SHL 18/19 : Linköping - Djurgårdens IF 30/10-2018
Re: SHL 18/19 : Linköping - Djurgårdens IF 30/10-2018
ALLA till Hovet?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Verkligen, och markera på domarna från första sekunden!!Praetori skrev:ALLA till Hovet?
Hetsa på sociala medier ni som har sånt skitDetblir3poäng skrev:Verkligen, och markera på domarna från första sekunden!!Praetori skrev:ALLA till Hovet?

Jag är gammaldags. Sociala medier för mig är arbetsplatsen. Enda stället där man är "registrerad".#10 skrev:Hetsa på sociala medier ni som har sånt skitDetblir3poäng skrev:Verkligen, och markera på domarna från första sekunden!!Praetori skrev:ALLA till Hovet?

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skön seger för ett skadeskjutet DIF! Mot nya poäng...
Samma här, har inget sånt;)Praetori skrev:Jag är gammaldags. Sociala medier för mig är arbetsplatsen. Enda stället där man är "registrerad".#10 skrev:Hetsa på sociala medier ni som har sånt skitDetblir3poäng skrev:Verkligen, och markera på domarna från första sekunden!!Praetori skrev:ALLA till Hovet?
Denna tvåpoängare känns bättre och bättre. Vi spelar inte som vi skall och LHC torskar första gången hemma när de möter just oss. Adam spikar igen på straffar, Urbom är kung återigen och Bergfors nätar. Mumma.
- Lee Harvey Oswald
Är jag för krävande/gnällig?
Jag tycker verkligen inte detta var en bra match, varken från oss eller lhc
Men både DIF och lhc verkar helnöjda efteråt, -det var en riktig toppmatch

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
När hämtade vi in ett tvåmålsunderläge i sista och tog extrapoängen senast?
Starkt jobbat Adam. Grym insats hela matchen tycker jag. Och Bergfors fortfarande en av de bästa på isen, men nu med ett mål i ryggen. Hoppas det lossnar.
Starkt jobbat Adam. Grym insats hela matchen tycker jag. Och Bergfors fortfarande en av de bästa på isen, men nu med ett mål i ryggen. Hoppas det lossnar.
-
Lee Harvey Oswald skrev:Är jag för krävande/gnällig?
Inget skönspel och ”mästarlir” men sett till motståndet och tre skickliga FW borta är det väl ändå helt OK.
Faktum är att vinner vi vår hängmatch är vi serieledare.
Oerhört svårslagna och starka.
I längden behövs dock skill och även mer struktur, linjer, rutinerat uppträdande, bättre avvägningar etc.
Tror det är det du ser/stör dig på.
För mig är det lite tudelat
Jag vet inte vad för hockey du förväntar dig. Men jag tycker den var sevärd. Ingen slutspelsmatch utan en vanlig seriematch mellan två i toppen.Lee Harvey Oswald skrev:Är jag för krävande/gnällig?
Ingen toppmatch direkt. Men sett till motståndet på bortais så får det väl anses godkänt?Lee Harvey Oswald skrev:Är jag för krävande/gnällig?
Man kommer på sig själv när man kikar på laguppställningen att en hel förstalina är borta. Och i starten var det många som överpresterade. Vi är inne i en period där förstalinan dessutom har en svacka så, njea. Man borde kanske inte förvänta sig mer än det här. Iallafall inte på bortais.
Håller med. Två poäng borta mot LHC är jag nöjd med, men matchen var halvbra från båda sidor.Lee Harvey Oswald skrev:Är jag för krävande/gnällig?
Avgå Jocke.
- Lee Harvey Oswald
Från DIF i en Toppmatch förväntar jag mig klart fler passningar på medspelare i fart, mindre kladd bakom eget mål, färre naiva rusningar i mittzon med pucktapp (innan 2-1)....och iaf några vunna tekningar på 65min.williams skrev:Jag vet inte vad för hockey du förväntar dig. Men jag tycker den var sevärd. Ingen slutspelsmatch utan en vanlig seriematch mellan två i toppen.Lee Harvey Oswald skrev:Är jag för krävande/gnällig?
Lhc såg mycket trögare ut än förväntat (kan väl till viss del tillskrivas DIF)
Men så klart, grymt sköna poäng

Bra jobbat i 3:e!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vi är bättre än tabellens starkaste lag på deras hemmaplan. Slår vi dem hemma på Hovet har vi satt ribban. Sen blir det upp till bevis efter uppehållet och vi måste slå Malmö för att verkligen etablera platsen i tabellen men vi kan slå valfritt lag även när vi har skadebekymmer vilket är starkt.