SM-Slutspelet 2019

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av daaviid »

En fröjd att se Lulä åka på torsk igen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Grundserielaget Luleå.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Framförallt så unnar man ju inte fjollan och den kriminella några framgångar men men den här serien är inte över ännu
Ceterum censeo Solna esse delendam
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Mattias_87 skrev:Grundserielaget Luleå.
:lol: :lol: :lol:

Två sköna kvällar i rad nu. Fan vad härligt!

Edit:
Jag har nu skickat ett LÅNGT mail till C More där jag lyfter t.ex. Lena. Det gör förmodligen noll nytta hos dem, men om fler hör av sig så KANSKE det kan bli skillnad. Jag var, i min värld, övertydlig med att jag respekterade Lena rejält p.g.a. könstillhörighet, tills dess att min feministmorsa började ifrågasätta.

^ Jag har anpassat mig efter samhället, men kanske lite mer än vad som behövs. #lenatilldiv1 *

*hashtag sparkalena funkar inte i feministiska sammanhang
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Janzoo skrev:
Mattias_87 skrev:Grundserielaget Luleå.
:lol: :lol: :lol:

Edit:
Jag har nu skickat ett LÅNGT mail till C More där jag lyfter t.ex. Lena. Det gör förmodligen noll nytta hos dem, men om fler hör av sig så KANSKE det kan bli skillnad. Jag var, i min värld, övertydlig med att jag respekterade Lena rejält p.g.a. könstillhörighet, tills dess att min feministmorsa började ifrågasätta.

^ Jag har anpassat mig efter samhället, men kanske lite mer än vad som behövs. #lenatilldiv1 *

Hahahaaa... Fittmössan åkte på direkt :lol:
rikkard

Inlägg av rikkard »

Imponerad av hur Frölunda lyckas luckra upp Luleås betongförsvar. Växjö hamnade bara utmed sargerna. Hoppas att offensiven fortsätter slå defensiven, så att inte fler lag börjar spela Bulan- hockey till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Janzoo skrev: :lol: :lol: :lol:

Edit:

Jag klarar verkligen inte heller av Lena, hon är totalt värdelös som kommentator och varenda gång hon kommenterar kollar jag på matcherna utan ljud. Vart mailade du? Mailar gärna jag med.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Det var ett jävla gnäll på Lena! Faktum är ju att hon har betydligt bättre koll än flera av sina manliga kollegor som varken har koll på vad spelarna heter eller varför domaren har blåst av etc.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Don66-2 skrev:Det var ett jävla gnäll på Lena! Faktum är ju att hon har betydligt bättre koll än flera av sina manliga kollegor som varken har koll på vad spelarna heter eller varför domaren har blåst av etc.
Alla tycker olika, så är det. Jag gillar hennes kunskap men klarar inte av henne som person. Hennes röst gör sig inte heller bra i tv. Det är MINA tankar, alla behöver inte tycka likadant.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

MarcusDaze skrev:
Don66-2 skrev:Det var ett jävla gnäll på Lena! Faktum är ju att hon har betydligt bättre koll än flera av sina manliga kollegor som varken har koll på vad spelarna heter eller varför domaren har blåst av etc.
Alla tycker olika, så är det. Jag gillar hennes kunskap men klarar inte av henne som person. Hennes röst gör sig inte heller bra i tv. Det är MINA tankar, alla behöver inte tycka likadant.
Att man tycker olika är EN sak men att aktivt försöka få nån sparkad för att man har "problem med hennes röst" är ju bara fjantigt.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

Mina öron avskyr också Lena Sundqvist! Och för att inte trampa någon rabiat feminist på tårna så kan jag nämna att dem inte gillar Niklas Holmgren heller för den delen.
Jag har en teori att det hela går ut på att minska kostnaderna för sändningsrättigheterna. Alla vet ju att det betalas snuskiga summor pengar av tv-bolagen för att få sända matcherna från SHL.
TV4 som äger Cmore-gruppen har ju erbjudit lördagsmatcher i 4:an hela säsongen, förmodligen som ett led av någon överenskommelse i avtalet med SHL gällande marknadsföringen av hockeyn.

Vem har då fått äran att kommentera dessa matcher som når ut till i stort sett hela svenska folket, där säkert SHL har förhoppningar om att synliggöra produkten hockey till max och frälsa de ofrälsta? Rätt gissat, LENA SUNDQVIST! Det finns ingen normalt hörande människa som blir sugen på att teckna ett dyrt abonnemang för att höra den rösten ytterligare några dagar i veckan!
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Momentumet skrev:Mina öron avskyr också Lena Sundqvist! Och för att inte trampa någon rabiat feminist på tårna så kan jag nämna att dem inte gillar Niklas Holmgren heller för den delen.
Jag har en teori att det hela går ut på att minska kostnaderna för sändningsrättigheterna. Alla vet ju att det betalas snuskiga summor pengar av tv-bolagen för att få sända matcherna från SHL.
TV4 som äger Cmore-gruppen har ju erbjudit lördagsmatcher i 4:an hela säsongen, förmodligen som ett led av någon överenskommelse i avtalet med SHL gällande marknadsföringen av hockeyn.

Vem har då fått äran att kommentera dessa matcher som når ut till i stort sett hela svenska folket, där säkert SHL har förhoppningar om att synliggöra produkten hockey till max och frälsa de ofrälsta? Rätt gissat, LENA SUNDQVIST! Det finns ingen normalt hörande människa som blir sugen på att teckna ett dyrt abonnemang för att höra den rösten ytterligare några dagar i veckan!
Som sagt: Så länge kommentatorn har sina fakta rätt så får dom prata genom näsan om dom vill, man kollar väl på matchen?
nevyn

Inlägg av nevyn »

Snack, Lena är en av de bästa kommentatorerna i TV just nu. Har bra fokus på matchen och spelet, rapporterar om saker som inte är i bild, snurrar inte bort sig i offside/icing-avblåsningar som många andra. Den enda som på rak arm är bättre är Lasse G, men han kommenterar ju inte matcherna längre.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

Don66-2 skrev:
Momentumet skrev:Mina öron avskyr också Lena Sundqvist! Och för att inte trampa någon rabiat feminist på tårna så kan jag nämna att dem inte gillar Niklas Holmgren heller för den delen.

Som sagt: Så länge kommentatorn har sina fakta rätt så får dom prata genom näsan om dom vill, man kollar väl på matchen?
Visst gör man det! Men till skillnad från dig så kan jag göra två saker samtidigt. Jag både ser OCH hör!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mina öron verkar immuna mot dialekter och tonlägen.
De reagerar istället på åsikter utan nyans eller klart färgade åsikter.

Haralds kaffesympatier är bedrövliga att lyssna till. Hans sympatier för Oskarshamn var lika osmakliga.
Wikegård är svår att ogilla, men han går enbart efter resultat. Det lag som vunnit är bäst, typ.

Lena har jag knappt lagt märke till. Är väl lite som om man inte märker av domaren, då har de gjort det okey. :D
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2019-04-10 12:17:56, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar