SHL : Omgång 11 : Karlskrona - Djurgårdens IF 19/10-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Benjamin L. Willard

Re: SHL : Omgång 11 : Karlskrona - Djurgårdens IF 19/10-20

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Tyvärr så tror jag vi inte har någon målvakt man kan förlita sig på när det väl hettar till. All heder åt Reideborn idag men noll räddningar i straffar talar emot både honom och Jocke. Tror inte vi kommer gå vidare i ett eventuellt slutspel med dessa två målvakter.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Eh, Adam i Djurgårdströjan brukar växa när det blåser som mest. Vi krigade oss upp delvis på grund av att han kan stå på huvudet när det behövs och han är bättre nu än någonsin.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Tycker Adam har gjort det väldigt bra denna säsong. Jocke har inte imponerat alls. Men när det handlar om vinna eller försvinna tror jag Adam tyvärr inte är tillräcklig mentalt stark ännu. Det är ingen målvakt som jag ser växer under slutspel, utan snarare tvärtom. Men hoppas han kan stärka sig mentalt innan det är dags. Anledningen att han släpper in många straffar tror jag är helt pga nerver, detta måste han arbeta bort.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Magnutz skrev:
EspenK skrev:Blir svårt att somna ikväll.
Tror nog Robban också får svårt att sova efter två riktigt dåliga insatser.

Varför låter man Possler lägga? Iskall hela säsongen.
Linus var bra och var rätt val.
Tycker fortfarande Vejde och Jonte birde få lägga straffar. Kanske till och med Fjällby.
Fjällby, Mackan och Jonte. Dessa tre ville jag se.
Fjällby vettefaan.. han är ju lite halvt tekniskt yes men han är ju mest bara jävligt snabb.. han kommer åka igenom målvakt, målbur och sarg innan han hunnit avlossa skottet!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
daaviid

Inlägg av daaviid »

Vet inte vad jag ska skriva, detta var uselt så det förslår. Med lite störd tur så hade vi lyckats råna alla tre poäng. Hade inte domaren missat tripping på Peppe så tror jag aldrig att Coco hade lyckats måla. Skyller inte förlusten på domaren, vi föll på våran egna katastrofala insats.

Skärpning nu för fasen. Annars är vi på plats tio inom fem omgångar.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

captcash skrev:
Magnutz skrev:

Tycker fortfarande Vejde och Jonte birde få lägga straffar. Kanske till och med Fjällby.
Fjällby vettefaan.. han är ju lite halvt tekniskt yes men han är ju mest bara jävligt snabb.. han kommer åka igenom målvakt, målbur och sarg innan han hunnit avlossa skottet!
:) sant om Fjällby. Han är grymt snabb! Men jag tror att han kan driva in på kassen i 190 och trycka dit pucken innan målvakten hunnit reagera. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Magnutz skrev:
captcash skrev:
Magnutz skrev:

:) sant om Fjällby. Han är grymt snabb! Men jag tror att han kan driva in på kassen i 190 och trycka dit pucken innan målvakten hunnit reagera. :)
Ja, skulle ju vara det då. Nån står och håller i honom i mittcirkel, riktar rakt mot målet och sen släpper på signal... sen kör han en Super-Mac på hela skiten inkl sig själv in i målet.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

captcash skrev:
Magnutz skrev:
captcash skrev:
Magnutz skrev:

Ja, skulle ju vara det då. Nån står och håller i honom i mittcirkel, riktar rakt mot målet och sen släpper på signal... sen kör han en Super-Mac på hela skiten inkl sig själv in i målet.
:lol: Det kan ju inte bli sämre än vad det är nu iaf
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jävligt dum i huvudet och naiv som jag är trodde jag en kort stund på fullaste allvar att HV&LHC-matcherna kanske var vår lägsta nivå denna säsong, det har ju ändå sett ganska lovande ut i inledningen.
Men ikväll visar DIF att lägstanivån kan vara i princip bottenlös även denna säsong.
Vi skapar typ 2 chanser på en hel match, kkk skjuter i alla stolpar och ribbor som finns i arenan, en gnutta bättre effektivitet där så hade detta blivit riktigt genant.

Jävligt pinsamt och blekt agerat DIF, ni säljer inte in er produkt så bra :evil:

Har inte hört begreppet framåtlutat än denna säsong, men det kanske kommer lagom till november?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Jävligt dum i huvudet och naiv som jag är trodde jag en kort stund på fullaste allvar att HV&LHC-matcherna kanske var vår lägsta nivå denna säsong, det har ju ändå sett ganska lovande ut i inledningen.
Men ikväll visar DIF att lägstanivån kan vara i princip bottenlös även denna säsong.
Vi skapar typ 2 chanser på en hel match, kkk skjuter i alla stolpar och ribbor som finns i arenan, en gnutta bättre effektivitet där så hade detta blivit riktigt genant.

Jävligt pinsamt och blekt agerat DIF, ni säljer inte in er produkt så bra :evil:

Har inte hört begreppet framåtlutat än denna säsong, men det kanske kommer lagom till november?
Skillnaden nu är att vi inte går poänglösa från dylika matcher. Vi kommer bara växa.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

När förstakedjan slutar vinna matcher på egen hand så finns det inget i de andra tre kedjorna som kan väga upp för det.

Tror folk blivit förblindade över hur många i laget underpresterat grovt bara för att de var i skuggan av Ante/Burken när de ägde varje match.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ridderwall är ju också något att ta tag i, byt miljö eller dumpa honom, att bara rulla vidare ge ingenting, han har inte fått ut ett skit på hela säsongen.
Spela fult
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

diftobbe89 skrev:Ridderwall är ju också något att ta tag i, byt miljö eller dumpa honom, att bara rulla vidare ge ingenting, han har inte fått ut ett skit på hela säsongen.
Ja, att de inte testat honom med Bergfors är ju märkligt.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Ridderwall och Johansson funkade ju i våras .... :roll:
Typiskt Djurgården att göra minimalt med ändringar. Jag kan ibland glömma av att Ridderwall spelar i DIF. Bidrar inte med någonting.
Brynäs behöver förstärkning, byt Calle mot Palushaj så får vi se om någon av dom börjar producera.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Negativt,negativt,negativt och åter igen negativt tycker det är konstigt när man hela tiden (så fort det går lite trögt) att man ska kapa allt och alla för fan stå upp för det finaste märket och stötta i stället det kommer sämre insatser emellanåt det vet alla och det händer alla lag även de STORA FAVORITERNA finns fler av de stora som går trögt och trots ett par bottennapp så ligger vi på FJÄRDE PLATS !!!!! vem hade trott detta innan serien drog i gång !!!!???? javisst att vi är värdelösa på straffar håller jag med om och att Calle Ridderwall är detsamma håller jag med om men kolla på Adam som ligger på 2:a plats i målisligan med dryga 94% är ju riktigt bra och klart godkänt en av seriens just nu bästa målvakter !!! men det ska gnällas för gnällandets skull ren och skär mobbing skulle jag vilja uttrycka de.

Kom igen nu och stötta laget i stället för att kapa nu är det vi supportrar som ska stå upp och hjälpa laget det behöver dom för det kommer att vända igen vi måste ha lite förståelse och tålamod bara och lägg ner det där med att vända kappan efter vinden för när det går bra ja DÅ ÄR ALLA BRA OCH NÄR DET GÅR LITE NERFÖR SÅ ÄR ALLT OCH ALLA KASS så tråkigt då tycker jag att även vi supportrar är kass som bara gnäller vi är och har världens finaste klubbmärke som vi älskar och ska stå upp för ................ja men gör det då vi är världens härligaste familj och kommer alltid vara det FÖR ALLTID OAVSETT :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

En riktigt tråkig match, vi kommer inte alls upp i nivå och blir ju mer eller mindre utspelade. Hur kan det se ut så när vi tidigare lekt hockey?

Ptjaaa, vi är helt klart inne i en lite mindre formsvacka och kommer vi inte ur den tämligen omgående kommer vi simma nedåt i tabellen i samma fart som Ubåt-Madsen dumpade kroppsdelar i Kögebukten.

Kämpa.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

peter johansson skrev:Negativt,negativt,negativt och åter igen negativt tycker det är konstigt när man hela tiden (så fort det går lite trögt) att man ska kapa allt och alla för fan stå upp för det finaste märket och stötta i stället det kommer sämre insatser emellanåt det vet alla och det händer alla lag även de STORA FAVORITERNA finns fler av de stora som går trögt och trots ett par bottennapp så ligger vi på FJÄRDE PLATS !!!!! vem hade trott detta innan serien drog i gång !!!!???? javisst att vi är värdelösa på straffar håller jag med om och att Calle Ridderwall är detsamma håller jag med om men kolla på Adam som ligger på 2:a plats i målisligan med dryga 94% är ju riktigt bra och klart godkänt en av seriens just nu bästa målvakter !!! men det ska gnällas för gnällandets skull ren och skär mobbing skulle jag vilja uttrycka de.

Kom igen nu och stötta laget i stället för att kapa nu är det vi supportrar som ska stå upp och hjälpa laget det behöver dom för det kommer att vända igen vi måste ha lite förståelse och tålamod bara och lägg ner det där med att vända kappan efter vinden för när det går bra ja DÅ ÄR ALLA BRA OCH NÄR DET GÅR LITE NERFÖR SÅ ÄR ALLT OCH ALLA KASS så tråkigt då tycker jag att även vi supportrar är kass som bara gnäller vi är och har världens finaste klubbmärke som vi älskar och ska stå upp för ................ja men gör det då vi är världens härligaste familj och kommer alltid vara det FÖR ALLTID OAVSETT :wink: :wink: :wink:
Hördu din negativa djäkul, vi ligger faktiskt TREA !!!!
Skriv svar