SHL : Omgång 13 : Djurgårdens IF - Örebro 24/10-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL : Omgång 13 : Djurgårdens IF - Örebro 24/10-2017

Inlägg av #10 »

minalman skrev:Har kikat runt i de vanligaste blaskorna bland alla hockeyreportage och krönikörer, men de säger inte ett knyst. Jag räknar kallt med att vi har hamnat här pga vårt 3-2 mål mot Skellefteå och att det fortsätter gott och väl över kommande dubbelmötet mot SAIK då domarna dömer bort precis allt vi gör.
Mailade Linus Norberg och frågade varför han inte skrev nåt om det bortdömda målet. Fick svar att det var ganska irrelevant eftersom Dif vann matchen och ingen i Dif var speciellt upprörd efter matchen.......

Ett jävla konstigt resonemang av en reporter enligt mig iaf.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Ett obegripligt konstigt domslut. Det tog liksom udden av matchen igår, det jag minns är inte den fullständiga pulveriseringen av Örebro utan bara det här bortdömda målet.

Någon skrev att Örebro spelar bra hockey. Allvarligt? Otroligt tama igår. Förvisso håller de linjerna väl i försvarsspelet men hur många gånger sköljde vi inte över dem? Borde vunnit med minst 5 puckar. Kanske någon till.

Är det någon som reflekterat hur bra vi hade varit i år om vi haft fungerande special teams? Utan tvekan hade vi legat etta. Och då menar jag bara ett normalt fungerande PP, inte ens top 5 i serien.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mejlade Jocke Eriksson som sa att han redan har mejlat domarbasen, inkl. infovideo från SHL. Bra och snabbt agerat! Det här måste få konsekvenser!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

pulverapa skrev:Mejlade Jocke Eriksson som sa att han redan har mejlat domarbasen, inkl. infovideo från SHL. Bra och snabbt agerat! Det här måste få konsekvenser!
Snyggt! Tänkte precis maila SHL och be dem ge ett ärligt svar på varför det dömdes bort, och bifoga den där twitterfilmen som lagts upp som jämför situationerna.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Fast i all ärlighet.. vad förväntar vi oss av att klaga på domarkåren? Det kanske kommer ett "Ops, förlåt" och sen är skiten bortblåst, det lär ju aldrig bli några längre gående effekter av detta... de är fan mer untouchable än Elliot Ness så är ju beyond futile att gnälla o tjata på domarna och shl! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Skidlöparn skrev:
pulverapa skrev:Mejlade Jocke Eriksson som sa att han redan har mejlat domarbasen, inkl. infovideo från SHL. Bra och snabbt agerat! Det här måste få konsekvenser!
Snyggt! Tänkte precis maila SHL och be dem ge ett ärligt svar på varför det dömdes bort, och bifoga den där twitterfilmen som lagts upp som jämför situationerna.
Jag skickade till Joel Hansson imorse också för att se om man kan få en konstruktiv dialog kring hur dom ser på sådana situationer och hur dom arbetar med det vidare efter att det hänt. Uppenbarligen behöver ju vissa domare utbildas...igen...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När jag går på bio kan det i och för sig ha ett visst underhållningsvärde att notera och observera hur alla busvisslar på den urusla maskinisten som inte får ihop grejorna när filmen går sönder och det är femton spännande minuter kvar på rullen. Men det förstör ju själva filmupplevelsen. Lär ju inte locka mig till den biografen igen.
Allt jag minns från hockeyupplevelsen igår var en totalt dominerande publik-mot-domare-historia som inte hade ett dugg med ishockeymatchen att göra. Jag förstår inte hur de tänkte domarna? Vad hade de för motiv? Vad ville de uppnå? Sätta något prejudikat som de kan snacka om på sina domarkonferenser? Balansera upp att Wikegård tyckte matchstraffet var feldömt? Hjälpa upp spänningen i matchen? Vad ville de åstadkomma genom att bryta mot all logik i spelet ishockey genom att döma bort målet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Hölls det någon presskonferens efter matchen igår?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Henke95 skrev:Hölls det någon presskonferens efter matchen igår?
Ligger på hemsidan. Det var Musse som var med och på frågan om det bortdömda målet svarar han i stora drag att han såklart vill se mer mål i SHL och förstår inte riktigt att det döms bort med att man får gilla läget...typ... Kolla så får ni bedöma själva. Men var slätstruket som vanligt. Man kan ju hoppas att Robban var inne och skällde ut domarna under tiden :lol:
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Risken när vi mailar SHL och uppmärksammar grova felbedömningar är ju att när vi sedan möter lag som saik och fbk de tillåts att fullständigt köra över våra keeprar med motiveringen, "ni ville ju detta..." Just sayin'...

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

sauron skrev:Risken när vi mailar SHL och uppmärksammar grova felbedömningar är ju att när vi sedan möter lag som saik och fbk de tillåts att fullständigt köra över våra keeprar med motiveringen, "ni ville ju detta..." Just sayin'...

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Då är det ju bara att mangla tillbaka! Mycket hellre det scenariot än att spelarna inte ens ska få andas.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Exakt. Det är så fånigt, saknar ord.

Det är väl förresten värre mentalt för en målvakt att bli lurad av en fint än att kunna bortförklara ett ev. mål med att denne blev störd el. liknande. Att bli bortlurad kan skapa rejäla sår i själen hos en målvakt (Forsberg 1994).

Förbjud med andra ord framförallt finlurliga finter av forwards, så att inte någon känner sig kränkt därute.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar