex. Finns mer djup i vårt lag
Inte ofta man blir rörd... men idag var klacken fantastisk!
Just när man blrjat tänka att det var bättre förr kommer en sån här insats.
I övrigt var matchen århundradets rån och det tar jag vilken dag som helst.
Tänk om vi kan få lite extra energi av detta och slå hemmasvaga saik. Då börjar man tro på en semi på allvar.
Vad är status Jonte? Tränar han? Är säsongen över? Är så sugen på att få igång den kedjan också.
Dicks kedja är bäst just nu. Fjärde överraskar.
Bra kämpat av övriga två men det måste börja lossna för dem snart om vi ska ha en chans.
Två ribbträffar av junislinen så det kanske är på gång.
Just när man blrjat tänka att det var bättre förr kommer en sån här insats.
I övrigt var matchen århundradets rån och det tar jag vilken dag som helst.
Tänk om vi kan få lite extra energi av detta och slå hemmasvaga saik. Då börjar man tro på en semi på allvar.
Vad är status Jonte? Tränar han? Är säsongen över? Är så sugen på att få igång den kedjan också.
Dicks kedja är bäst just nu. Fjärde överraskar.
Bra kämpat av övriga två men det måste börja lossna för dem snart om vi ska ha en chans.
Två ribbträffar av junislinen så det kanske är på gång.
15 skott på mål ikväll. 1(!) i mittperioden. Har det hänt någonsin i en SHL-kvart för hemmalaget?
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det var nere i Oskarshamn som Nyman slet omkring kalles kaviar i nacken vill jag minnas.DIFLuWi skrev:I en annan del av Sverige ligger Timrå under mot Oskarshamn.
"Här dör SHL"
Spela fult
Älskar fan första perioden. Vi var arga, sura, lät ingen pissa eller sätta sig på oss. Vi var DIF som jag lärde mig älska. Alla tog rygg på den största slutspelskungen av de alla, Dick Axelsson.
Sen hände det något. Vi börjar spela som vi gjorde när vi spelade som sämst i grundserien, i något slags hypertempo. Håglösa hjärndöda pucktapp och noll energi. Ingen ville ut och pressa. Alla stod framför eget mål och höll hand. Bad till högre makter. Det är Adam och Hovet-publiken som räddar arslet på oss ikväll. Två extremt viktiga besked, men resten måste steppa upp. Sån här tur har vi inte igen...
Sen hände det något. Vi börjar spela som vi gjorde när vi spelade som sämst i grundserien, i något slags hypertempo. Håglösa hjärndöda pucktapp och noll energi. Ingen ville ut och pressa. Alla stod framför eget mål och höll hand. Bad till högre makter. Det är Adam och Hovet-publiken som räddar arslet på oss ikväll. Två extremt viktiga besked, men resten måste steppa upp. Sån här tur har vi inte igen...
-
Någon som såg det gnällröven Pudas grinar om i Expressen? (Expressen.se/sport)
Brodin ska ha delat ut nån crosschecking?
-
Urbom loggade bara 03.40. Vad hände där?
Bråket i slutet på första. Efter att de crosscheckat Josef.South_Exil skrev:Någon som såg det gnällröven Pudas grinar om i Expressen? (Expressen.se/sport)
Han är bara förbannad för att de torskade. Känns som nått i affekt.
Kolla gärna bilder på spearingen från Lundin (tror jag) på Brodda. DÄR kan vi snacka 5-10 matcher...
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Japp. Förstod att det var den situationen. Men såg inte själva händelsen.DIFLuWi skrev:Bråket i slutet på första. Efter att de crosscheckat Josef.South_Exil skrev:Någon som såg det gnällröven Pudas grinar om i Expressen? (Expressen.se/sport)
Han är bara förbannad för att de torskade. Känns som nått i affekt.
Kolla gärna bilder på spearingen från Lundin (tror jag) på Brodda. DÄR kan vi snacka 5-10 matcher...
Men ser man bilden i expressen så har de ju delat ut avstängningar för sådana klubbor förr.
Då borde väl Alvarez på 37 också vara för granskning.
Aja vi får se. Men vore riktigt illa att tappa Brodin ett par matcher.