SHL 18/19: Djurgårdens IF - Luleå 28/2 2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 18/19: Djurgårdens IF - Luleå 28/2 2019

Inlägg av #10 »

Den här jävla förlusten tar så jävla ont....det bara är så
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIFtomppa skrev:In med Wikegård som coach.

Marcus Davidsson fjunig som vanligt vid 2-1 målet. Så soft och mjuk som det bara går, får fan inte göra ont för fem öre. Jävla pajas
Känns lite taskigt att såga kidsen, dom får förtroendet och försöker vara kreativa...om än på ett väldigt naivt sätt.
Robban borde (om det funnits) matchat spelare som har lite mer rutin i dessa lägen...och framförallt som är i form.
#70 och #91 platsar inte denna säsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Frankie

Inlägg av Frankie »

Nästa match vill vi fan se en "Riktig" laguppställning och inge jävla åtta backar!

Sen toppa till en 2:a lina bakom Lilja - JJ - Broddan.
Dick - Strandberg - Bergfors var väl inne på målet?

Sen övrigt bös kan dom komponera en 3 + 4:e med.
Vart är Grewe egentligen? Vi skulle behöva någon som kan tacklas.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Guter gör en bra match men har blivit hackkycklingen här.
Norell däremot. Han kan det få hackas på idag!
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

mb81 skrev:Guter gör en bra match men har blivit hackkycklingen här.
ALLA kan få smaka, ingen som gör en BRA match, ingen som blixtrar till för att sen gå ner på en hygglig nivå.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

#10 skrev:
rikkard skrev:Tapp i mittzon (som vanligt). Vi spelar naiv full-fart-framåt-hockey som straffar sig gång på gång. Tillbaka till ritbordet nu. Det här sättet att spela fungerar inte.
Vi spelar mot Luleå, vassast i ligan(bästa coachen), inte så konstigt att detta händer.
Dagens ironi eller ?
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

WHAT? :shock:
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Guter var lika värdelös idag som sist han var i dif.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Jo Guter är riktigt bra bäst på plan, jobbar hårt och sätter skräck i motståndarna. Allvarligt vad tycker du han tillför?? sen håller jag med dig om Norell

Inlägg av #10 »

Morwiin skrev:
#10 skrev:
rikkard skrev:Tapp i mittzon (som vanligt). Vi spelar naiv full-fart-framåt-hockey som straffar sig gång på gång. Tillbaka till ritbordet nu. Det här sättet att spela fungerar inte.
Vi spelar mot Luleå, vassast i ligan(bästa coachen), inte så konstigt att detta händer.
Dagens ironi eller ?
Har du noll koll?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
#87 skrev:Ge mig Luleå i ett slutspel.

Deras spel kommer inte räcka längre än till semifinal.
Tror du är ganska ensam om den önskan, ingen i DIF vill möta dom efter denna säsong.
Vi blir utmanövrerade på samma vis varje gång, Bulan har stenkoll på hur man gör DIF till ett impotent totalt könlöst lag.
Det är liksom ingen slump som kommer vändas till vår fördel bara för att det är utslagsmatcher

Om man bara tittar på vad båda lagen ville uppnå med kvällens jobbpass så gjorde luleå alla rätt, DIF gick bort sig igen

Längtar tills det är över, som tur är kan det gå riktigt fort.
Vår offensiv är lika vass som dunkudde, kännedom om fysisk spel saknas helt och backspelet fortsätter att varje match ge bort nåt mål
Jag möter gärna Luleå. Det är en fråga om form och vi är på väg åt rätt håll till skillnad från dem.
Ölvestad kör skiten ur grabbarna och då ser det tidvis ut som ett gäng broilers med finmotorik som fyraåringar men det kommer betala av sig om ett par veckor när det lättar.
Vi äger huvuddelen av spelet och det är de där extra procenten som saknas som gör att pucken ser ut som en tvål och att vi inte kommer in i ytorna med rätt tajming.

Jag är inte alls så negativ i det stora hela även om man hoppas att vi haft kapaciteten att straffa Växjö och Luleå på halvfart. Men jag är helt övertygad om att det bara kommer att bli bättre framöver.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Morwiin skrev:
#10 skrev:
Dagens ironi eller ?
Jag hade tagit Bulan alla dagar i veckan. Överlägset bästa coach i SHL.

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
#87 skrev:Ge mig Luleå i ett slutspel.

Deras spel kommer inte räcka längre än till semifinal.
Tror du är ganska ensam om den önskan, ingen i DIF vill möta dom efter denna säsong.
Vi blir utmanövrerade på samma vis varje gång, Bulan har stenkoll på hur man gör DIF till ett impotent totalt könlöst lag.
Det är liksom ingen slump som kommer vändas till vår fördel bara för att det är utslagsmatcher

Om man bara tittar på vad båda lagen ville uppnå med kvällens jobbpass så gjorde luleå alla rätt, DIF gick bort sig igen

Längtar tills det är över, som tur är kan det gå riktigt fort.
Vår offensiv är lika vass som dunkudde, kännedom om fysisk spel saknas helt och backspelet fortsätter att varje match ge bort nåt mål
Jag möter gärna Luleå. Det är en fråga om form och vi är på väg åt rätt håll till skillnad från dem.
Ölvestad kör skiten ur grabbarna och då ser det tidvis ut som ett gäng broilers med finmotorik som fyraåringar men det kommer betala av sig om ett par veckor när det lättar.
Vi äger huvuddelen av spelet och det är de där extra procenten som saknas som gör att pucken ser ut som en tvål och att vi inte kommer in i ytorna med rätt tajming.

Jag är inte alls så negativ i det stora hela även om man hoppas att vi haft kapaciteten att straffa Växjö och Luleå på halvfart. Men jag är helt övertygad om att det bara kommer att bli bättre framöver.
Möter gärna luleå, då vet ni inte vad ni pratar om.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vi kommer fortsätta förlora mot Luleå så länge vi har denna rädda ointresserade inställning. Vi släpper in ett skitmål när vi jagar, och det bekommer oss inte. Vi bryr oss inte ett dugg. De bryr sig säkert till viss del mentalt, men det syns ingenting utåt. Ingen blir förbannad, ingen blir frustrerad. Vi bara låter det rinna iväg. Där säkerställer man att folk inte kommer tillbaka till läktarna. Det här är inget slutspelslag, vi lirar bäst när det inte gäller någonting. Träningsmatcher, en avslagen bortamatch mot Malmö någon gång ibland. Inget kommer förändras heller. Ser inte att vi slår något av de andra sex lägen i bäst av sju. Luleå skulle vi ryka i fyra raka.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad jag hatar dom där jävla scooterraggarna. Snälla sabba er ekonomi och mist licensen så jag slipper se er i SHL. Ni är lika mycket värda SHL som Karlskrona.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar