Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Ohddan skrev:Varför är det en STOR risk att ham hamnar just där bara för att han inte signat än?
Just för att han inte signat än. Vad väntar man på annars? Är ju superviktigt att ha honom under kontrakt vid en ev utlåning från NHL. Kommer ju få fler och fler anbud ju längre man väntar. Just i Växjö eller Frölunda kan jag ju inte garantera men det är väl de två mest attraktiva klubbarna att lira i om man vill ha chans att vinna SM guld varje år och få en hög lön.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Skidlöparn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Skidlöparn skrev:Sitt ner i båten alla! Vi är i slutspel, fokusera på det snälla... Är det någon gång vi haft några bra rykten in redan i mars? Det kommer förhoppningsvis dröja ännu längre än vanligt innan saker är klara pga en lång vårsäsong!
Läst trådens rubrik?

Medan du sitter i båten lägger sportcheferna grunden till nästa säsong. En rätt långt kommen grund för en del lag.

Så, det går nästan onödigt bra nu. :wink:
Ja, så låt dem göra det i lugn och ro. Känns bara onödigt att ha kalla kårar för nästan säsong när vi inte ens är nära att se hur nästa års lag kommer att se ut. I april-maj kan vi börja oroa oss över hur dåligt ställt vi har det om inget vettigt då börjat rulla in.
Vill jag nog påstå att vi har en hyfsad aning om hur nästa års lag kommer se ut, sen verkar vi ju tappa ovanligt många omtyckta spelare av oss supportrar och det är aldrig bra.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Angående kontinuitet.
Blir spännande att se nästa säsongs första hemmamöte med FBK.
Om den så fina och stämningsskapande familjevisan -Linus Johansson är en Hora, är en Hora! kommer eka över Hovet

Det svider så klart när egna produkter väljer konkurerande klubbar i SHL.

Men när div blandade Random-bönder kommer till DIF, får ett lyft/bra utbildning och drar vidare, det är ju bara naturligt.
DIF kan aldrig vara med och tävla i SHL:s löneliga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Tydligen så rycker ajk i Dick, enligt HockeyNews.se som hänvisar till Sportbladet. :lol:
Jag är inte arg, och inte besviken.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Stulle skrev:Tydligen så rycker ajk i Dick, enligt HockeyNews.se som hänvisar till Sportbladet. :lol:
Förvånar mig inte då ajk är väl typ enda alternativet för honom nu när han flyttar tillbaka till sthlm. Om han nu inte vill spela med ssk.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Stulle skrev:Tydligen så rycker ajk i Dick, enligt HockeyNews.se som hänvisar till Sportbladet. :lol:
Dom vill tydligen värva Goooter också.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Emil Molin bekräftar Djurgårdsryktet och säger att vi är mest på för en underskrift. Lovande.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Apropå Fjällby och kontrakt så kan det ju vara så enkelt som att han tar det efter säsong, likt många andra spelare. Fokus på säsongen och kommande slutspel helt enkelt. Att Davidssons kritar på är ju knappast synonymt med att han måste signa samtidigt.

Kan tänka mig att en plan ska läggas med sin NHL-klubb (Caps?) och därifrån tas ett beslut. Personligen ser jag det som mer troligt att han hamnar i AHL än i Växjö - om han nu lämnar.

Spännande med Molin, tror jag skulle kunna bli riktigt bra!
Praetori

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:Folk missar min point. Man vinner inga SM guld utan kontinuitet. Det är det vi tappar när vi byter ut halva truppen pga att vi blir söndervärvade på de talanger vi fått fram. Ett mönster som riskerar att upprepas med jämna mellanrum när vi får ihop ett bra lag. Sist när vi gick till final hade vi lite samma läge som nu. Tappade sjukt många året efter och rasade så småningom ner.
Frågan är alltså större än nästa säsong. Vår plats i näringskedjan under NHL,KHL,NLA och ett knippe penningstarka lag i SHL gör oss till lätta byten(bla. Växjö, Frölunda, HV71, Skellefteå) Spelare har inte ”hjärta” för en klubb längre. Money talks.
Fast vi har landets bästa förutsättningar för "egna" produkter med klubbhjärta. Det finns ett enormt upptagningsområde i Stockholmsregionen. Lirare med stor potential kommer självklart att försvinna iväg till NHL även i framtiden men med tillräckligt med egensatsningar så kommer vi över tiden kunna bygga upp en stomme med spelare med lokal förankring men som inte håller NHL-klass (eller av andra anledningar inte vill dra över pölen) och som vi kan behålla.
Utan större förändringar på den ekonomiska sidan (om det så är arena, sponsorer eller andra förutsättningar) så kommer vi inte kunna konkurrera om spetsspelare på det sätt som Växjö och andra gör och då är stommen det viktiga.

Det suger att tappa spelare som Ljungh (som ändå utgjort stomme sedan Allsvenskan), LJ mfl men det ekonomiskt ansvarsfulla är att INTE krita på spelare för 200k i månaden bara för sakens skull så här tycker jag ändå föreningen gör rätt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

I framgång och motgång, Djurgården.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mawa skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -till-shl/

Något för oss? (Greg Scott)
Var ju jävligt bra sist han spelade i Brynäs.
Men jag har tappat hoppet om alla bra spelare som inte har DIF-anknytning så jag skulle nog säga att du får se en artikel i Maj där det står att vi högg, men inte hade råd.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Benjamin L. Willard skrev:
Förvånar mig inte då ajk är väl typ enda alternativet för honom nu när han flyttar tillbaka till sthlm. Om han nu inte vill spela med ssk.
Tyckte mest rubriken rycker i Dick var lite komisk, inte min rubrik vill jag poängtera :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hoppas innerligt att man i lagbygget inför nästa säsong INTE räknar med Ante som 1:a center.
Med tanke på denna spelares skadebekymmer borde vi göra vårt yttersta att i alla fall förlänga med Johansson så vi får någon "hyggligt säker" center att bygga laget kring.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Kall-El skrev:Hoppas innerligt att man i lagbygget inför nästa säsong INTE räknar med Ante som 1:a center.
Med tanke på denna spelares skadebekymmer borde vi göra vårt yttersta att i alla fall förlänga med Johansson så vi får någon "hyggligt säker" center att bygga laget kring.
Varför skulle en spelare välja oss före andra pengalag i SHL när den dessutom vet att Ante finns med från början?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

???????????????
Låst